AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #21 Skrevet 18. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (28 minutter siden): Jo du må det skal du gjøre det lovlig, les deg opp på regelverket. Reglene er klare Anonymkode: 852e4...884
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #22 Skrevet 18. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Jo du må det skal du gjøre det lovlig, les deg opp på regelverket. Lol, det er forskjell på lover som faktisk håndheves og små, ulogiske tullelover som sjelden håndheves. Akkurat som at det teoretisk sett er ulovlig å ta med med nikotinfri snus fra Sverige til Norge. Men det skal rimelig mye til for å faktisk bli straffet for slike latterlige 'lovbrudd'. https://dinside.dagbladet.no/fritid/gjor-endringer/79456291 Anonymkode: ef31a...0e8
Fru Uperfekt Skrevet 19. oktober 2023 #23 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 21.27): Lol, det er forskjell på lover som faktisk håndheves og små, ulogiske tullelover som sjelden håndheves. Akkurat som at det teoretisk sett er ulovlig å ta med med nikotinfri snus fra Sverige til Norge. Men det skal rimelig mye til for å faktisk bli straffet for slike latterlige 'lovbrudd'. https://dinside.dagbladet.no/fritid/gjor-endringer/79456291 Anonymkode: ef31a...0e8 Vel er ikke akkurat vanskelig å holde seg innenfor regelverket. Har selv slikt skriv fra legen, kostet meg 1 legetime og gir meg rett til å importere eller ta med meg 3 mnd forbruk av vape. Uten det hadde jeg ikke tatt med meg 1 dose engang. Har glemt skrivet noen ganger og da har jeg droppet å ha med meg hjem pga er ikke verdt det.
Fru Uperfekt Skrevet 19. oktober 2023 #24 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 18.16): Reglene er klare Anonymkode: 852e4...884 Ja og de sier du må ha skriv fra lege
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #25 Skrevet 19. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (52 minutter siden): Ja og de sier du må ha skriv fra lege Aldri hatt dette, bestilt månedlig fra Sverige i mange år. Anonymkode: 852e4...884 1
Skiftenøkkel Skrevet 19. oktober 2023 #26 Skrevet 19. oktober 2023 Det setter seg på vindu og bilruter.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #27 Skrevet 19. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (På 17.10.2023 den 15.49): Gå til en butikk, husk og at om du skal kjøpe vape fra utlandet (med nikotin) må du ha skriv fra legen din Hæ? Nei det må du ikke, man kan som privat person helt fint kjøpe det fra utlandet uten noe skriv fra noen lege. Fru Uperfekt skrev (På 18.10.2023 den 17.47): Jo du må det skal du gjøre det lovlig, les deg opp på regelverket. Kan du legge ved link til dette regelverket? Anonymkode: a1233...1e7 1
Fru Uperfekt Skrevet 19. oktober 2023 #28 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri hatt dette, bestilt månedlig fra Sverige i mange år. Anonymkode: 852e4...884 Likevel ikke lovlig
Fru Uperfekt Skrevet 19. oktober 2023 #29 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hæ? Nei det må du ikke, man kan som privat person helt fint kjøpe det fra utlandet uten noe skriv fra noen lege. Kan du legge ved link til dette regelverket? Anonymkode: a1233...1e7 Feil på nr 1 og på 2 https://www.ung.no/oss/3WJp4q0LgaROTFmzos2ZGD
Fru Uperfekt Skrevet 19. oktober 2023 #30 Skrevet 19. oktober 2023 Skiftenøkkel skrev (1 time siden): Det setter seg på vindu og bilruter. Lite og det skitner mindre enn sigaretter 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #31 Skrevet 19. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden): Feil på nr 1 og på 2 https://www.ung.no/oss/3WJp4q0LgaROTFmzos2ZGD Imidlertid kan privatpersoner som ønsker å bruke e-sigaretter med nikotin som røykeavvenningsprodukt importere disse fra utlandet som legemiddel. Ved innførsel eller forsendelse skal mengden ikke overskride tre måneders forbruk. Produktet må være lovlig anskaffet og til personlig bruk, og det kan være behov for en legeerklæring for å få produktet gjennom tollen. Altså KAN, ikke må. Hadde det vært ulovlig så hadde det blitt stengt for at svenske nettbutikker kan selge nikotin til norge, man betaler moms så norge er fullstendig klar over hva det er som kommer over grensa. Anonymkode: a1233...1e7 1
Fru Uperfekt Skrevet 19. oktober 2023 #32 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Imidlertid kan privatpersoner som ønsker å bruke e-sigaretter med nikotin som røykeavvenningsprodukt importere disse fra utlandet som legemiddel. Ved innførsel eller forsendelse skal mengden ikke overskride tre måneders forbruk. Produktet må være lovlig anskaffet og til personlig bruk, og det kan være behov for en legeerklæring for å få produktet gjennom tollen. Altså KAN, ikke må. Hadde det vært ulovlig så hadde det blitt stengt for at svenske nettbutikker kan selge nikotin til norge, man betaler moms så norge er fullstendig klar over hva det er som kommer over grensa. Anonymkode: a1233...1e7 Har måtte ned på toll 2 ganger og vist erklæringen så har i dine øyne hatt maks uflaks da. Evt har du hatt flaks. Har bestilt 1 tipakk hver gang og under 3 mnd forbruk
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #33 Skrevet 20. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (9 timer siden): Vel er ikke akkurat vanskelig å holde seg innenfor regelverket. Har selv slikt skriv fra legen, kostet meg 1 legetime og gir meg rett til å importere eller ta med meg 3 mnd forbruk av vape. Uten det hadde jeg ikke tatt med meg 1 dose engang. Har glemt skrivet noen ganger og da har jeg droppet å ha med meg hjem pga er ikke verdt det. Leste du linken jeg la ved? Her er en annen informativ link: «Er e-juice med nikotin lovlig i Norge? Vel, det er lovlig i den forstand at du må importere det fra et EU-land, og ikke kjøpe fra en norsk leverandør. Så lenge du bestiller fra en godkjent produsent i EU, som produserer sine e sigaretter lovlig kan du importere inntil 3 måneders forbruk.» https://enikotin.no Anonymkode: ef31a...0e8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #34 Skrevet 20. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (7 timer siden): Har måtte ned på toll 2 ganger og vist erklæringen så har i dine øyne hatt maks uflaks da. Evt har du hatt flaks. Har bestilt 1 tipakk hver gang og under 3 mnd forbruk Du har nok hatt maks uflaks ja. Er mange overivrige tollere i Norge (cop-wannabes). Bestill på nettet - mye enklere. Også slipper man å forholde seg til slike idiotiske småfascister som man kan komme borti i tollen i Norge. Anonymkode: ef31a...0e8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #35 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 7.26): Leste du linken jeg la ved? Her er en annen informativ link: «Er e-juice med nikotin lovlig i Norge? Vel, det er lovlig i den forstand at du må importere det fra et EU-land, og ikke kjøpe fra en norsk leverandør. Så lenge du bestiller fra en godkjent produsent i EU, som produserer sine e sigaretter lovlig kan du importere inntil 3 måneders forbruk.» https://enikotin.no Anonymkode: ef31a...0e8 Jeg bestiller bare fra svensk nettside Anonymkode: dbfc7...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #36 Skrevet 29. mai 2024 Kan vape være skadelig? Anonymkode: ff8d2...ae3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #37 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan vape være skadelig? Anonymkode: ff8d2...ae3 Kan vel, men de vi får i Sverige skal være trygge og "godkjent". Mye skadelig med tobakk Anonymkode: dbfc7...b1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå