Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om denne ble plassert rett,men prøver. 

Jeg røyker tobakk og vil slutte,men er ikke motivert nok så tenkte å gå over til e-sigaretter eller vape men kan ingenting om det. Noen som vil opplyse meg? Hvor kjøper man det billigst på nett? Hvilken smaker er god/bra? Andre ting jeg bør vite? Enlighten me 😁

Anonymkode: 8f043...c1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en butikk som selger utstyr så får du hjelp til noe som passer for deg. 

Av smak er vi så ulike. Jeg valgte mentol som første smak fordi jeg ikke taklet mentoltyggegummi og røyk samtidig. Nå damper jeg mer bær og lakris. Noen velger søte juicer eller cream, kaffe og vanilje. Det makter ikke jeg. 

Du får ikke kjøpt nikotin til å tilsette juicen her i Norge. Kan kjøpes fra Sverige. Jeg vet at noen butikker her i Norge tilbyr å tilsette juicen nikotin. Jeg startet med 18 mg nikotin og bruker nå 1-3 mg. Mer for smaken enn behovet. 

Anonymkode: eb85e...0aa

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar,ble litt klokere nå 😊Jeg bor langt utpå bygda så har ingen butikk i nærheten (3 timers kjøring til en by jeg tenkte kan ha butikk som selger 😅) ,derfor jeg tenkte å bestille på nett.

Skrevet

Det er forskjellige dampegrupper på fb, der kan du få hjelp.

Ismokeking Dampegruppe

Damp i Norge

Dampegruppa 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har veldig gode erfaringer med cigge.no og cigge.se, bruker den svenske når jeg skal ha nikotin. Anbefaler deg en munn til lunge damper å starte med da det minner mer om røyk. Jeg brukte mye tobakk smaker i begynnelsen, men det er ikke det samme som røyk, gikk etterhvert over til RY4 som er en veldig populær smak, og nå har jeg blitt glad i smak med bær og mentol 😊

Anonymkode: a1233...1e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg røyker tobakk og vil slutte,men er ikke motivert nok så tenkte å gå over til e-sigaretter eller vape men kan ingenting om det. Noen som vil opplyse meg? Hvor kjøper man det billigst på nett? Hvilken smaker er god/bra? Andre ting jeg bør vite? Enlighten me 😁

Smak er jo veldig individuelt. Jeg har prøvd mange forskjellige, og personlig foretrekker jeg fersken. Denne er en kombinasjon av fersken og blåbær. Fantastisk smak etter min mening, og Waka er et godt merke. Jeg har gått fra å røyke en pakke sigaretter (noen ganger to) om dagen til å røyke rundt 6-8 sigaretter daglig. Har ikke klart, eller rettere sagt ønsket, å slutte helt med tobakk. Aner ikke hvor man får kjøpt de i Norge, da jeg bor i utlandet og kjøper dem her. 

IMG_5949.JPG

Anonymkode: ef31a...0e8

Skrevet

Hvis man bruker de med nicotine eller forsåvidt om man bruker de med annen smak, blir det lukt rundt deg? Kan du bruke det inne uten at det setter lukt eller kan du bruke det ute på verandaen uten at naboen kjenner det? Røyker nå Kent White 1 mg. 2 sig om dagen og ønsker ikke å forpeste de rundt meg. Hva ville dere anbefalte å teste ut fra netthandel Sverige mest mulig lik Kent White I starten for meg?

Anonymkode: b145d...ef7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis man bruker de med nicotine eller forsåvidt om man bruker de med annen smak, blir det lukt rundt deg? Kan du bruke det inne uten at det setter lukt eller kan du bruke det ute på verandaen uten at naboen kjenner det? Røyker nå Kent White 1 mg. 2 sig om dagen og ønsker ikke å forpeste de rundt meg. Hva ville dere anbefalte å teste ut fra netthandel Sverige mest mulig lik Kent White I starten for meg?

Det er litt (god) lukt om man er tett på, helt ulikt sigarettrøyk, men ingenting setter seg i vegg eller andre materialer. 

Jeg ville slått fra meg tanken om å få smak lik det du røyker. Vi har alle hatt samme tanken, men det vil du aldri finne. Du skal ha noe som erstatning for nikotinavhengigheten din. Jeg ville begynt med to litt mindre enheter, ha mint/mentol på den ene, og en sprekere smak på den andre. Vi er maaange som startet med red astaire, som smaker lilla vic, kjempegod!! 

Vær obs på at måten man trekker ned på er ulik, så det er vanlig å hoste masse før man venner seg til. Jeg ga opp flere ganger, fordi jeg bare hostet og hostet, men nå har jeg utelukkende dampet i fire år, og kunne aldri tenke meg å gå tilbake til røyken. 

Hold ut, så fikser du det, lykke til!! 

Anonymkode: 60cd4...419

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 19.10):

Gå til en butikk, husk og at om du skal kjøpe vape fra utlandet (med nikotin) må du ha skriv fra legen din

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 23.58):

Smak er jo veldig individuelt. Jeg har prøvd mange forskjellige, og personlig foretrekker jeg fersken. Denne er en kombinasjon av fersken og blåbær. Fantastisk smak etter min mening, og Waka er et godt merke. Jeg har gått fra å røyke en pakke sigaretter (noen ganger to) om dagen til å røyke rundt 6-8 sigaretter daglig. Har ikke klart, eller rettere sagt ønsket, å slutte helt med tobakk. Aner ikke hvor man får kjøpt de i Norge, da jeg bor i utlandet og kjøper dem her. 

IMG_5949.JPG

Engangs med nikotin er ulovlig å selge i Norge

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 19.45):

Gå til en butikk som selger utstyr så får du hjelp til noe som passer for deg. 

Av smak er vi så ulike. Jeg valgte mentol som første smak fordi jeg ikke taklet mentoltyggegummi og røyk samtidig. Nå damper jeg mer bær og lakris. Noen velger søte juicer eller cream, kaffe og vanilje. Det makter ikke jeg. 

Du får ikke kjøpt nikotin til å tilsette juicen her i Norge. Kan kjøpes fra Sverige. Jeg vet at noen butikker her i Norge tilbyr å tilsette juicen nikotin. Jeg startet med 18 mg nikotin og bruker nå 1-3 mg. Mer for smaken enn behovet. 

Anonymkode: eb85e...0aa

Aldri møtt på en butikk i Norge som ikke tilsetter nikotin. 

• Liker 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Aldri møtt på en butikk i Norge som ikke tilsetter nikotin. 

Samme her, men jeg vet bare om en norsk nettbutikk som tilsetter og sender i posten. 

Anonymkode: 60cd4...419

Skrevet

Jeg handler over disk hos NoSmoke, men de har også nettbutikk og er veldig greie og behjelpelige. De som jobber der (i «min butikk» iallefall) har stor kunnskap om emnet og de hjelper mer enn gjerne. Jeg har sendt dem en melding på Facebook om det er noe jeg lurer på og de svarer alltid (selv om de ikke er de raskeste på labben til å svare der). Siden du har langt til nærmeste butikk ville jeg begynt der :)

Jeg røyka en pakke om dagen og nå har jeg snart holdt opp et år, med unntak av et par røyk nå og da på fest. Jeg savner røyken enda, men dampen har vært helt nødvendig for meg for å slutte.

Av smaker liker jeg best de med bær, har testet litt forskjellig, men det er veldig individuelt. Jeg liker best smakene fra Fizzy, men det er min personlige mening.

Anonymkode: 78279...1ac

• Liker 3
Skrevet

Vil anbefale deg å sette deg godt inn i hva stoffet diacetyl gjør med lungene dine og hvor fort det går før du gjør deg avhengig av noe.

Anonymkode: ab36d...706

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil anbefale deg å sette deg godt inn i hva stoffet diacetyl gjør med lungene dine og hvor fort det går før du gjør deg avhengig av noe.

Kjøper man evæske fra anerkjente produsenter, er det ikke diacetyl i væskene. 
-Det britiske helsevesenet anerkjenner esigaretter som røykeslutt-middel og i uk kan man også få det på resept. Det er t.o.m utsalg ved enkelte sykehus. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg prøvde to ulike e-sigger, og 6 ulike smaker. For meg var det så fjernt fra vanlig sigaretter at det overhode ikke hjalp noe som helst. Jeg kunne sitte å dampe med niktotin, og var heller mer røyksugen etterpå. For meg var det fullstendig bortkastede penger.

Det er ikke ett vidundermiddel om man ikke er motivert for å slutte.

Anonymkode: 3f7c3...46a

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (8 timer siden):

Gå til en butikk, husk og at om du skal kjøpe vape fra utlandet (med nikotin) må du ha skriv fra legen din

Nei, det må du ikke.

Fru Uperfekt skrev (8 timer siden):

Engangs med nikotin er ulovlig å selge i Norge

Det er lovlig å kjøpe vape med nikotin fra utlandet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vettu, hvis du kun røyker 2 sigg om dagen så hadde jeg droppa vape. For når man begynner å vape så er det fort gjort at den blir limt til hånda, og da bruker du den mye mye mer enn de 2 siggene, pluss at det er vanskeligere å slutte fordi man kan vape nesten overalt . Anbefaler deg heller å kutte ut de 2 siggene 

Anonymkode: a1233...1e7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, det må du ikke.

Det er lovlig å kjøpe vape med nikotin fra utlandet. 

Jo du må det skal du gjøre det lovlig, les deg opp på regelverket. 

Skrevet
Fjugur skrev (23 timer siden):

Kjøper man evæske fra anerkjente produsenter, er det ikke diacetyl i væskene. 
-Det britiske helsevesenet anerkjenner esigaretter som røykeslutt-middel og i uk kan man også få det på resept. Det er t.o.m utsalg ved enkelte sykehus. 

Mulig jeg har misforstått med omfattet det slik at vedkommende oppholder seg i Norge derav er det jo totalt irrelevant hva britisk helsevesen eller hva britiske retningslinjer måtte være :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...