Gå til innhold

Ibux eller paracet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Hva kan en bruke når en prøver å bli gravid?? Mener å huske at det var en som var bedre enn den andre. Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet er alltid safe - også under svangerskapet.

Skrevet

:Nikke:

Jeg pleier å si fra på hoteller og sånt også jeg, hvis jeg trenger smertestillende og de har Ibux, at det er bedre å kjøpe inn paracet, for det er mange grupper som ikke kan ta Ibux, f.eks. gravide og en lang rekke hjertepasienter

Skrevet

Paracet anbefales. Noen undersøkelser kunne tyde på at Ibux og lignende stoffer kan gjøre det vanskeligere å bli gravid.

Her er link til statens legemiddelverk sin vurdering av saken.

Uttalelse fra legemiddelverket

Skrevet
Paracet anbefales. Noen undersøkelser kunne tyde på at Ibux og lignende stoffer kan gjøre det vanskeligere å bli gravid.

Her er link til statens legemiddelverk sin vurdering av saken.

Uttalelse fra legemiddelverket

I tillegg:

Om du så blir gravid, så anbefales Paracet som smertestillende gjennom graviditeten, fordi dette er best for mor og barn. Ibux skal ikke brukes i de siste tre månedene av svangerskapet, pga blødningsfare.

(Men det er jo en stund til de siste tre månedene ennå...)

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Takk for svar.

Jeg fikk ibux av legen min i går (har senebetennelse i skuldra) og skal gå på det i 10 dager........... :tristbla:

Noen som vet om det minsker bare denne perioden eller om det gjelder noen ganger fremover også??

Skrevet

Hvis jeg var deg hadde jeg tatt de Ibuxene jeg, hadde ikke sittet med vond senebetennelse fordi jeg prøvde å bli gravid, men det er meg.

Skrevet

Jo, kommer til å ta de for detta er fryktelig vondt :sur:

Grunnen til at jeg lurte på om det "henger igjen" flere sykluser er at da var jeg klar over at det kunne være en grunn og så hadde jeg kanskje ikke blitt så skuffa visst jeg ikke ble gravid.......

Skrevet

Vurderer det på samme måte som Frysepulver, jeg.

10 dager er en kort periode, og jeg tviler på at det har så mye å si fremover.

vi har stadig prostaglandindannelse i kroppen, så det retter seg nok raskt opp igjen.

leser du artikkelen nøye, så ser du at det er spesielt kvinner som i utgangspunktet har problemer med å blir gravide som dette gjelder for. (Om du er det, kan jeg ikke uttale meg om, siden jeg ikke vet hvor lenge dere har prøvd)

Skrevet

Takk for svar igjen.

Vi har prøvd lenge, over 3 år...

Men, satser på at det går ut av kroppen fort. Skal inn på riksen i mars, så får vi se hva som skjer da......

Gjest Gjest_pus_*
Skrevet

Hva med å prøve smertestillende salve/gel?

Sa legen noe om det?

Det burde funke like bra i og med at smerten er muskulær.

Det tas ikke så lett opp i blodet og er skånsomt mot magen.

...bare en tanke

Skrevet
Hva med å prøve smertestillende salve/gel?

Sa legen noe om det?

Det burde funke like bra i og med at smerten er muskulær.

Det tas ikke så lett opp i blodet og er skånsomt mot magen.

...bare en tanke

Alle de kremene/salvene jeg har fått for sånt (har kronisk seneskjedebetennelse i begge håndledd + leddgikt) inneholder Ibux

Skrevet

Ibux har kort halveringstid og er kjapt ute av kroppen igjen, så det burde ikke ha noe å si for sjansen til å bli gravid i mer enn max den syklusen du er i nå.

Skrevet

Jeg hadde senebetennelse både da jeg gikk gravid og da jeg ammet..fikk en hestekur med paracet. Og det fungerte.

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...