Gå til innhold

Viktigst med skikkelig balsam eller shampo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg skal spare penger, og ikke kan ha både dyr sjampo og dyr balsam. Hva kan jeg bytte ut med en billig mild? Eller må man rett og slett kjøpe dyr av begge for å ikke ødelegge hår og hodebunn? Kjøper ikke Firstprice. Men parfymefri Neutral.

Anonymkode: 3db30...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig sensitiv hodebunn. Kjøper god sjampo. Bruker en "billigere" balsam. Håret mitt er finest, når hodebunnen er frisk og sunn. 

Anonymkode: 6a25f...76d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om jeg skal spare penger, og ikke kan ha både dyr sjampo og dyr balsam. Hva kan jeg bytte ut med en billig mild? Eller må man rett og slett kjøpe dyr av begge for å ikke ødelegge hår og hodebunn? Kjøper ikke Firstprice. Men parfymefri Neutral.

Anonymkode: 3db30...106

Jeg ville gått for en rimelig shampoo,og en 'dyr' balsam.

Virkningen fra balsamen er viktigst.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis håret ditt ser sunt ut og du ikke er avhengig av særlig pleiende balsam, ville jeg gått for dyr shampoo som også er snill mot hodebunnen. 

Anonymkode: c361e...f67

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

First price balsam kom faktisk veldig bra ut i en test for noen år siden. Husker ikke hvor jeg leste det, MinMote kanskje? 

Anonymkode: 66e1b...a38

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du balsam? Er veldig mange som ikke trenger det. Jeg bruker det for krøllene sin del, men ellers må jeg jo ikke det akkurat. Går fint å droppe det og. 

Anonymkode: c4039...00c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker billig og bra av begge deler. Er veldig fornøyd med Curl company sin sjampo og balsam, til 40-50 kr stk. Har også vært fornøyd med Aussie som heller ikke koster veldig mye.

Jeg er fullstendig avhengig av balsam, så for meg er det viktigst.

Anonymkode: 4c4c8...464

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

First price balsam kom faktisk veldig bra ut i en test for noen år siden. Husker ikke hvor jeg leste det, MinMote kanskje? 

Det har du helt rett i!!

First price balsam er faktisk min favoritt!!

Men,grunnen til at jeg ikke kjøper den,er fordi jeg vil ha noe som lukter bedre.

Syns heller ikke den er så,drøy i bruk,den er tynrflytende så føler jeg må bruke mer produkt enn tilsvarende balsamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt balsam! Jeg har tørt krøllete hår som trenger mye pleie. 

Jeg kan godt vaske håret med vanlig dusjsåpe så lenge jeg bruker en god balsam etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare balsam 1 gang i uka kanskje, så jeg ville heller hatt dyr/god shampo. 

Anonymkode: 3e79e...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hårtypen din. For meg som har krøller som trenger fukt, er en god balsam det viktigste.

Anonymkode: 522a4...b8e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker billig og bra av begge deler. Er veldig fornøyd med Curl company sin sjampo og balsam, til 40-50 kr stk. Har også vært fornøyd med Aussie som heller ikke koster veldig mye.

Jeg er fullstendig avhengig av balsam, så for meg er det viktigst.

Anonymkode: 4c4c8...464

Jeg ville ikke sagt at disse er i kategorien billig. Betalte 70kr for aussie sist. Billig for meg er mellom 20 og 30kr. 70kr er heller mellomskikket. Dyrt er de som man får kjøpt hos frisøren. 

Anonymkode: deef3...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sensitive hodebunn, så for meg er det viktigste en god shampoo. 

Anonymkode: e108e...2d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt pengene i en god shampoo. Det er kjempeviktig at hodebunnen er sunn og frisk for at håret skal ha god kvalitet :) bedre å forebygge enn å reparere

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp balsam og bruk kur i stedet for. Blitt anbefalt dette selv av flere frisører

Anonymkode: b3586...6ce

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke gnir balsamen ned i hodebunnen, god sjampo! 

Anonymkode: 4d56e...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 20.43):

For meg er den helt ubrukelig. Håret blir knusktørt og tover seg så det blir nesten umulig å gre. Da jeg testet den ut, måtte bruke mye hårolje for å kompensere for den manglende pleieeffekten til First Price-balsamen. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så lenge du ikke gnir balsamen ned i hodebunnen, god sjampo! 

Anonymkode: 4d56e...db2

Det med at man ikke skal ha balsam i hodebunnen har jeg heller ikke skjønt. Jeg bruker balsam i hele håret og synes det gir best resultat. Håret mitt har lett for å tove seg i løpet av natta der hvor hodet treffer puta, og balsam i hodebunnen gjør håret lettere å gre ut og forebygger floker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...