Gå til innhold

Hvilken lett-smør smaker best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vita hjertego lett og soft flora lett er de med minst kalorier. Hvilken smaker best? Brelett er nr 2... er den god? 

Anonymkode: 4929c...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid brukt Soft Flora lett, men jeg finner den ikke lenger.

Anonymkode: 116ad...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter "margarin" og har ingenting med smør å gjøre. Blir helt feil å kalle det for lett-smør.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Soft Flora her. Lett-varianten, altså.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har alltid brukt Soft Flora lett, men jeg finner den ikke lenger.

Anonymkode: 116ad...ce7

Den finnes, men pakkene har endret seg, så hele pakken er ikke lysegrønn (eller blå for melkefri). Det er bare feltet midt på som har annen farge, ellers ser alle mørkegrønne ut.

Anonymkode: b1a60...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Alle som er nevnt her smaker sæd

Anonymkode: f7a17...faf

Jepp, og det er bare positivt! 

Anonymkode: ca445...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettsmør finnes ikke! Smør er smør og det er bedre å spise smør som er ekte enn bearbeidet margarin . 

Anonymkode: 9441d...f9a

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Det er litt forskjell på dem. Soft Flora Lett og Vita Hjertego Lett og Brelett har 360/380 kcal. Det er så liten forskjell at det er ikke det som bør være avgjørende. Olivero har 540 kcal, mens vanlig margarin har 720. 

Jeg liker ikke Brelett. De prøver å få den til å smake melkete tror jeg og det ble bare rart. Vita er grei. Den er vel egentlig margarin blandet med vann, noe som gjør at den ikke egner seg til steking, men den holder seg myk og fin i kjøleskapet. Soft Flora Lett har jeg aldri smakt, men tipper det er litt samme greia?

Jeg liker egentlig ikke så godt margarin på brødskiva. Spiser Olivero til hverdags fordi den smaker litt mer og holder seg myk. Den er en blanding av oljer, vann og smør. Ellers spiser jeg helst vanlig smør. Det utgjør uansett en liten del av kaloriinntaket mitt siden jeg spiser så lite av det og kaloriinnholdet i smør og margarin er ca. det samme. Men skjønner at du velger det letteste om målet er å ta ned unødvendige kalorier. Been there, done that. 🙂

Anonymkode: 1469c...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er litt forskjell på dem. Soft Flora Lett og Vita Hjertego Lett og Brelett har 360/380 kcal. Det er så liten forskjell at det er ikke det som bør være avgjørende. Olivero har 540 kcal, mens vanlig margarin har 720. 

Det er ikke smør, det er margarin. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg liker ikke Brelett. De prøver å få den til å smake melkete tror jeg og det ble bare rart. Vita er grei. Den er vel egentlig margarin blandet med vann, noe som gjør at den ikke egner seg til steking, men den holder seg myk og fin i kjøleskapet. Soft Flora Lett har jeg aldri smakt, men tipper det er litt samme greia?

Jeg liker egentlig ikke så godt margarin på brødskiva. Spiser Olivero til hverdags fordi den smaker litt mer og holder seg myk. Den er en blanding av oljer, vann og smør. Ellers spiser jeg helst vanlig smør. Det utgjør uansett en liten del av kaloriinntaket mitt siden jeg spiser så lite av det og kaloriinnholdet i smør og margarin er ca. det samme. Men skjønner at du velger det letteste om målet er å ta ned unødvendige kalorier. Been there, done that. 🙂

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen vits og lite å hente i å spare på kalorier ved å bytte fra noe som smaker godt til noe som smaker høgg. Litt smør er best, alt med måte!

Anonymkode: 35961...672

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er ikke smør, det er margarin. 

Har jeg skrevet noe sted at det er smør?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 19.34):

Alle som er nevnt her smaker sæd

Anonymkode: f7a17...faf

Rar sæd du har smakt! 🫣

AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 9.50):

Har jeg skrevet noe sted at det er smør?

Kanskje ikke du, men TS skrev "lett-smør" i overskriften.

Anonymkode: 9e589...851

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 20.12):

Lettsmør finnes ikke! Smør er smør og det er bedre å spise smør som er ekte enn bearbeidet margarin . 

Fullstendig enig! All margarin er ultraprosessert så det holder!

Jeg bruker vanlig setersmør. Det inneholder smørsyre, som er veldig bra mot betennelse! 

Anonymkode: 880aa...2fb

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak er en veldig personlig preferanse, så det er vanskelig å si hvilken lett-smør som vil smake best for deg. Det kan være lurt å prøve forskjellige merker og se hvilken du liker best. Kanskje du kan kjøpe små pakker av hver og smake dem for å finne din favoritt?

Anonymkode: 9e19b...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...