AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg er nyskilt og bor i et rekkehus på knappe 80 kvm, flyttet fra et hus på nesten 400 kvm. Her er det dårlig med lagringsplass, og jeg føler jeg ikke har noe sted å gjøre av tingene mine. Eksempel: airfryer, vifte, støvsuger, dampmopp, kjøkkenmaskin, luftrenser, luftavfukter, oljeovner. I tillegg har jeg masse bøker, diverse sesongpynt osv. Jeg har allerede mistet minst halvparten av alle tingene mine, må jeg kvitte meg med enda mer eller kan jeg feks sette inn et garderobeskap med skyvedører i stuen og bruke det som bod? Anonymkode: c65b8...923
Hedda-78 Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Men... bruler du det? Airfryer, vifte, luftrenser, luftavfukter og dampmopp har ikke jeg, selv om jeg hadde hatt plass til det. Selg det, tenker jeg. Og på 80 kvadrat trenger du vel ikke mer enn én oljeovn heller. 9
enkefru Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Hedda-78 skrev (1 minutt siden): Men... bruler du det? Airfryer, vifte, luftrenser, luftavfukter og dampmopp har ikke jeg, selv om jeg hadde hatt plass til det. Selg det, tenker jeg. Og på 80 kvadrat trenger du vel ikke mer enn én oljeovn heller. Enig, du har neppe bruk for alt dette. Selg unna! 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 Hedda-78 skrev (1 minutt siden): Men... bruler du det? Airfryer, vifte, luftrenser, luftavfukter og dampmopp har ikke jeg, selv om jeg hadde hatt plass til det. Selg det, tenker jeg. Og på 80 kvadrat trenger du vel ikke mer enn én oljeovn heller. Ja, jeg bruker alt. Må ha luftrenser pga ene barnet har mye allergi og astma. Luftavfukter samme årsak. Må ha vifter om sommeren, blir over 40 grader inne. Må ha flere oljeovner pga flere rom. Anonymkode: c65b8...923 2
C8H10N4O2 Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Er det ikke mere praktisk å skaffe panelovner som monteres på veggen, i stede for å ha oljeovner som må skyfles på etter årstid? 10 1
Hmmmmmm Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 Luftrenser kan du bruke på soverommet. Luftfukter hadde jeg solgt. Kjøkkenmaskinen kan vel stå på benken. Vifte er gull om sommeren da. Dampmoppen kan vel stå på badet om den er i bruk? Bøker og ting du sette opp en hylle til? 2 1
enkefru Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg bruker alt. Må ha luftrenser pga ene barnet har mye allergi og astma. Luftavfukter samme årsak. Må ha vifter om sommeren, blir over 40 grader inne. Må ha flere oljeovner pga flere rom. Anonymkode: c65b8...923 Da får ovnene stå på «sin» plass året rundt… eventuelt bytt de ut med panelovner. En generell gjennomgang og opprydning er sjelden dumt. Utrolig mye man tror man MÅ ha, som en slettes ikke trenger. Hadde lignende dilemma for et par år siden, og selv om jeg kvittet meg med mye ved flytting, har det vært en kontinuerlig opprydding/kvitte-seg-med-ting siden. I tillegg blir man kreativ til hvordan lagre og oppbevare. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Skrevet 14. oktober 2023 Ikke kaste ting, selg det. Det høres ut som du har mye unødvendige greier. Du spør oss på KG om du "kan" sette et skap i stua og fylle det med ting? Hvem skulle "forby" deg å gjøre som du vil i din egen stue og innrede akkurat slik du har lyst til? Gjør det om det er en løsning du synes høres ok ut. Anonymkode: ed1b7...fc1 4
GammelKaktus Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 Ser ingen grunn for at du ikke skal kunne bruke et garderobeskap hvor du vil i ditt eget hus, gjør det som passer deg best. En venninne flyttet inn i en leilighet med lite skapplass på kjøkkenet hun tok et slikt gigantisk garderobeskap inn og bruker det til alt av kjøkkenmaskiner på ene siden og støvsuger/moppedingser osv på andre siden. Funker veldig bra det. Når det gjelder ovner og slikt hadde jeg heller gått for ovner man kan plassere på vegg og ikke slikt som må stå å ta plass men det er vel en smakssak. Du kan jo selge eller kaste det som du vet ikke ender opp med å bli brukt. Selv er jeg for kjip til å bruke penger på å leie lagringssted til ting jeg sannsynligvis ikke bruker uansett. 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 C8H10N4O2 skrev (15 minutter siden): Er det ikke mere praktisk å skaffe panelovner som monteres på veggen, i stede for å ha oljeovner som må skyfles på etter årstid? Det er panelovner der det er mulig, men det er ikke nok. Hmmmmmm skrev (14 minutter siden): Luftrenser kan du bruke på soverommet. Luftfukter hadde jeg solgt. Kjøkkenmaskinen kan vel stå på benken. Vifte er gull om sommeren da. Dampmoppen kan vel stå på badet om den er i bruk? Bøker og ting du sette opp en hylle til? Ikke luftfukter. Luftavfukter. Og som sagt må jeg ha den. FrøkenMånestråle skrev (5 minutter siden): Ser ingen grunn for at du ikke skal kunne bruke et garderobeskap hvor du vil i ditt eget hus, gjør det som passer deg best. En venninne flyttet inn i en leilighet med lite skapplass på kjøkkenet hun tok et slikt gigantisk garderobeskap inn og bruker det til alt av kjøkkenmaskiner på ene siden og støvsuger/moppedingser osv på andre siden. Funker veldig bra det. Når det gjelder ovner og slikt hadde jeg heller gått for ovner man kan plassere på vegg og ikke slikt som må stå å ta plass men det er vel en smakssak. Du kan jo selge eller kaste det som du vet ikke ender opp med å bli brukt. Selv er jeg for kjip til å bruke penger på å leie lagringssted til ting jeg sannsynligvis ikke bruker uansett. Jeg tenkte mer på om det så rart ut med et giga garderobeskap på stuen Det må jo sikkert stå der når jeg flytter (håper jeg kan flytte snart). Men da skal jeg måle og sjekke litt. Anonymkode: c65b8...923 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #11 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du spør oss på KG om du "kan" sette et skap i stua og fylle det med ting? Hvem skulle "forby" deg å gjøre som du vil i din egen stue og innrede akkurat slik du har lyst til? Gjør det om det er en løsning du synes høres ok ut. Lurte vel mest på om det ser rart ut med stort garderobeskap på stua… Anonymkode: c65b8...923
GammelKaktus Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenkte mer på om det så rart ut med et giga garderobeskap på stuen Det må jo sikkert stå der når jeg flytter (håper jeg kan flytte snart). Men da skal jeg måle og sjekke litt. Anonymkode: c65b8...923 Det må jo ikke stå der når du flytter og om du selger så vil jo nye kjøpere bare fjerne det om de ikke vil ha det. Har sett rarere ting på stua til folk, man innreder jo etter eget behov ikke andre sitt.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #13 Skrevet 14. oktober 2023 FrøkenMånestråle skrev (15 minutter siden): Det må jo ikke stå der når du flytter og om du selger så vil jo nye kjøpere bare fjerne det om de ikke vil ha det. Har sett rarere ting på stua til folk, man innreder jo etter eget behov ikke andre sitt. Ja, det er sant, bare bekymrer meg for at det skal trekke ned inntrykket. Anonymkode: c65b8...923
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 Ja, du kan sette inn ett garderobeskap på stua om du har plass til det og ønsker ha det der. Og ja, det vil for de fleste se rart ut, fordi det ikke er vanlig med skyvedørsgarderobe på en stue. Det vil neppe ha veldig mye å si for ett fremtidig salg. Jeg hadde iallefall ikke brydd jeg, jeg hadde bare lagt inn bud med forbehold om at det fjernes før overtagelse. Anonymkode: add8b...4b1
enkefru Skrevet 14. oktober 2023 #15 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det er sant, bare bekymrer meg for at det skal trekke ned inntrykket. Anonymkode: c65b8...923 En kan få (garderobe-)skap med så fine fronter nå at… ville ikke bekymret meg for DET 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #16 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lurte vel mest på om det ser rart ut med stort garderobeskap på stua… Anonymkode: c65b8...923 Du kan jo velge en skyvedørsgarderobe som går helt opp til taket og en front som passer inn i stua. Anonymkode: 8872a...242 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #17 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lurte vel mest på om det ser rart ut med stort garderobeskap på stua… Anonymkode: c65b8...923 JA det ser rart ut. Da ville jeg heller leid meg en ekstern bodplass et sted. Anonymkode: 27e51...b43 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #18 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg og min mann bor på 44 kvadrat. Det nytter ikke å tenke at oppbevaring "ser rart ut", er min erfaring. Anonymkode: 748ed...199 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #19 Skrevet 14. oktober 2023 Hva med å installere varmepumpe? Den kjøler, varmer, avfukter og sirkulerer luften! Sett inn ikea sine pax skap i stua til å oppbevare det du trenger, kvitt deg med det du ikke bruker lenger. Anonymkode: d763d...453 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #20 Skrevet 14. oktober 2023 Eller ikea bestå serien, den er ment for stua og du kan fortsette å bygge på etter behov. Anonymkode: d763d...453 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå