Gå til innhold

Hva skjer med regningene fra Sverige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer med regningene fra Sverige om jeg ikke betaler dem? Jeg måtte "akutt" flytte tilbake til Norge og forskjellige omstendigheter gjorde at jeg har mistet alle opplysninger til både firma og navn. Ikke finner jeg noe på mail heller, esken til posene kastet jeg før jeg fikk vite at jeg måtte flytte.

Sender de fakturaene til inkasso som igjen finner ut av hvor jeg nå bor i Norge?

Og JA, jeg skal så klart betale de når de kommer og skal IKKE snike meg unna disse. 

I Sverige heter namsmannen kronofogden, men jeg vil jo absolutt ikke at fakturaene havner der så jeg får betalingsanmerkninger. 

Anonymkode: 61b56...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Namsmannen og kronofogden samarbeider. Du melder ny adresse til posten i Sverige, så blir post ettersendt. Men får du alt på papir, ikke i nettbank, e-post e.l.?

Anonymkode: 5db21...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om du ikke betaler regningene dine går det videre til inkasso og innkreving, og ja de finner deg i Norge.

Men har du virkelig handlet så mye på papirfaktura at du ikke engang husker disse firmaene??

Anonymkode: f4295...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Namsmannen og kronofogden samarbeider. Du melder ny adresse til posten i Sverige, så blir post ettersendt. Men får du alt på papir, ikke i nettbank, e-post e.l.?

Anonymkode: 5db21...e88

I Sverige fikk jeg alt i posten på gamle måten med papir faktura. Jeg vil jo ikke at det skal gå til kronofogden og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. 

Jeg ble aldri registrert i Sverige så jeg har ingen steder der å melde ifra om ny adresse til. 

Jeg har ikke så mye erfaring med slike ting da jeg er "bare" 19 år gammel og vet ikke hvor jeg skal henvende meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, om du ikke betaler regningene dine går det videre til inkasso og innkreving, og ja de finner deg i Norge.

Men har du virkelig handlet så mye på papirfaktura at du ikke engang husker disse firmaene??

Anonymkode: f4295...08a

Inkassovarsel går "bra", men jeg vil jo ikke at det skal gå til kronofogden da jeg har lest at jeg får betalingsanmerkning hvis det kommer dit.

Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå eller hvor jeg skal henvende meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sendt til inkasso i Norge om de ikke får pengene sine. Det havner ikke hos Kronofogden med det første.

Anonymkode: b033c...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det blir sendt til inkasso i Norge om de ikke får pengene sine. Det havner ikke hos Kronofogden med det første.

Anonymkode: b033c...592

Ok, jeg forstår at jeg må betale noe ekstra men så lenge det ikke går til namsmannen eller kronofogden og jeg ikke får anmerkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send mail til alle du mistenker at du skylder penger, og forklar situasjonen og be om kopi av faktura på e-post. 

Anonymkode: 347e4...c52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

I Sverige fikk jeg alt i posten på gamle måten med papir faktura. Jeg vil jo ikke at det skal gå til kronofogden og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. 

Jeg ble aldri registrert i Sverige så jeg har ingen steder der å melde ifra om ny adresse til. 

Jeg har ikke så mye erfaring med slike ting da jeg er "bare" 19 år gammel og vet ikke hvor jeg skal henvende meg.

Når du i Sverige fikk alt i posten så har du tydeligvis hatt en postadresse. Du melder fra til posten i Sverige at posten din skal videresendes til ny adresse i Norge 

Anonymkode: d44d1...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Når du i Sverige fikk alt i posten så har du tydeligvis hatt en postadresse. Du melder fra til posten i Sverige at posten din skal videresendes til ny adresse i Norge 

Anonymkode: d44d1...335

Men hvem skal jeg melde ifra til? Adressen min var aldri registrert i mitt navn hos skatteetaten. Og jeg sendte aldri inn adresse endring. Når jeg bestilte så bestilte jeg til Adressen jeg var på og satte bare en lapp med navnet mitt på postkassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...