Michaelhe Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 La oss si at du i morgen havnet i medias søkelys, og ble kjendis over natta. KJendiser blir jo intervjuet hele tiden, får både ønsket og uønsket oppmerksomhet, hvilket inntrykk tror du at du hadde gjort, og tror du at du ville klart å si noe fornuftig? Selv treholt var jo nesten på Skal vi danse, Toska på sjakk-tv og så alle reality-folkene som nesten onanerer i beste sendetid for å bli kjent? Dette er ytterligheter, men hvordan ville du klart deg, tror du?
Trolltunge Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg hadde umiddelbart flyttet til utlandet for å få tilbake mest mulig privatliv isåfall. Å bli hengt frem i medier er mitt verste mareritt nesten, og jeg forstår overhodet ikke at folk ønsker dette. Faktisk står på for å komme i slik situasjon. 3
Michaelhe Skrevet 14. oktober 2023 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Trolltunge skrev (4 minutter siden): Jeg hadde umiddelbart flyttet til utlandet for å få tilbake mest mulig privatliv isåfall. Å bli hengt frem i medier er mitt verste mareritt nesten, og jeg forstår overhodet ikke at folk ønsker dette. Faktisk står på for å komme i slik situasjon. Eksil er en mulighet. Men om du ble kjendis, for eksempel som Martha Louis (med din egen personlighet), ville du få sagt noe fornuftig? Folk har ulike forutsetninger. Ville du a noe å si til pressen? Endret 14. oktober 2023 av Michaelhe
Trolltunge Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 Michaelhe skrev (Akkurat nå): Eksil er en mulighet. Men om du ble kjendis, for eksempel som Martha Louis (med din egen personlighet), ville du få sagt noe fornuftig? Folk har ulike forutsetninger Tror det kommer an på hvordan medier ønsket å fremstille meg, i forhold til hvorfor jeg ble kjendis, for hva. De er mest opptatt av å vinkle tingene mest mulig spektakulært og salg-/klikkbart. Jeg tror ikke at jeg kunne vende medier til å fremstille meg klok og fornuftig om det ikke var det de ville ha meg til å fremstå som nei. Uansett hva man sier kan ting tas ut av kontekst og fordummes, om det er hva man ønsker å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg liker ikke folk, så ville nok sagt minst mulig til pressen. Ville vært jævlig egentlig, folk som følger etter en rundt omkring, står utenfor boligen osv. Anonymkode: a380b...428 1
Michaelhe Skrevet 14. oktober 2023 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2023 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Tror det kommer an på hvordan medier ønsket å fremstille meg, i forhold til hvorfor jeg ble kjendis, for hva. De er mest opptatt av å vinkle tingene mest mulig spektakulært og salg-/klikkbart. Jeg tror ikke at jeg kunne vende medier til å fremstille meg klok og fornuftig om det ikke var det de ville ha meg til å fremstå som nei. Uansett hva man sier kan ting tas ut av kontekst og fordummes, om det er hva man ønsker å gjøre. Så du tror mediene vil styre hvordan du ble fremstilt, dvs ikke la deg si ett eneste ord?
Rosa Gnom Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg hadde nok blitt hatet da jeg er ganske direkte og legger ikke skjul på ting. Kaller en spade en spade. Ser for meg at hele Norge hadde hatet meg etterhvert.
Michaelhe Skrevet 14. oktober 2023 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg liker ikke folk, så ville nok sagt minst mulig til pressen. Ville vært jævlig egentlig, folk som følger etter en rundt omkring, står utenfor boligen osv. Anonymkode: a380b...428 Selv er jeg dessvere en mann med kolossalt mange meninger, og veldig lite publikum. Men jeg har jo aldri hatt lyst til å bli kjendis. Jeg har skrevet litt på hobby´basis siden jeg var ung, men det har ikke vært motivert av oppmerksomhet. Da hadde jeg ikke skrevet om nittenhundretallet, eller gotiske metaforer. Jeg hadde nok valgt noe mer sensasjonelt enn Dickens. Jeg har mer sett på det som en slags frimerkesamling ingen jeg kjenner vil se. Endret 14. oktober 2023 av Michaelhe
Trolltunge Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 Michaelhe skrev (3 minutter siden): Så du tror mediene vil styre hvordan du ble fremstilt, dvs ikke la deg si ett eneste ord? De ville vel da hatt meg til å si mest mulig til dem, og plukket ut det av det som var mest brukbart for dem, i forhold til agenda de hadde. Så ja, mediene ville så absolutt styrt hvordan jeg ble fremstilt.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg hadde gjort mitt beste for å av-kjendisfisere meg selv For 20 år siden hadde jeg nok hatt lite fornuftig jeg hadde greid å formulere. I dag er jeg trygg på meg selv og hadde ikke hatt problemer med å si noe fornuftig. Om jeg måtte være kjendis så håper jeg at jeg hadde greid å holde på viktige saker og frontet disse. For noen år siden ble jeg bedt om et spontant intervju av Nrk radio om en sak. Kunne sagt nei, men jeg så det som en mulighet til å ta opp svært viktige faktorer som da nesten ikke ble fokusert på i det temaet. Der og da følte jeg saken var så viktig, at det var fokuset mitt å få formidle. Etterpå ble jeg nervøs Men fikk masse tilbakemeldinger den gang fra andre om hvor viktig det var at noen tok opp disse faktorene, og at det var gjort på en veldig ryddig og troverdig og seriøs måte, visstnok. Jeg har en tendens til å bli veldig rolig når jeg egentlig er nervøs, det ses ikke på meg. Fordelen er at hjernen tydeligvis da fungerer veldig bra fordi nervøsiteten ikke blir overstyrende. Men i ettertid kan jeg bli helt skjelven. Men jeg ville definitivt gjort det jeg kunne for å holde en lavest mulig profil, om jeg absolutt måtte være en form for kjendis. Hva med deg, Ts? Anonymkode: 904d9...742
Michaelhe Skrevet 14. oktober 2023 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2023 Trolltunge skrev (2 minutter siden): De ville vel da hatt meg til å si mest mulig til dem, og plukket ut det av det som var mest brukbart for dem, i forhold til agenda de hadde. Så ja, mediene ville så absolutt styrt hvordan jeg ble fremstilt. Du kunne jo da skrevet en bok om mediene
Trolltunge Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 Michaelhe skrev (Akkurat nå): Du kunne jo da skrevet en bok om mediene Ikke interessert i det.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #13 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg har en helt ekstrem evne til å leve i nuet og drite i hva folk synes om meg. Trur jeg hadde taklet det veldig bra. Anonymkode: fe812...f2f
Michaelhe Skrevet 14. oktober 2023 Forfatter #14 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde gjort mitt beste for å av-kjendisfisere meg selv For 20 år siden hadde jeg nok hatt lite fornuftig jeg hadde greid å formulere. I dag er jeg trygg på meg selv og hadde ikke hatt problemer med å si noe fornuftig. Om jeg måtte være kjendis så håper jeg at jeg hadde greid å holde på viktige saker og frontet disse. For noen år siden ble jeg bedt om et spontant intervju av Nrk radio om en sak. Kunne sagt nei, men jeg så det som en mulighet til å ta opp svært viktige faktorer som da nesten ikke ble fokusert på i det temaet. Der og da følte jeg saken var så viktig, at det var fokuset mitt å få formidle. Etterpå ble jeg nervøs Men fikk masse tilbakemeldinger den gang fra andre om hvor viktig det var at noen tok opp disse faktorene, og at det var gjort på en veldig ryddig og troverdig og seriøs måte, visstnok. Jeg har en tendens til å bli veldig rolig når jeg egentlig er nervøs, det ses ikke på meg. Fordelen er at hjernen tydeligvis da fungerer veldig bra fordi nervøsiteten ikke blir overstyrende. Men i ettertid kan jeg bli helt skjelven. Men jeg ville definitivt gjort det jeg kunne for å holde en lavest mulig profil, om jeg absolutt måtte være en form for kjendis. Hva med deg, Ts? Anonymkode: 904d9...742 Nå er jo jeg 50 år i år, og jeg er ganske kunnskapsrik, kanskje mer enn mange er klar over (jeg har vært akademisk oversetter i flere tema), så jeg tror alder og dette ville skinne godt igjennom. Og man vil fort merke at det er få i verden som følger regler mer slavisk enn meg, jeg er nesten en "obsessive compulsive rule follower". Men jeg innrømmer også feil, og selv om jeg har et temperament, så tror jeg folk ville finne meg normalt fornuftig når jeg fikk roet meg. Det jeg ikke kan si der og da kan jeg formidle skriftlig bedre enn mange andre. Så jeg er ikke like hjelpeløs som en 20 årig reality person. Men jeg har ikke noe stort støttenettverk. Og det har jo mange av dem.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #15 Skrevet 14. oktober 2023 Michaelhe skrev (2 timer siden): Nå er jo jeg 50 år i år, og jeg er ganske kunnskapsrik, kanskje mer enn mange er klar over (jeg har vært akademisk oversetter i flere tema), så jeg tror alder og dette ville skinne godt igjennom. Og man vil fort merke at det er få i verden som følger regler mer slavisk enn meg, jeg er nesten en "obsessive compulsive rule follower". Men jeg innrømmer også feil, og selv om jeg har et temperament, så tror jeg folk ville finne meg normalt fornuftig når jeg fikk roet meg. Det jeg ikke kan si der og da kan jeg formidle skriftlig bedre enn mange andre. Så jeg er ikke like hjelpeløs som en 20 årig reality person. Men jeg har ikke noe stort støttenettverk. Og det har jo mange av dem. Litt sent svar her, måtte ut et ærend i ruskeværet... ☔ Høres ut som du ville greid deg fint Og livserfaring og kunnskap trumfer overfladiske nettverk enhver dag, tenker jeg! I hvert fall på det som er viktig. Jeg tenker at det å være kjendis også kan åpne noen dører, selv om jeg personlig ser flere som stenges, eller som jeg selv ville valgt å være forsiktig med å holde åpne mtp. privatliv. Det å være kjendis som også har kunnskap, det tenker jeg kan gjøre at det kan åpne seg flere mer positive muligheter, at man også kan få et nettverk av likesinnede. Skulle jeg vært så uheldig å bli kjendis, så tror jeg det er en fordel å ha litt kunnskap om hvordan media jobber, det gjør at man kan ha litt større påvirkningsgrad i hva som publiseres, og ikke minst at man kanskje blir mer bevisst hvordan man uttaler seg. Personlig er jeg glad om jeg slipper kjendistilværelsen. Apropos det med å ikke ha noe stort nettverk... jeg har flyttet mange ganger i løpet av livet, så har måttet begynne fra bunn flere ganger for å skaffe meg nettverk de ulike stedene. Det er nok noe helt spesielt å ha nettverk som har vart hele livet. Samtidig kan nye venner bli nærere på andre, og kanskje viktigere områder i livet, fordi man selv ikke er den samme i dag som man var da man var ung. Så de vennene som man får som voksen har mulighet til å bli nærere fordi det baseres på den man er i dag, ikke på den man var i fortiden. Det krever egeninnsats, men det er absolutt verdt å jobbe bevisst for å skaffe seg et større nettverk. Jeg har forsøkt å utfordre meg selv på noen områder, nettopp for å treffe folk som kan gi nye impulser også. Anonymkode: 904d9...742
Michaelhe Skrevet 14. oktober 2023 Forfatter #16 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Litt sent svar her, måtte ut et ærend i ruskeværet... ☔ Høres ut som du ville greid deg fint Og livserfaring og kunnskap trumfer overfladiske nettverk enhver dag, tenker jeg! I hvert fall på det som er viktig. Jeg tenker at det å være kjendis også kan åpne noen dører, selv om jeg personlig ser flere som stenges, eller som jeg selv ville valgt å være forsiktig med å holde åpne mtp. privatliv. Det å være kjendis som også har kunnskap, det tenker jeg kan gjøre at det kan åpne seg flere mer positive muligheter, at man også kan få et nettverk av likesinnede. Skulle jeg vært så uheldig å bli kjendis, så tror jeg det er en fordel å ha litt kunnskap om hvordan media jobber, det gjør at man kan ha litt større påvirkningsgrad i hva som publiseres, og ikke minst at man kanskje blir mer bevisst hvordan man uttaler seg. Personlig er jeg glad om jeg slipper kjendistilværelsen. Apropos det med å ikke ha noe stort nettverk... jeg har flyttet mange ganger i løpet av livet, så har måttet begynne fra bunn flere ganger for å skaffe meg nettverk de ulike stedene. Det er nok noe helt spesielt å ha nettverk som har vart hele livet. Samtidig kan nye venner bli nærere på andre, og kanskje viktigere områder i livet, fordi man selv ikke er den samme i dag som man var da man var ung. Så de vennene som man får som voksen har mulighet til å bli nærere fordi det baseres på den man er i dag, ikke på den man var i fortiden. Det krever egeninnsats, men det er absolutt verdt å jobbe bevisst for å skaffe seg et større nettverk. Jeg har forsøkt å utfordre meg selv på noen områder, nettopp for å treffe folk som kan gi nye impulser også. Anonymkode: 904d9...742 Mine drømmer i livet har ikke inkludert kjendisliv overhodet: hjem, privatliv, partner og alminnelig inntekt er det jeg bestandig har ønsket. Men det er mange som gjør veldig mange rare ting for å bli kjendis. Og noen blir jo kjent som fotballspiller, men det betyr ikke at man automatisk er egnet som politisk kommentator eller sanger. Dette med nettverk er litt komplisert, men jeg har alltid hatt lite "rom" rundt meg til et annet menneske. Jeg gjør det samme som en japaner i Tokyo i stedet. Jeg utnytter mikroboligens areal maksimalt. Hvor skulle jeg å det andre mennesket gjøre av oss? har jeg alltid tenkt. Slik har det vært siden studietiden egentlig. Jeg lar dette ligge. Men jeg ser mange unge som kanskje ikke burde vært kjendis, jeg tenker da på en del reality folk i begynnelsen av tyveårene. Disse rosabloggerne har lite å bidra med, men de er egentlig ute etter penger. Og det har de jo i bøtter og spann! Så de vet godt hva de gjør.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #17 Skrevet 14. oktober 2023 3 hours ago, Trolltunge said: Jeg hadde umiddelbart flyttet til utlandet for å få tilbake mest mulig privatliv isåfall. Å bli hengt frem i medier er mitt verste mareritt nesten, og jeg forstår overhodet ikke at folk ønsker dette. Faktisk står på for å komme i slik situasjon. Samme her, hvis jeg ikke kunne flyttet utenlands ville jeg da måtte bli kjendis på hjemmekontor og leve resten av livet digitalt 😛 Kan seriøst ikke se for meg stort verre enn "åå, se, er det ikke AnonymBruker" over alt hvor jeg går. Jeg kjenner en halvkjendis, og synes det er ille nok bare å gå ute sammen med han. Folk er oppsiktsvekkende innpåslitne og skal ha selfies enten man er på vei til bussen eller spiser på en restaurant. Fatter ikke at folk er så frekke, også mot den vedkommende er sammen med som ikke er kjendis. Anonymkode: 475db...14a 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #18 Skrevet 14. oktober 2023 Michaelhe skrev (51 minutter siden): Mine drømmer i livet har ikke inkludert kjendisliv overhodet: hjem, privatliv, partner og alminnelig inntekt er det jeg bestandig har ønsket. Men det er mange som gjør veldig mange rare ting for å bli kjendis. Og noen blir jo kjent som fotballspiller, men det betyr ikke at man automatisk er egnet som politisk kommentator eller sanger. Dette med nettverk er litt komplisert, men jeg har alltid hatt lite "rom" rundt meg til et annet menneske. Jeg gjør det samme som en japaner i Tokyo i stedet. Jeg utnytter mikroboligens areal maksimalt. Hvor skulle jeg å det andre mennesket gjøre av oss? har jeg alltid tenkt. Slik har det vært siden studietiden egentlig. Jeg lar dette ligge. Men jeg ser mange unge som kanskje ikke burde vært kjendis, jeg tenker da på en del reality folk i begynnelsen av tyveårene. Disse rosabloggerne har lite å bidra med, men de er egentlig ute etter penger. Og det har de jo i bøtter og spann! Så de vet godt hva de gjør. Jeg har heller ikke ønsket å bli kjendis. Tror egentlig det er de færreste som har hatt et ønske om det. Men det er kanskje flere nå som ønsker det enn tidligere? Enig i at det er mange som ikke burde vært kjendis, det begynner å bli altfor mange av dem også. Svært mange av disse influencerne har null ansvarsfølelse for hvordan det de selv gjør påvirker andre mennesker. Det er skremmende kynisk, nesten groteskt til tider. Og der har media virkelig en jobb å gjøre med seg selv - for det er i stor grad de som holder disse aktuelle for reklamesamarbeid. Ønsker deg en god lørdagskvelg og helg videre, Ts Anonymkode: 904d9...742 1 1
MyMichelle Skrevet 15. oktober 2023 #19 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg ville holdt meg unna media. Mitt privatliv er privat. Jeg ville ikke ha dukket opp på kjendisfester eller blitt med på «Skal vi danse» eller lignende. Så ble jeg plutselig kjendis, ville jeg fort blitt ikke-kjendis. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #20 Skrevet 15. oktober 2023 Skulle gått helt fint. Enhver person med litt bedre sosiale antenner enn de tilbakestående på ex on the beach vil klare seg. Uansett så går det bra om du prater mindre tåke enn Judas Gahr Støre Anonymkode: ff010...a2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå