AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #41 Skrevet 14. oktober 2023 39 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke sikkert, jeg er i samme situasjon som TS og har aldri fått en krone. Kun jobbet og spart fra jeg var svært ung. Mens du brukte penger på russebuss, fyll og fest, dro jeg på jobb i den lokale butikken. Anonymkode: bb9d7...30d Gi deg. Mange bruker kanskje 50 tusen på russebuss - og ja det er dumt, men man får ikke plutselig 2 millioner på kontoen ved 30 års dagen, av å ikke har vært med på russebuss som 19 åring. Anonymkode: ea500...086 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #42 Skrevet 14. oktober 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Ts Ja, er inne på tanken innimellom. Ingen annen "enkel" løsning? Anonymkode: b55fc...dcb Sett penga i pensjonssparing. Eller stem Høire. Anonymkode: b940f...566
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #43 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har lav lønn, som du velger å definere det som Men har nedbetalt hus på 7 mill, nedbetalt bil og 2 mill i banken og er 31 år Da har du fått penger fra noen. De pengene er selvsagt ikke spart opp selv! Og det er helt greit at du må bidra til fellesskapet. Anonymkode: d7a48...d23 Ts Jeg har spart hver eneste krone helt selv. Begynte å jobbe som ung og har alltid vært svært sparsommelig av meg. Det har kostet på mange andre områder. Og syns faktisk ikke det er riktig at jeg som har ofret mye for å komme hit skal nå betale formueskatt når inntekten min er såpass lav. Mange har hatt akkurat lik mulighet som meg men bruker penger på tullball. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke sikkert, jeg er i samme situasjon som TS og har aldri fått en krone. Kun jobbet og spart fra jeg var svært ung. Mens du brukte penger på russebuss, fyll og fest, dro jeg på jobb i den lokale butikken. Anonymkode: bb9d7...30d Dette!! Og jeg syns det er noe feil med at man blir tatt fra penger på denne måten for at man har tatt fornuftige valg. Anonymkode: b55fc...dcb 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #44 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke sikkert, jeg er i samme situasjon som TS og har aldri fått en krone. Kun jobbet og spart fra jeg var svært ung. Mens du brukte penger på russebuss, fyll og fest, dro jeg på jobb i den lokale butikken. Anonymkode: bb9d7...30d Så du har spart opp 9 -10 mill fordi du ikke festet og brukte penger på russebuss? Anonymkode: d7a48...d23 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #45 Skrevet 14. oktober 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Så du har spart opp 9 -10 mill fordi du ikke festet og brukte penger på russebuss? Anonymkode: d7a48...d23 Du betaler formuesskatt med over 1,7 mill i nettoformue. Anonymkode: b940f...566
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #46 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Gi deg. Mange bruker kanskje 50 tusen på russebuss - og ja det er dumt, men man får ikke plutselig 2 millioner på kontoen ved 30 års dagen, av å ikke har vært med på russebuss som 19 åring. Anonymkode: ea500...086 Du skjøte virkelig ikke poenget og skjønner heller ikke hvordan man opparbeider seg kapital. Anonymkode: bb9d7...30d 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #47 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så du har spart opp 9 -10 mill fordi du ikke festet og brukte penger på russebuss? Anonymkode: d7a48...d23 Dette var kun et eksempel av mange slike valg jeg har tatt for å ha så mye penger i dag. Jobbet mens andre har fri, spart penger hvor andre bruker penger. Anonymkode: bb9d7...30d 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #48 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gi deg. Mange bruker kanskje 50 tusen på russebuss - og ja det er dumt, men man får ikke plutselig 2 millioner på kontoen ved 30 års dagen, av å ikke har vært med på russebuss som 19 åring. Anonymkode: ea500...086 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette var kun et eksempel av mange slike valg jeg har tatt for å ha så mye penger i dag. Jobbet mens andre har fri, spart penger hvor andre bruker penger. Anonymkode: bb9d7...30d Anonymkode: bb9d7...30d
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #49 Skrevet 14. oktober 2023 Er i samme situasjon som deg ts. Har ikke fått en krone fra noe annet sted enn arbeidsgiver. Har kjøpt hytte og båt og dyr bil. Anonymkode: 48052...ee8 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #50 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Dette var kun et eksempel av mange slike valg jeg har tatt for å ha så mye penger i dag. Jobbet mens andre har fri, spart penger hvor andre bruker penger. Anonymkode: bb9d7...30d Føler du er verdt det? La oss si du ble alvorlig syk, lå for døden, er din livsstiø verdt det? Anonymkode: d7a48...d23 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #51 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Føler du er verdt det? La oss si du ble alvorlig syk, lå for døden, er din livsstiø verdt det? Anonymkode: d7a48...d23 Ser du ikke det er urettferdig at vi må ta prisen for det bare fordi vi har ofret mye for å få alle pengene, mens andre ikke har det? Anonymkode: b55fc...dcb
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #52 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser du ikke det er urettferdig at vi må ta prisen for det bare fordi vi har ofret mye for å få alle pengene, mens andre ikke har det? Anonymkode: b55fc...dcb Jo, formueskatt er ofte meget urettferdig. Anonymkode: d7a48...d23 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #53 Skrevet 14. oktober 2023 Enten må du stå i formueskatten, eller så er det ikke uvanlig at folk kjøper større bolig, nyere bil, båt, hytte, hva nå enn for å minske formuen, ev ta opp gjeld. Anonymkode: e16ca...1dc
Bumoa Skrevet 14. oktober 2023 #54 Skrevet 14. oktober 2023 Svi av pengene på deg selv og boligen. Puss opp alt som trengs et løft. Nytt tak, solceller på taket, ny kledning, belegningsstein og strøken hage. Skal se pengene får bein å gå på. Unn deg en skikkelig ferie. Du kan ligge 6 fot under om en uke.. 2
Juliv Skrevet 14. oktober 2023 #55 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er ikke formuesskatten ca 1% da? Det blir jo 20.000 i året, så det korrekte er nesten 2.000 pr mnd. Såklart det merkes om man er lavtlønnet @Juliv Anonymkode: f6fae...a0a Ts betaler formuesskatt på beløpet som er over grensen. Men la oss si at ts hadde betalt skatt av hele beløpet på 2 mill. DnB har 4,2% innskudd rente ts får da 42000 i renteinntekt av disse betaler hun 22% skatt altså 9240 + formue skatt på 20000. Selv da siter ts igjen med 12760kr altså fortjeneste på en tusen lapp i måneden. Ts tjener 500000 i året men har ingen boutgifter altså mulighet til å spare mye hver måned. Ts har vært kjempe flink til å spare, sykt bra jobbet. Men jeg synes at det blir feil å si at ts på noen måte straffes. Skatte lette er ment for de som betaler renter ikke tjener renter. Ts er bare 31 år og kommer til å ende opp veldig rik hvis de forsetter som de har gjort. Syns det er rett å slett patetisk å klage 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #56 Skrevet 14. oktober 2023 Juliv skrev (51 minutter siden): Ts betaler formuesskatt på beløpet som er over grensen. Men la oss si at ts hadde betalt skatt av hele beløpet på 2 mill. DnB har 4,2% innskudd rente ts får da 42000 i renteinntekt av disse betaler hun 22% skatt altså 9240 + formue skatt på 20000. Selv da siter ts igjen med 12760kr altså fortjeneste på en tusen lapp i måneden. Ts tjener 500000 i året men har ingen boutgifter altså mulighet til å spare mye hver måned. Ts har vært kjempe flink til å spare, sykt bra jobbet. Men jeg synes at det blir feil å si at ts på noen måte straffes. Skatte lette er ment for de som betaler renter ikke tjener renter. Ts er bare 31 år og kommer til å ende opp veldig rik hvis de forsetter som de har gjort. Syns det er rett å slett patetisk å klage Dette er jo bare patetisk, først skatte av inntekten, deretter skatte av midlene igjen i form av formueskatt, for så også å skatte av rentene man får av banken fordi man har pengene. Hun kunne isteden ja tjent 60.000 i året hadde det ikke vært vært skatt på renter og formueskatt. Anonymkode: bb9d7...30d 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #57 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er jo bare patetisk, først skatte av inntekten, deretter skatte av midlene igjen i form av formueskatt, for så også å skatte av rentene man får av banken fordi man har pengene. Hun kunne isteden ja tjent 60.000 i året hadde det ikke vært vært skatt på renter og formueskatt. Anonymkode: bb9d7...30d Det er faktisk kipt å generere så mye penger som 60.000 og kun sitte igjen med 12.000 av de selv. Staten tar jo langt over 70% av midlene TS har slitt for å opparbeide seg. Anonymkode: bb9d7...30d 2 1
Juliv Skrevet 14. oktober 2023 #58 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette er jo bare patetisk, først skatte av inntekten, deretter skatte av midlene igjen i form av formueskatt, for så også å skatte av rentene man får av banken fordi man har pengene. Hun kunne isteden ja tjent 60.000 i året hadde det ikke vært vært skatt på renter og formueskatt. Anonymkode: bb9d7...30d Dette er skatte reglene som vi alle må forholde oss til. Du synes vel også synt på Røkke, Witzøe og Reitan? Witzøe betaler 200 millioner i formue skatt 😂 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #59 Skrevet 14. oktober 2023 8 minutter siden, Juliv said: Dette er skatte reglene som vi alle må forholde oss til. Du synes vel også synt på Røkke, Witzøe og Reitan? Witzøe betaler 200 millioner i formue skatt 😂 Det handler ikke om å synes synd på, men de kunne brukt pengene på mye mer formuftig vis, og skapt flere arbeidsplasser uten den skatten. Dessuten er det som nevnt mange som må betale formuesskatt av lave inntekter også. Anonymkode: 45f73...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #60 Skrevet 15. oktober 2023 Juliv skrev (5 timer siden): Dette er skatte reglene som vi alle må forholde oss til. Du synes vel også synt på Røkke, Witzøe og Reitan? Witzøe betaler 200 millioner i formue skatt 😂 De sitter i hvert fall igjen med penger til seg selv også, de 12.000 ts sitter igjen med blir spist opp av inflasjonen. Altså sitter hun igjen med null til seg selv. Anonymkode: bb9d7...30d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå