Gå til innhold

Bli kalt "morsom"

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en samtale over lange meldinger som har pågått en stund, så kom vi inn på et emne hvor vi har ganske forskjellige meninger om det. Da sa hun at hun syntes jeg var "morsom" at jeg mente det jeg gjorde. Hva mener folk om å bli kalt "morsom" i en sånn situasjon? For jeg fikk ikke følelsen av at det var noe kompliment, akkurat. Men selvfølgelig, jeg lot være å reagere noe som helst på den formuleringen.

Anonymkode: 33092...75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes hun høres litt nedlatende ut.

Anonymkode: fa12a...155

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg kaller noen "morsom" i en sånn kontekst mener jeg sannsynligvis at de fremstår som tilbakestående.

Anonymkode: d98cd...cc7

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Nedlatende hersketeknikk som undergraver ditt synspunkt og hever hennes. Det er ingenting som er morsomt i å ha forskjellig tro eller mening, hun vil bare ha deg til å tro at meningen din er så dum at den er latterlig. 

Skrevet
theTitanic skrev (3 timer siden):

Nedlatende hersketeknikk som undergraver ditt synspunkt og hever hennes. Det er ingenting som er morsomt i å ha forskjellig tro eller mening, hun vil bare ha deg til å tro at meningen din er så dum at den er latterlig. 

Hvis det er noe jeg oppriktig mener, og som jeg føler er riktig for meg, så står jeg knallhardt på det, uavhengig av hva andre sier. Det gjelder også i denne sammehengen. Er ikke den som skifter mening for å tekkes andre, såpass til ryggrad har jeg.

Som sagt, jeg har ikke sagt noe på det eller på annen måte reagert på at hun syntes jeg var "morsom". Skrev en melding som svar, men som sagt reagerte jeg ikke noe på "morsomheten". Skrev en melding med en høflig og nøytral tone. Der det var smileys (kan tydeligvis ikke skrive en tekst uten smileys lenger uten å virke sur) brukte jeg :) . Hun sendte en melding i går, men den har jeg ikke åpnet engang (man kan se når meldingen er åpnet). Tenker jeg lar den være uåpnet en stund til, kanskje til og med til over helgen.

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dro opp denne tråden igjen. Og grunnen til det er at denne tingen har vist seg ikke å være en enkeltstående hendelse. Hun har sagt dette flere ganger. Og nå sist med formuleringen "haha, du er morsom". Begynner å tenke på muligheten for å ta det opp. Hva mener dere?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dro opp denne tråden igjen. Og grunnen til det er at denne tingen har vist seg ikke å være en enkeltstående hendelse. Hun har sagt dette flere ganger. Og nå sist med formuleringen "haha, du er morsom". Begynner å tenke på muligheten for å ta det opp. Hva mener dere?

Om det er slik hun reagerer på at dere har ulike meninger så vil det nok ikke hjelpe å ta det opp. Det vil mest sannsynlig føre til krangel og hodepine, noe som bare er bortkastet tid og energi. 

Antar at hun ikke mener det som tull og moro

Jeg ville personlig kuttet ut personen, eller i det minste snakket sjeldnere. Samtaleemner kun om overfladiske ting, ikke noe som er viktig eller er verdt å diskutere dersom det blir uenigheter. Ordentlige dype og meningsfulle temaer hadde jeg kuttet ut helt.

Jeg sier "morsom du er" på tull, litt som et sarkastisk "ha ha". Men aldri i slike situasjoner som du beskriver. Det føles barnslig ut som om å ha din mening er helt tåpelig at det er å le av, liksom ...

Anonymkode: c6974...c39

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje en uvane hun har lagt til seg? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...