Gå til innhold

Kunne tenkt meg å jobbe som stortingspolitiker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

God lønn.

Mange goder, billig kantine med godt utvalg.

Trenger ingen utdannelse.

Eller kompetanse på noe som helst.

God til å lyve kan man være også.

Trenger ikke stå til ansvar for noe.

Kan være der i flere tiår.

Lærer du deg politisk tåkeprat kan du klare flere tiår.

Lover og regler kan også tilpasses, fordi de gjelder kun for folket ellers.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest paprikaskrue
Skrevet (endret)

Jeg tror du vil få en veldig behagelig tilværelse på Stortinget om du klarer å være passelig synlig og bare mene litt nå og da om helt ukontroversielle saker innenfor felt som kulturpolitikk.

Men pass på å ikke havne på fylla i Stortingskantina. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lVxeL3/klage-paa-stortingskantinen-krever-oel-og-skrelte-poteter-hver-dag

Endret av paprikaskrue
Skrevet
paprikaskrue skrev (10 minutter siden):

Jeg tror du vil få en veldig behagelig tilværelse på Stortinget om du klarer å være passelig synlig og bare mene litt nå og da om helt ukontroversielle saker innenfor felt som kulturpolitikk.

Men pass på å ikke havne på fylla i Stortingskantina. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lVxeL3/klage-paa-stortingskantinen-krever-oel-og-skrelte-poteter-hver-dag

Trenger jo ikke mene så mye, men flyte med i surra. For å beholde lønn og goder.

• Liker 1
Skrevet

Nei, aldri i livet om jeg kunne.

• Liker 1
Skrevet
Concert skrev (1 time siden):

Trenger jo ikke mene så mye, men flyte med i surra. For å beholde lønn og goder.

For å komme på Stortinget, må du selge meningene dine. Jo mer du mener og jo flinkere du er til å spisse det, jo større sjangse er det å komme inn. Og det innsalget må du gjøre hvert 4. år. 

På Stortinget må du kunne forsvare at de idiotiske meningene dine som er umulig, og ikke blir tatt seriøst, og du må evne til å troverdig ta kreditt for vedtak alle er enig i.

Det er lite plass for mennesker som ikke mener.

• Liker 3
Skrevet

Tydelig at ingen av dere har vært borti politisk arbeid. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er bare å sette igang å jobbe med å bli det da. Tror du har gode muligheter! Bare to år til neste valg! 😊

Skrevet
Concert skrev (2 timer siden):

God lønn.

Gitt jobben vil jeg si jeg synes lønna er middels.

Det har vært en del goder, men de forsvinner en etter en og gjør totalgodgjørelsen dårligere.

Jeg hadde helt klart krevd mere for stille på Stortinget, og jeg hadde krevd i tråd med intensjonene for stortingskompensasjon, ikke ideen om lønnsarbeid som man orienterer seg mot nå.

Du trenger et veldig spesifikt kompetansesett.  Du slipper aldri unna med løgn, du må være dyktig til å manipulere sannheten. Ja, det er to forskjellige ting.

Jeg ville heller stått i kassa på McDonalds.
Det er en drittjobb i offentligheten der du må velte deg i oksebæsj for å oralt tilfredsstille mennesker som ser det som en intellektuell øvelse å gå og spise tyggis på samme tid.

Jeg vet vi trenger dem, så jeg berømmer innsatsen, men det gjør jeg med prostituerte også, og jeg velger det vekk også.

Skrevet

Der ere mye fordeler og ingen ulemper 😀

• Liker 1
Skrevet (endret)

De som har karret til seg en taburett inne i hovedstaden har gjort en del ting i maktkampene vanlige folk hadde skammet seg over.  Og det er det vi trenger, flere VANLIGE folk i politikken. 

Endret av Merlin
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Snipa skrev (1 time siden):

Tydelig at ingen av dere har vært borti politisk arbeid. 

Joda. 

Skrevet
Concert skrev (2 timer siden):

God lønn.

Ja, det frister veldig.

Gi glatte f..n til folk flest.

Kose seg med gratis pendlerbolig midt i Oslo.

Bli smisket på av andre som trenger tjenester.

Ingen ulemper så lenge man er flink å skjule hva man (ikke) driver med og unngå medias søkelys.

• Liker 2
Skrevet

Det er en stor overforenkling at det ikke er krevende å være stortingspolitiker.

Det skal være krevende å styre et land, sitte i landets nasjonalforsamling. Det bør være krevende å leve opp til den tilliten folket har gitt de som sitter på Stortinget.

Dessverre så er altfor mange politikere siste par tiårene nå skyld i at folkets tillit til landets nasjonalforsamling daler. Fordi altfor mange av politikerne på Stortinget fortjener virkelig ikke den tilliten de har blitt gitt av folket!

Det tillitsvervet disse politikerne har fått burde forplikte! Men vi ser at det er blitt en stor ukultur i flere partier, hvor partiets og personlig makt stilles over alt annet - selv landets og demokratiets beste.

De dyktigste politikerne, det er ofte de som er minst populistiske, de som greier å se helheten, de som setter landets og folkets beste foran egen vinning.

Alle de oppdrettspolitikerne som finnes nå burde vært kastet hodestups ut av Stortinget, og vi burde fått inn "vanlige" folk som har minimum 5-10 års yrkeserfaring utenfor både politikk og organisasjonsliv. For broilerpolitikerne som knapt har hatt en eneste jobb utenfor partiet, de har tydeligvis mistet totalt bakkekontakt, de har ikke reell yrkeserfaring, de har ikke forutsetninger til å forstå vanlige folks liv og utfordringer - fordi de selv har kommet seg frem beskyttet fra det virkelige liv av partiets oppdrettsprogram og hjernevasking.

Dessverre er det også disse som sitter på muligheten til å forby seg selv å sitte i sine jobber, få inn nye lover som ville vært til landets beste. Men så lenge broilerpolitikerne selv ville tape på det, så har jeg ingen tro på at de vil gjøre det som er til nasjonens og folkets beste.

• Liker 1
Skrevet

Da vart jobben ferdig 😀 

IMG_20231014_144021_970.jpg

Skrevet (endret)
Concert skrev (5 timer siden):

God lønn.

I tillegg, dersom du blir statsråd etterhvert, så trenger du ikke spesiell kompetanse der heller. Du kan til og med oppleve å bytte ministerpost fordi du vil "utfordre" deg selv på et annet område som du heller ikke har kompetanse på. Du får rett og slett fett betalt for å være ufaglært og få opplæring på jobb.....Utrolig at det er mulig.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 3
Skrevet
Lothlorien- skrev (13 minutter siden):

I tillegg, dersom du blir statsråd etterhvert, så trenger du ikke spesiell kompetanse der heller. Du kan til og med oppleve å bytte ministerpost fordi du vil "utfordre" deg selv på et annet område som du heller ikke har kompetanse på. Du får rett og slett fett betalt for å være ufaglært og få opplæring på jobb.....Utrolig at det er mulig.

Og bli belønnet med en annen ministerpost hvis du gjør en dårlig jobb.

Ingen andre i arbeidslivet har disse fordelene.

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (5 minutter siden):

Og bli belønnet med en annen ministerpost hvis du gjør en dårlig jobb.

Ingen andre i arbeidslivet har disse fordelene.

Jepp, det er helt absurd.

Den som er finansminister burde være økonom, en landsbruksminister burde ha solid bakgrunn i jordbruket evt agronom, en helseminister burde være utdannet innen helse og ha jobberfaring fra helsesektoren etc. I Norge er det jo hovedsaklig  nettverk innen partiet som avgjør om du blir statsråd, ikke kompetanse.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Druid skrev (3 timer siden):

Gitt jobben vil jeg si jeg synes lønna er middels.

Det har vært en del goder, men de forsvinner en etter en og gjør totalgodgjørelsen dårligere.

Jeg hadde helt klart krevd mere for stille på Stortinget, og jeg hadde krevd i tråd med intensjonene for stortingskompensasjon, ikke ideen om lønnsarbeid som man orienterer seg mot nå.

Du trenger et veldig spesifikt kompetansesett.  Du slipper aldri unna med løgn, du må være dyktig til å manipulere sannheten. Ja, det er to forskjellige ting.

Jeg ville heller stått i kassa på McDonalds.
Det er en drittjobb i offentligheten der du må velte deg i oksebæsj for å oralt tilfredsstille mennesker som ser det som en intellektuell øvelse å gå og spise tyggis på samme tid.

Jeg vet vi trenger dem, så jeg berømmer innsatsen, men det gjør jeg med prostituerte også, og jeg velger det vekk også.

For ikke å snakke om alt gratisarbeidet de fleste legger ned i partiarbeid flr de er aktuelle for en plass på toppen av listene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...