AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg jobber 80 prosent i helsevensenet. Tjener ca 23 500 etter skatt Mannen går på dagpenger, får ca 17 000 i mnd, arbeidsledig. Går hjemme, får mye tid med barna, søker litt jobb i ny og ne.. Kjenner jeg blir så lei. Vi tjener stort sett det samme, enda jeg sliter og står på. Hans latskap smitter over på meg, og jeg føler meg bitter.. Anonymkode: ea987...506
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg var i en liten periode arbeidsledig og det var nitrist. Lav "inntekt", lite å fylle dagene med, mistet tilhørighet til en arbeidsplass, ingen mulighet for overtid eller økt inntekt osv. Jeg er SÅÅÅÅ glad jeg har jobb Håper jeg aldri mer blir arbeidsledig igjen Anonymkode: 84c67...61a 2 1
Gjest Refreng Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Det er strengt tatt ikke hans feil at du valgte deg en dårlig betalt jobb du misliker. Syntes synd på han som har en partner som er sur på han for noe som strengt tatt er din og bare din skyld Det er ikke som om han en gang kan gå langtidsledig. Han må finne jobb før eller senere. Mennesker som er arbeidsledige har også dobbel så høy risiko for å begå selvmord. Dersom man havner på AAP mangedobbles risikoen for selvmord
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 Først skriver du at du tjener 6500 mer enn han i måneden, så tjener dere stort sett det samme. At det ikke avlastning for deg at han er mye hjemme og får mye tid med barna? Mener du at han søker for lite jobber, at det er aktuelle stillinger han ikke søker på? Dette er jo ikke en varig situasjon, hva er du bitter på? Anonymkode: 0d083...871 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Vanskelig å skjønne hvorfor det er hans feil at din jobb et slitsom eller for dårlig betalt. Det må du nesten ta tak i selv. Du jobber heller ikke 100 % så er vel rom for en ekstrajobb. Hvis han har vært ledig ei stund, er det vel på tide at han får tettere oppfølging på en jobbklubb eller et eksternt tiltak NAV betaler for. Jeg har gjort det 2 ganger som arbeidsledig og fikk jobb etter 3 mmd begge gangene. De er gode på bla. jobbintervju. Anonymkode: 6f011...12f
Sofakona Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 Hvor lenge har han gått ledig? Jeg har gått mye ledig og på dagpenger og det er ikke noe moro...og du får hull i cv. Nyt at du har en mann som. Går hjemme og passer på hus og barn 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg jobber 80 prosent i helsevensenet. Tjener ca 23 500 etter skatt Mannen går på dagpenger, får ca 17 000 i mnd, arbeidsledig. Går hjemme, får mye tid med barna, søker litt jobb i ny og ne.. Kjenner jeg blir så lei. Vi tjener stort sett det samme, enda jeg sliter og står på. Hans latskap smitter over på meg, og jeg føler meg bitter.. Anonymkode: ea987...506 Arbeidsledighet er "rota til mye elendigehet " vert det sagt. Er forlengst blitt pensjonist, og det er noe mange ser framtil. Har du ein jobb du trives i , og anser som meningsfylt, og eit godt arbeidsmiljø bør ein ansjå det som en "gavepakke" og få kunne stå opp om morraèn å gå på jobb. Det er viktig å ha noe å fylle dagene med når ein blir pensjonist, og dessuten er det mange som savner miljøet på jobben. Anonymkode: 3886b...32a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå