AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Del Skrevet 14. oktober 2023 Hvorfor har alle uføremobbere en ufør nabo som egentlig er frisk? Anonymkode: d41dc...d35 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Del Skrevet 14. oktober 2023 Minner litt om alle homofobene som har en homofil venn. TS Anonymkode: d41dc...d35 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #3 Del Skrevet 14. oktober 2023 Er det fordi de ble kjent med naboen først, fant ut at personen egentlig bare har mest vondt i viljen, og dermed ble en uførfob? Anonymkode: 7f751...6b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Del Skrevet 14. oktober 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Er det fordi de ble kjent med naboen først, fant ut at personen egentlig bare har mest vondt i viljen, og dermed ble en uførfob? Anonymkode: 7f751...6b2 Nei, litt som homofoben. Har fordommer basert på manglende kunnskap og stereotypier. Derfor uførfob. Anonymkode: d41dc...d35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. oktober 2023 #5 Del Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Mange puttes nok på Trygd sånn at offentlig ansatte kan sette seg ned hendene i fanget og si når har jeg gjort en god jobb over på neste offentlig latskap med andre ord (ikke den uføre) Endret 14. oktober 2023 av Maskinfører 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 14. oktober 2023 #6 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Minner litt om alle homofobene som har en homofil venn. TS Anonymkode: d41dc...d35 Eller rasistene som har en utenlandsk venn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 14. oktober 2023 #7 Del Skrevet 14. oktober 2023 Maskinfører skrev (2 timer siden): Mange puttes nok på Trygd sånn at offentlig ansatte kan sette seg ned hendene i fanget og si når har jeg gjort en god jobb over på neste offentlig latskap med andre ord (ikke den uføre) Ja, tror en del utføre kunne jobbet litt om det var lagt til rette for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Del Skrevet 14. oktober 2023 Lurven skrev (1 minutt siden): Ja, tror en del utføre kunne jobbet litt om det var lagt til rette for det Per nå kunne jeg gjort lite på fast basis, men si at det å styre med å være admin i grupper på Facebook kunne overføres til noe offentlig som jeg kunne gjort litt i bakgrunnen så kunne jeg nok gjort det. Utfordringen er at det er få sånne «jobber». Jeg er «vaktmester» i ulike grupper på Facebook, altså en som er mye å rydder på bakrommet, og går inn og rydder i selve gruppene også ved behov. Har med årene fått en del grupper fordi jeg er innad i et miljø, og rykte sprer seg om at jeg er teknisk, pliktoppfyllende, og ryddig. Nå er jeg innlagt på sykehus. Det er noe jeg er ganske mye, men jeg klarer likevel å sjekke innom om på Facebook om det har kommet noen forespørsler. Jeg orker ikke å sjekke over hva som står i ulike innlegg da, og gå inn i det.. Dette er jo frivillig, og ingen blir sur om jeg ikke har kapasitet til å følge opp, og vi er flere og spille på. Jeg har heller ikke hode til debatter, så å ta meg av kommunens Facebook-side hadde krevd mer enn jeg har kapasitet til. Per nå er det greit å bare kunne styre alt selv, men jeg tror du har rett her. Jeg og andre med meg kunne ha jobbet litt om det var lagt til rette for det. Anonymkode: 00dfa...acf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 14. oktober 2023 #9 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Per nå kunne jeg gjort lite på fast basis, men si at det å styre med å være admin i grupper på Facebook kunne overføres til noe offentlig som jeg kunne gjort litt i bakgrunnen så kunne jeg nok gjort det. Utfordringen er at det er få sånne «jobber». Jeg er «vaktmester» i ulike grupper på Facebook, altså en som er mye å rydder på bakrommet, og går inn og rydder i selve gruppene også ved behov. Har med årene fått en del grupper fordi jeg er innad i et miljø, og rykte sprer seg om at jeg er teknisk, pliktoppfyllende, og ryddig. Nå er jeg innlagt på sykehus. Det er noe jeg er ganske mye, men jeg klarer likevel å sjekke innom om på Facebook om det har kommet noen forespørsler. Jeg orker ikke å sjekke over hva som står i ulike innlegg da, og gå inn i det.. Dette er jo frivillig, og ingen blir sur om jeg ikke har kapasitet til å følge opp, og vi er flere og spille på. Jeg har heller ikke hode til debatter, så å ta meg av kommunens Facebook-side hadde krevd mer enn jeg har kapasitet til. Per nå er det greit å bare kunne styre alt selv, men jeg tror du har rett her. Jeg og andre med meg kunne ha jobbet litt om det var lagt til rette for det. Anonymkode: 00dfa...acf Ja, men I Norge er det jo lagt opp til at arbeidslivet skal være effektivt, svært få arbeidsgivere som vil legge til rette for at folk skal jobbe når de kan og i forhold til det de har kapasitet til desverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. oktober 2023 #10 Del Skrevet 14. oktober 2023 Lurven skrev (1 time siden): Ja, tror en del utføre kunne jobbet litt om det var lagt til rette for det Jeg prøver ikke og hetse noen men jeg har selv erfaring med og bli forsøkt presset til Uføretrygd i stedet for og følge meg opp skolemessig og sånn heldigvis hadde jeg en onkel som er entreprenør som tok meg inn 😀 jeg vokste opp under offentlig omsorg disse som jeg vokste opp med burde jobbet ikke blitt pensjonert ene tok livet sitt i sept 2017 27 år gammel jeg sliter med dette i dag at jeg ikke kunne gripe inn ☹️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #11 Del Skrevet 15. oktober 2023 Lurven skrev (10 timer siden): Ja, men I Norge er det jo lagt opp til at arbeidslivet skal være effektivt, svært få arbeidsgivere som vil legge til rette for at folk skal jobbe når de kan og i forhold til det de har kapasitet til desverre Vi er enige. Jeg forteller bare hva jeg potensielt kunne klart, men jeg er usikker på om en sånn type stilling finnes. Hos meg er det snakk om noen få prosenter jeg hadde klart å jobbe, og det ikke fast, så ikke realistisk og da blir det 100% ufør. Samfunnet går ikke rundt med sånne som meg på jobb «innimellom». Jeg er ikke alene om at det blir sånn, og dessverre også sånn for de som kunne klart en høyere brøk enn meg. Jeg håper for egen del at jeg etterhvert vil bli god nok til å kunne jobbe litt. Jeg har medfødte tilstander, og det har alltid ligget i kortene at jeg nok aldri kunne jobbet fullt noe sted, men tok en utdannelse hvor en lett kan tilrettelegge for f.eks rullestol. Om noen vil ha meg når den dagen evt kommer er jo også noe. Jeg er takknemlig for at jeg slipper å tenke på økonomien med så dårlig helse, men samtidig så har alle godt av å føle seg nyttig og at de kan bidra. Jeg er som nevnt litt frivillig, så føler på litt nytte sånn. Anonymkode: 00dfa...acf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #12 Del Skrevet 15. oktober 2023 Ingen fobi, men urettferdighet. Det liker jeg ikke. Dette vaset om at det skal lønne seg å jobbe. Man blir sur når uføre legger ut hvor mye utbetalt de har pr mnd med å sitte hjemme. Når andre i full jobb har MINDRE utbetalt. Jeg kjenner personlig flere som sa det rett ut: de vil ikke jobbe og de gjorde alt for å bli uføretrygdet. De tjente godt før de ble 'syk' og hever i dag max uføretrygd som er over 40 000 kr pr mnd. Hvorfor gjennomskuer ikke nav disse? Anonymkode: 97d1a...6a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #13 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen fobi, men urettferdighet. Det liker jeg ikke. Dette vaset om at det skal lønne seg å jobbe. Man blir sur når uføre legger ut hvor mye utbetalt de har pr mnd med å sitte hjemme. Når andre i full jobb har MINDRE utbetalt. Jeg kjenner personlig flere som sa det rett ut: de vil ikke jobbe og de gjorde alt for å bli uføretrygdet. De tjente godt før de ble 'syk' og hever i dag max uføretrygd som er over 40 000 kr pr mnd. Hvorfor gjennomskuer ikke nav disse? Anonymkode: 97d1a...6a4 Det er ingen mentalt friske mennesker som vil sitte hjemme og kaste bort livet på å glo i veggen, så dette er jo bare løgn. Anonymkode: c4f60...115 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #14 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ingen mentalt friske mennesker som vil sitte hjemme og kaste bort livet på å glo i veggen, så dette er jo bare løgn. Anonymkode: c4f60...115 Selvfølgelig er det jo det. De trenger jo ikke GLO i veggen, men styre dagene sine selv. Sove så lenge en vil, gjøre det som passer en, møte de en vil. Tror du virkelig at absolutt alle mennesker tørster etter å stå opp klokka 6 hver morgen og være borte fra 7 til 17? Anonymkode: 42832...daa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #15 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ingen mentalt friske mennesker som vil sitte hjemme og kaste bort livet på å glo i veggen, så dette er jo bare løgn. Anonymkode: c4f60...115 Så dumt når du sier det. Jeg har som skrevet bekjente som sa det rett ut. Lyver de da? Jeg kjenner faktisk folk som VIL bli ufør pga de har mer utbetalt. Jeg lyver ikke. Anonymkode: 97d1a...6a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #16 Del Skrevet 15. oktober 2023 Lurven skrev (På 14.10.2023 den 19.48): Ja, tror en del utføre kunne jobbet litt om det var lagt til rette for det Ja, men da må de heve grensen fra 0,4 G som er det vi har lov å jobbe i dag. Ingen gidder å jobbe dugnad, selv ikke vi som er ufør. Da mener jeg jobbe for en arb.giver, ikke frivillig arbeid. Anonymkode: 7f191...336 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #17 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 11.20): Hvorfor har alle uføremobbere en ufør nabo som egentlig er frisk? Anonymkode: d41dc...d35 De prøver å gi hetsen sin en slags legitimitet. Akkurat som rasister. Starter alltid med: "jeg er ikke rasist, men"... Og ikke minst, det berømte: "jeg kjenner til" eller jeg kjenner flere uføre som bla bla". Altså ting de finner på selv. Noen av trollene som hater syke-uføre mennesker kan også finne på å si at de er uføre selv, når de svarer anonymt, slik at det angivelig skal gi dem "enda mer legitimitet" når de hetser resten av uføre. Dette ser vi også i andre forum. Når man diskuterer jobb, yrker og utdanning generelt. Tviler ikke på at en hel haug lyger når de sier at de "jobber med det og det", og ellers slenger på "jeg kjenner til". Slike debatter er null verdt. Og det er så ironisk å se hvor mange av de anonyme debattantene som gjerne sier at de har høyere utdanning, starter med å bruke "jeg kjenner til" hele veien når de angivelig "debatterer" (troller). De har ingen evne til å forholde seg til fakta, statistikk, og har null innsikt i hvor brutalt det er å være syk, fattig, ufør og alene. Anonymkode: 597e8...297 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 15. oktober 2023 #18 Del Skrevet 15. oktober 2023 Disse som skryter av at de VIL på trygd burde seriøst bli tystet på. Jeg er ikke for et slikt samfunn,men det er i det minstet hakket bedre en at folk lyver seg til skattepenger de bare har "lysst på" ikke behøver. Værste sort. Æsj. Å dere som kjenner de. Gi NAV anonyme tips om det. At de i tillegg skryter til dere om det er bare perverst. Glad jeg ikke kjenner en slik person. Er redd mitt syn også kunne svartmales om det var tilfelle. Men jeg kjenner folk som faktisk behøver å være uføre. De hever heller ikke maxtrygd,men sliter med minstesats. Disse personene lider også av den sjalusien og missnøyen dere har med denne gruppen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #19 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ingen mentalt friske mennesker som vil sitte hjemme og kaste bort livet på å glo i veggen, så dette er jo bare løgn. Anonymkode: c4f60...115 Hele problemet her er at folk faktisk tror at folk sitter hjemme og glor i veggen. Anonymkode: 04cb0...dff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 15. oktober 2023 #20 Del Skrevet 15. oktober 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hele problemet her er at folk faktisk tror at folk sitter hjemme og glor i veggen. Anonymkode: 04cb0...dff Problemet er vel heller at de IKKE gjør det,for det er det eneste trygdemotstanderene kan la passere. Hadde de bare sittet inne hele dagene. De fortjener jo ikke noe annet. Siden de bare FÅR penger. Tankegangen er vitner om lite hjernekapasitet til slike mennesker. Men det er min mening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå