Gå til innhold

Stygge/helt ordinære ting får mange hjerter på finn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kikker mye på kunst og malerier på finn. Og jeg syns ofte at ganske ordinære kunstverk får veldig mange hjerter. Samtidig som de ligger ute i månedsvis uten å bli solgt. Hva er greia med det?

En annen ting jeg ser, er at folk setter ALTFOR stiv pris på tingene. Jeg har jobbet som kurator og kan litt om kunst. Når jeg gjør selgere oppmerksom på at prisen er urimelig, blir de ofte fornærmet. 

Anonymkode: d1678...6bf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bruker du tid på dette? Hvorfor gjør du andre oppmerksom på prisen på tingene sine? Scroll forbi. Finn deg en annen hobby!

Anonymkode: 6fccb...daa

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Andre kan vel ha en annen smak enn det du har.

Når det gjelder favorittmerking med hjerter, har det vært nevnt i x antall andre tråder at folk bruker den merkingen på ulik måte. Å merke noe som favoritt på finn MÅ ikke bety at man synes tingen er fantastisk og garantert kommer til å kjøpe den.

Skrevet

Et hjerte kan noen ganger bety at de synes varen er for dyr. Da får man jo beskjed dersom prisen settes ned.

Når det kommer til kunst så er jo virkelig smaken som baken... Andre synes vel det er fint selv om du ikke synes det, det er jo ikke så vanskelig å forstå. De fleste liker vel det helt ordinære, det er jo derfor det er ordinært. Mainstream. 

Selv har jeg lagret en del favoritter nesten mer som inspirasjon enn som tenkte kjøp. Da gjelder det mer møbler og interiør. Noe som er nesten det jeg vil ha, men ikke helt. 

Anonymkode: 9a681...d8e

• Liker 3
Skrevet

De kan jo ha en egen samlemappe på sin egen finnside og der står det: "utrolig stygge ting på Finn!!!".  ;) 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du trenger jo ikke dytte verdivurdering på selgere som ikke har bedt om det. Er du irritert fordi de tingene du vil kjøpe er for dyre? Da kommer man lengre med å være hyggelig. 

Jeg har både dyr og billig kunst, prisen avgjør ikke hva jeg liker. Uansett om det er et maleri til 180.000 eller en søt rev fra Nille til 89, så kan det passe inn hos meg :)

Anonymkode: a1b5c...dd2

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

De kan jo ha en egen samlemappe på sin egen finnside og der står det: "utrolig stygge ting på Finn!!!".  ;) 

Jeg hjerter av og til latterlig dyre villaer til 100 millioner bare for å vise det sinnsyke interiøret frem til venner 😂 det er jo bare en bokmerkefunksjon. 

Anonymkode: 8301a...f9a

• Liker 3
Skrevet

Jeg har flere ganger merket av ting jeg ønsker å fikse på. Altså, et ikke så pent bilde kan ha en skikkelig fin ramme som trenger et strøk med maling, eller bildet kan bli et nytt lerret. Det samme med rar dekor eller stygge småting -de kan males og fikses, bli fine eller kule. (Og selges igjen) 

Anonymkode: d1a0a...b9c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kikker mye på kunst og malerier på finn. Og jeg syns ofte at ganske ordinære kunstverk får veldig mange hjerter. Samtidig som de ligger ute i månedsvis uten å bli solgt. Hva er greia med det?

En annen ting jeg ser, er at folk setter ALTFOR stiv pris på tingene. Jeg har jobbet som kurator og kan litt om kunst. Når jeg gjør selgere oppmerksom på at prisen er urimelig, blir de ofte fornærmet. 

Anonymkode: d1678...6bf

Skal andre ha samme smak på kunst som det du har? 😄

• Liker 1
Skrevet

Jeg setter innimellom hjerte på ting jeg syns er altfor dyre, for å følge med om de faktisk får solgt.

Anonymkode: 19e00...c0c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...