Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anderledes enn den andre tråden jeg fant om dette. 

Så jeg er sammen med en jente som er mye yngre enn meg, som jeg elsker. Hun er myndig selvfølgelig, jeg er i slutten av 30 årene. Vi er begge lærlinger og forholdet går utover dette nå dessverre, som selvfølgelig er umodent av oss begge. 

Jeg har behov for mye kvalitetstid med henne, mens hun har behov for lite. Hun har visst behov for mer tid alene enn med meg. 

Vi har egentlig ofte konflikter, spesielt den siste uken. Sikkert fordi vi har forskjellige meninger om det å være sammen. De første 3 ukene sammen var helt fantastisk, men så skjedde det noe. Vi hadde kjempe god kjemi i starten, men så begynte det alltid å tå i noe negativt når vi snakker sammen nå. Før gikk det i hyggelig prat, le sammen osv. Jeg vil veldig gjerne ha det tilbake med henne. Jeg overtenker mye, og det har selvfølgelig gjort at jeg har blitt veldig sliten, som gjør at jeg ikke klarer å gjøre den jobben som er forventet av meg. 

I det siste når vi har vært sammen er det kun sånn 1 time eller 2, på kvelden rett før hun allikevel skal hjem. For meg fyller ikke det behovet mitt for kvalitetstid. Jeg vil selvfølgelig ha skikkelig tid med henne igjen. 

Jeg vet at hun elsker meg, bryr seg om meg. Og sikkert vil tilbringe tid med meg igjen. Men det føles som at det er så lenge imellom når hun har lyst, og ikke fordi jeg har spurt. Men så har disse 5 ukene vi har vært sammen følt som 6 måneder for meg da. 4

Anonymkode: 5f50f...d2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant ikke noe spørsmål her, så jeg kommenterer ut fra tankene jeg får når jeg leser dette. 

Det er jo ganske tydelig at dere er på to steder (mentalt) i livet. Ei ung jente er nok ikke klar for å bruke all sin tid/mye tid på deg, som er en eldre mann (det er du i øynene til unge jenter). Vil du beholde henne, må du nok gi henne mye frihet en god stund. 

Anonymkode: 8448a...a15

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Fant ikke noe spørsmål her, så jeg kommenterer ut fra tankene jeg får når jeg leser dette. 

Det er jo ganske tydelig at dere er på to steder (mentalt) i livet. Ei ung jente er nok ikke klar for å bruke all sin tid/mye tid på deg, som er en eldre mann (det er du i øynene til unge jenter). Vil du beholde henne, må du nok gi henne mye frihet en god stund. 

Tull det har ikke noe med alderen hennes å gjøre men personligheten. Kjenner selv et par der hun var 22 år og han i 40 årene når de giftet seg. Hun sprang ikke ut på byen og festet bare fordi hun er ung. Hun er veldig voksen for alderen og har aldri vært et party menneske eller drukket eller ruset seg. Jeg selv er lik meg selv slik jeg alltid har vært fra ungdom av og har en rolig personlighet som aldri har likt å feste og drikke.

Anonymkode: fb0db...62d

• Liker 1
Skrevet

Ikke liv laget i lengden dette, og vil nok derfor endre snarlig, deres sprikende behov for å tilbringe tid sammen med hverandre indikerer jo også at dere ser annerledes på forholdet dere har. At forholdet alt har startet å slå sprekker er heller ingen bra tegn, dette spår jeg at vil ende snart fordi hun vil trekke seg ut (mens du vil mer).

Å stille flere krav til henne, altså å forlange å se henne mer, det vil virke mot sin hensikt og vil trolig fremskynde konfliktene og brudd-prosessen. Så min anbefaling til deg vil være å ta dette som hva det er, en midlertidig greie og at du ikke bør binde deg for sterkt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er direkte uansvarlig og korttenkt av TS å ha gått inn i dette forholdet, det er åpenbart at de to er på to veldig forskjellige steder i livet og at de også har ulike ønsker med det de har innledet.

Her har begge gått inn i noe som åpenbart er en feiltakelse, og alt indikerer jo at TS rosemaler det de har innledet veldig mye mer enn hva hun gjør, hun viser at hun trenger selvstendighet mens han vil ta det fra henne i større grad. Det vil trolig bli endeliktet i denne relasjonen som han åpenbart legger veldig mye mer i enn hva hun gjør.

• Liker 2
Skrevet

Får inntrykk av at ting har gått fort, sammen i 5 uker og får en følelse av at du allerede er avhengig av henne. Hva gjør du når du ikke er med henne og hva gjør hun? Om du bare sitter å venter og hun har ting å gjøre så kan det nok føles litt kvelende. Sammen i 5 uker og 'elsker' hverandre...hvor lang tid før dere brukte disse ordene. Personlig synes jeg 5 uker er for kort til å si dette.

Anonymkode: 16852...ebc

• Liker 1
Skrevet

Du er i slutten av 30 årene og hun er omtrent 20 år yngre enn deg ? 
Hun oppfører seg nok normalt for en på hennes alder, mens du som er en godt voksen mann er på et helt annet sted i livet . 
Mange på din alder har barn godt oppe i barneskolealder , mens du er lærling og fremdeles under utdanning. 
Dette skaper et skille i modenhet og forventning av hva som er viktig for dere. 
Finn deg ei på din egen alder. 
Det kan jo være at du møter dine egne fordommer fra en voksen kvinne som har rimelige krav , som feks ordnende forhold med jobb og økonomi 

Anonymkode: 27c6d...e56

Skrevet

Store konflikter etter tre uker? Jeg ville droppet det. Det er en type problemstilling som passer bedre etter tre år.

Anonymkode: 51127...da6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er i slutten av 30 årene og hun er omtrent 20 år yngre enn deg ? 
Hun oppfører seg nok normalt for en på hennes alder, mens du som er en godt voksen mann er på et helt annet sted i livet . 
Mange på din alder har barn godt oppe i barneskolealder , mens du er lærling og fremdeles under utdanning. 
Dette skaper et skille i modenhet og forventning av hva som er viktig for dere. 
Finn deg ei på din egen alder. 
Det kan jo være at du møter dine egne fordommer fra en voksen kvinne som har rimelige krav , som feks ordnende forhold med jobb og økonomi 

Hun virker å oppføre seg normalt for alderen ja, han derimot indikerer alt at er umoden og ligger langt etter andre på egen alder, som heller aldri ville skrevet noe så umodent som han gjør og heller ikke sett dette forholdet slik han gjør.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
tvertimot skrev (33 minutter siden):

Ikke liv laget i lengden dette, og vil nok derfor endre snarlig, deres sprikende behov for å tilbringe tid sammen med hverandre indikerer jo også at dere ser annerledes på forholdet dere har. At forholdet alt har startet å slå sprekker er heller ingen bra tegn, dette spår jeg at vil ende snart fordi hun vil trekke seg ut (mens du vil mer).

Å stille flere krav til henne, altså å forlange å se henne mer, det vil virke mot sin hensikt og vil trolig fremskynde konfliktene og brudd-prosessen. Så min anbefaling til deg vil være å ta dette som hva det er, en midlertidig greie og at du ikke bør binde deg for sterkt.

Ts her. 

Jeg håper jo at du tar feil. Men dessverre så begynner jeg å se realistisk på det. At pga forskjellige behov for tid med hverandre osv, så varer det nok ikke så lenge som vi begge så for oss i starten. 

Jeg har falt for henne fort og veldig hardt. Jeg har dessverre ikke mye erfaring med forhold og kjærligheten. Jeg har dessverre bundet meg ganske sterkt allerede. Derfor føler jeg at kroppen min stivner i skrekk nå dere snakker om at dette forholdet sikkert går mot brudd.

Jeg vil ikke ta fra henne friheten sånn som en av dere indikerer. Men ja jeg skulle ønske hun var mer der jeg er mentalt. Å ta det rolig osv. 

Har en venninne som ikke er lye eldre enn min kjæreste som har samboer, eget hus og barn på noen måneder. Er sånn jeg ønsker. I starten av forholdet våres så snakket hun om st hun kunne tenke seg barn med meg, gifte seg med meg, samboer med meg. Det har hun sluttet å snakke om, sikkert en del å gjøre med meg som har vært så nevrotisk og foreldre som sier at hun må ta det rolig. 

Skrevet
tvertimot skrev (2 minutter siden):

Hun virker å oppføre seg normalt for alderen ja, han derimot indikerer alt at er umoden og ligger langt etter andre på egen alder, som heller aldri ville skrevet noe så umodent som han gjør og heller ikke sett dette forholdet slik han gjør.

Ja jeg vet godt at jeg ikke oppfører meg sånn man skulle forvente for alderen min. Jeg har dessverre ikke opplevd mye i livet og har da lite livserfaring. 

• Hjerte 1
Skrevet

Dere passer ikke sammen, rett og slett. Like greit å finne det ut helt i starten, før du blir enda mer involvert.

Anonymkode: 9a3a1...29c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her. 

Jeg håper jo at du tar feil. Men dessverre så begynner jeg å se realistisk på det. At pga forskjellige behov for tid med hverandre osv, så varer det nok ikke så lenge som vi begge så for oss i starten. 

Jeg har falt for henne fort og veldig hardt. Jeg har dessverre ikke mye erfaring med forhold og kjærligheten. Jeg har dessverre bundet meg ganske sterkt allerede. Derfor føler jeg at kroppen min stivner i skrekk nå dere snakker om at dette forholdet sikkert går mot brudd.

Jeg vil ikke ta fra henne friheten sånn som en av dere indikerer. Men ja jeg skulle ønske hun var mer der jeg er mentalt. Å ta det rolig osv. 

Har en venninne som ikke er lye eldre enn min kjæreste som har samboer, eget hus og barn på noen måneder. Er sånn jeg ønsker. I starten av forholdet våres så snakket hun om st hun kunne tenke seg barn med meg, gifte seg med meg, samboer med meg. Det har hun sluttet å snakke om, sikkert en del å gjøre med meg som har vært så nevrotisk og foreldre som sier at hun må ta det rolig. 

Bra du våknet litt, mitt målvar nemlig å sette et støkk i deg...

Skjønner at du kan bli betatt av og knyttet til ei som er godt yngre enn deg, går man inn i noe slik så må man alltid være realistisk, jeg følte at du hadde mistet litt bakkekontakten og så deg blind på dette (noe jeg også forstår at kan skje, forelskelse er en form for rus og de som er det ser sjelden klart)...

Jeg ville røske deg litt ut av det med å ryste deg hardt og brutalt, og håper jeg klarte det da her må du bremse opp og holde igjen (om ikke risikerer du raskt å sitte tilbake som såret).

Tenker at forhold som aldersmessig har så stort sprang som deres forhold, at det alltid er utfordrende. Og deres sprikende behover viser jo også det, og er ikke så enkelt å hanskes med. Det beste for din del, det hadde vært dersom du fant deg ei som var på linje med og hadde de samme forventningene til et forhold som det du selv har, ei slik tenker jeg at du enklere finner på din egen alder. Et forhold handler dessuten bare ikke om dere, altså deg og den du er sammen med, men deres omgivelser også da dere møter alt fra familie til venner og kolleger, klart at det også er enklest om dere ikke har for stort alderssprik.

Ikke tenk at det er krise dersom det ender mellom dere, statistisk så ser jo det ikke så lyst ut med så stort sprik i alder. At du er redd for at det skal ryke forstår enhver, men for din del ser jeg det som veien mot noe riktigere og bedre heller enn noe forferdelig. Slik må du også se det... Altså tenke at hun ikke var den rette, fordi hun er ung og kunne ikke gi meg det jeg ønsket meg i et forhold (altså kan du være glad for at det ender og se det som noe som frigir deg til noe nytt og bedre der fremme)...

Det at du er i dette forholdet nå, det stempler deg på mange måter på et negativt vis. Klart det ikke sees positivt av omgivelsene, og du ber på mange måter om å sees slik selv også når du innleder noe med noen som er halvparten så gammel som det du selv er... Er det hva du ønsker deg, altså hvem du vil vise omverden at du er... Å bli tatt for å være umoden ber du altså verden om å se deg som, bare ved å innlede et forhold som dette.

Du vet at mange ikke klarer å ta slike forhold seriøst, ikke sant? Og det er det jo årsaker til...

Og slik må du også se det, at ender dette forholdet, ja da kan det være veien mot at du selv vinner mer respekt hos omgivelsene, fordi  det føles mer riktig... Et forhold til ei på halvparten av din alder, det vil aldri gi deg respekt, så være positiv til og ikke livredd for at dette skal ende...

Skrevet
tvertimot skrev (20 minutter siden):

Bra du våknet litt, mitt målvar nemlig å sette et støkk i deg...

Skjønner at du kan bli betatt av og knyttet til ei som er godt yngre enn deg, går man inn i noe slik så må man alltid være realistisk, jeg følte at du hadde mistet litt bakkekontakten og så deg blind på dette (noe jeg også forstår at kan skje, forelskelse er en form for rus og de som er det ser sjelden klart)...

Jeg ville røske deg litt ut av det med å ryste deg hardt og brutalt, og håper jeg klarte det da her må du bremse opp og holde igjen (om ikke risikerer du raskt å sitte tilbake som såret).

Tenker at forhold som aldersmessig har så stort sprang som deres forhold, at det alltid er utfordrende. Og deres sprikende behover viser jo også det, og er ikke så enkelt å hanskes med. Det beste for din del, det hadde vært dersom du fant deg ei som var på linje med og hadde de samme forventningene til et forhold som det du selv har, ei slik tenker jeg at du enklere finner på din egen alder. Et forhold handler dessuten bare ikke om dere, altså deg og den du er sammen med, men deres omgivelser også da dere møter alt fra familie til venner og kolleger, klart at det også er enklest om dere ikke har for stort alderssprik.

Ikke tenk at det er krise dersom det ender mellom dere, statistisk så ser jo det ikke så lyst ut med så stort sprik i alder. At du er redd for at det skal ryke forstår enhver, men for din del ser jeg det som veien mot noe riktigere og bedre heller enn noe forferdelig. Slik må du også se det... Altså tenke at hun ikke var den rette, fordi hun er ung og kunne ikke gi meg det jeg ønsket meg i et forhold (altså kan du være glad for at det ender og se det som noe som frigir deg til noe nytt og bedre der fremme)...

Det at du er i dette forholdet nå, det stempler deg på mange måter på et negativt vis. Klart det ikke sees positivt av omgivelsene, og du ber på mange måter om å sees slik selv også når du innleder noe med noen som er halvparten så gammel som det du selv er... Er det hva du ønsker deg, altså hvem du vil vise omverden at du er... Å bli tatt for å være umoden ber du altså verden om å se deg som, bare ved å innlede et forhold som dette.

Du vet at mange ikke klarer å ta slike forhold seriøst, ikke sant? Og det er det jo årsaker til...

Og slik må du også se det, at ender dette forholdet, ja da kan det være veien mot at du selv vinner mer respekt hos omgivelsene, fordi  det føles mer riktig... Et forhold til ei på halvparten av din alder, det vil aldri gi deg respekt, så være positiv til og ikke livredd for at dette skal ende...

Først må jeg si at ingen av oss bryr oss om hva andre tenker om aldersforskjellen. Jeg har fått høre fra 50% av de jeg sier det til at slike forhold holder vanligvis ikke. Men sånne kommentarer har jeg latt gå inn ene øret og ut andre. 

Ja jeg er nok litt blind pga forelskelsen. Og jeg er ganske dypt inni det, derfor det gjør så forbannet vondt å tenke på at vi kanskje ikke holder ut. Jeg ønsker at jeg skal klare det, men det gjør egentlig så veldig vondt med all den usikkerheten jeg føler. Og at jeg ikke får den type kjærlighet jeg føler at jeg har behov for i et forhold. Men det har ikke noe med aldersforskjellen å gjøre, men heller pga fortiden hennes. 

Men som min venninne med barnet sier så har alt som skjer i livet sitt en mening. 

Skrevet
tvertimot skrev (1 time siden):

Akkurat ! 

Skrevet

Hun er enten rett under eller rett over 20 ut fra hvordan du sier hun er myndig. Tenker dere er på forskjellig stadige i livet, der hun vil finne på mye og ha en del frihet. Du må jo finne ut om det er noe du synes er greit eller ikke. Jeg tenker ikke bruddet blir noe lettere for deg etterhvert heller. Og om du forsetter og pushe så er det mulig hun føler seg fanget og selv vil gjøre det slutt også. Jeg var i midten av 20 årene alene med to barn og fant en på 40, for oss passet det bra da han var ferdig med og fly fra seg og jeg hadde barn som gjorde at jeg ikke kunne dra ut.

Anonymkode: 78f78...140

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her. 

Dere er begge bare lærlinger, du er vel ikke akkurat i stand til å kjøpe hus og forsørge kone og barn neste år? Fint å drømme men se litt realistisk på dette. Mannen til venninna di er neppe lærling. 

Anonymkode: 3f828...5ff

Skrevet

Dere har nok ulike forventninger til dette forholdet. Du vil ha alt på en gang, og er omtrent klar for bryllup pg barn etter fem uker. Hun ser nok på dette på en annen måte, det er mindre seriøst for henne. Hun orker jo ikke å sitte i sofaen med en 40-åring og se gullrekka, hun har gøyere ting å drive med. Hun har nok ikke egentlug planer om å leve resten av livet sammen med deg, du er bare litt underholdning på veien.

Finn deg heller en som er mer klar for å slå seg til ro, det er faktisk vesentlig å ha omtrent samme forventning og instilling til forholdet for at det skal bli bra.

Anonymkode: c25b7...b04

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Først må jeg si at ingen av oss bryr oss om hva andre tenker om aldersforskjellen. Jeg har fått høre fra 50% av de jeg sier det til at slike forhold holder vanligvis ikke. Men sånne kommentarer har jeg latt gå inn ene øret og ut andre. 

Klart at dem som er i et forhold hvor den ene er dobbelt så gammel som den andre, at de må rasjonalisere det forholdet både overfor seg selv og andre, å si at de ikke bryr seg om og tenker på aldersforskjellen er ganske vanlig.

Like fult, aldersforskjellen er der og partene er på vidt forskjellige steder i livet. Rasjonaliseringen fjerner altså ikke det faktum, ei heller tar ordene bort problemene slike forhold vanligvis støter på, det er ikke uten grunn at slike forhold pleier å havne i brudd, klart slike forhold er problematisk.

Mange du møter vil nok kommentere det også, andre vil kanskje ikke uttale noe negativt men det betyr derimot ikke at de stiller seg positivt til forholdet og tenker at det er riktig, tenker at de fleste tenker at dere begge har rotet dere bort i noe dere ikke skulle gjort (om de uttaler det eller ikke).

Og nettopp derfor burde du ikke legge all verden i dette, for meg virker det som at du har kastet deg inn i dette med alt du har, jeg skriver til deg nettopp av den grunn at fallhøyden din ikke skal bli for stor og fordi du burde tenke gjennom dette og være forberedt på at dette bare er noe midlertidig mest sannsynlig.

Om du ikke er forberedt så vil alt vært verre for deg selv når den tid kommer. Sier altså ikke at du ikke skal møte henne og ha denne relasjonen, men ha mindre forventninger til dette forholdet og henne og i alle fall ikke se for deg at dere er fremtiden. Klarer du å se det slik så vil fallhøyden være mindre.

Skrevet
tvertimot skrev (36 minutter siden):

Klart at dem som er i et forhold hvor den ene er dobbelt så gammel som den andre, at de må rasjonalisere det forholdet både overfor seg selv og andre, å si at de ikke bryr seg om og tenker på aldersforskjellen er ganske vanlig.

Like fult, aldersforskjellen er der og partene er på vidt forskjellige steder i livet. Rasjonaliseringen fjerner altså ikke det faktum, ei heller tar ordene bort problemene slike forhold vanligvis støter på, det er ikke uten grunn at slike forhold pleier å havne i brudd, klart slike forhold er problematisk.

Mange du møter vil nok kommentere det også, andre vil kanskje ikke uttale noe negativt men det betyr derimot ikke at de stiller seg positivt til forholdet og tenker at det er riktig, tenker at de fleste tenker at dere begge har rotet dere bort i noe dere ikke skulle gjort (om de uttaler det eller ikke).

Og nettopp derfor burde du ikke legge all verden i dette, for meg virker det som at du har kastet deg inn i dette med alt du har, jeg skriver til deg nettopp av den grunn at fallhøyden din ikke skal bli for stor og fordi du burde tenke gjennom dette og være forberedt på at dette bare er noe midlertidig mest sannsynlig.

Om du ikke er forberedt så vil alt vært verre for deg selv når den tid kommer. Sier altså ikke at du ikke skal møte henne og ha denne relasjonen, men ha mindre forventninger til dette forholdet og henne og i alle fall ikke se for deg at dere er fremtiden. Klarer du å se det slik så vil fallhøyden være mindre.

Igjen, jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva folk som ikke har noe mee forholdet sier om aldersforskjellen. Akkurat det betyr ingenting for oss. 

Anyway, jeg er ferdig med dette her nå. Jeg har fått pratet med henne om det som gjorde meg usikker og det går bedre nå. 

Skulle ønske admin kunne fått stengt tråden eller slettet den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...