AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Ja Hun skal gå med noen venninner og noen yngre barn i nabolaget Anonymkode: 66f09...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Min 14 har lyst til å gå, men har ingen på egen alder å gå med. Vil heller ikke gå med lillesøster fordi det er for kleint 😌 Anonymkode: e71b3...135
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 Min 15 åring gjorde ikke det i fjor. Blir ikke i år heller. Anonymkode: 9aab1...356
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Nei da har de blitt for store Anonymkode: 36b4f...f70 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 Nei, men hun feirer halloween med venner på besøk og hun har pyntet rommet i halloween stil hvor de ser skrekkfilmer, spiser godis og koser seg på den måten Anonymkode: 7af12...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 Nei, de har heller hatt sammkomst hos venner. Men jeg har vel hatt noen i den alderen på døra og ikke tenkt noe over at de er "for gamle". Ja, de vil gjerne fremstå store og "voksne", men egentlig er de jo bare barn og jeg synes det er bra at de kan oppføre seg som barn også - de blir tidsnok voksne. La de nå glede seg over enhver anledning til å være barnslige. Anonymkode: 97046...a6a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Skrevet 14. oktober 2023 Nei. Siden hun var 13 har hun invitert venner på mat, Halloween-film og godis. Men ser ikke problemet med at 14-åringer går Halloween, altså. De er jo så forskjellige i den alderen. Noen syns det å gå Halloween er kjempegøy, mens andre foretrekker å se film og spise godteri og andre igjen foretrekker fest. Anonymkode: 47efe...5dc
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Siden hun var 13 har hun invitert venner på mat, Halloween-film og godis. Men ser ikke problemet med at 14-åringer går Halloween, altså. De er jo så forskjellige i den alderen. Noen syns det å gå Halloween er kjempegøy, mens andre foretrekker å se film og spise godteri og andre igjen foretrekker fest. Anonymkode: 47efe...5dc Gå knask eller knep, mente jeg😅 Anonymkode: 47efe...5dc
Arkana Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 Nei, siste gang han gikk var 6. klasse. I fjor hadde han venner på besøk for skummel film og godteri, vet ikke hva han planlegger i år. Jeg synes for øvrig ikke 14-åringer er for store til knask eller knep.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #11 Skrevet 14. oktober 2023 Kommer det ungdommer på døra som har kledd seg ut så får de godteri De som kommer på døra i vanlige klær og tigger etter sukker får noen billige pepperkaker. Anonymkode: 382cc...1e7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 Nei, har blitt for stor til det. Anonymkode: 80a29...4ac
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #13 Skrevet 14. oktober 2023 Vår eldste er 13 og han sier han er for stor til å gå. Han har avtalt filmkveld med noen kompiser på Halloween i stedet. Anonymkode: adb1e...35a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 Vår 15 åring skal på halloweenfest. Anonymkode: b309a...e5b
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #15 Skrevet 14. oktober 2023 Nei. Hun feirer, men går ikke på dørene. Anonymkode: 4b5e9...cae
Bombasi Skrevet 14. oktober 2023 #16 Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Jeg snakker for meg selv som er barnløs, og da "nøytral" når jeg åpner døra på Halloween. Jeg synes det er koselig når barn kommer på døra, men synes ikke noe om at ungdommer gjør det samme. Så når man bikker 12 år så bør ungdommene finne på noe annet å gjøre på Halloween enn å gå ut å tigge godteri. Av erfaring så synes jeg ungdommer også er mer kravstore (forsyner seg grovt), mer respektløse og iverstefall ufine, og jeg føler trusselen om knask eller knep henger som nettopp det: en trussel. For ungdommer kan plutselig finne på å smøre matfett på døra, kaste egg, sparke til ting jeg har stående utendørs, kasting av stein på tak og vegg osv for å tøffe seg ovenfor hverandre hvis de ikke blir fornøyde etter besøket hos meg. Og dette vet selvfølgelig ikke foreldrene deres om, og jeg har ingen mulighet til å identifisere dem bak kostymene. Så ungdommene har resultert i at jeg har sluttet å åpne døra på Halloween - for alle, også barn. Endret 14. oktober 2023 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #17 Skrevet 14. oktober 2023 Alle barn på 13 år og oppover er ungdommer. Det er for stort. Det er ikke søtt å få undommer på døra. Aldri hørt om at barn så store går knask og knep. Anonymkode: e5340...c29 1
Summeer Skrevet 14. oktober 2023 #18 Skrevet 14. oktober 2023 Nei, fra ungdomsskolealder så har de droppet det. Vi har sagt ja til at ene ungen (13 år) kan ha venner her på selve Halloween, med film og godis (er en tirsdag) og den andre (15 år) får ha overnattingsfest i kjellerstua med fem venner helgen etter (vi stikker til naboen fra kl 19-23, så de får ikke huset for seg selv hele natta)
Arkana Skrevet 14. oktober 2023 #19 Skrevet 14. oktober 2023 Bombasi skrev (33 minutter siden): Jeg snakker for meg selv som er barnløs, og da "nøytral" når jeg åpner døra på Halloween. Jeg synes det er koselig når barn kommer på døra, men synes ikke noe om at ungdommer gjør det samme. Så når man bikker 12 år så bør ungdommene finne på noe annet å gjøre på Halloween enn å gå ut å tigge godteri. Av erfaring så synes jeg ungdommer også er mer kravstore (forsyner seg grovt), mer respektløse og iverstefall ufine, og jeg føler trusselen om knask eller knep henger som nettopp det: en trussel. For ungdommer kan plutselig finne på å smøre matfett på døra, kaste egg, sparke til ting jeg har stående utendørs, kasting av stein på tak og vegg osv for å tøffe seg ovenfor hverandre hvis de ikke blir fornøyde etter besøket hos meg. Og dette vet selvfølgelig ikke foreldrene deres om, og jeg har ingen mulighet til å identifisere dem bak kostymene. Så ungdommene har resultert i at jeg har sluttet å åpne døra på Halloween - for alle, også barn. Jøss, vi har virkelig totalt forskjellig erfaring med/oppfatning av ungdom på Halloween. Vi har aldri opplevd annet enn utrolig blide, hyggelige og høflige ungdommer som alltid takker pent for godteri og sier ha det når de går. Ingen har noen gang gjort hærverk eller andre former for knep. 2
Fru Uperfekt Skrevet 14. oktober 2023 #20 Skrevet 14. oktober 2023 Bombasi skrev (40 minutter siden): Jeg snakker for meg selv som er barnløs, og da "nøytral" når jeg åpner døra på Halloween. Jeg synes det er koselig når barn kommer på døra, men synes ikke noe om at ungdommer gjør det samme. Så når man bikker 12 år så bør ungdommene finne på noe annet å gjøre på Halloween enn å gå ut å tigge godteri. Av erfaring så synes jeg ungdommer også er mer kravstore (forsyner seg grovt), mer respektløse og iverstefall ufine, og jeg føler trusselen om knask eller knep henger som nettopp det: en trussel. For ungdommer kan plutselig finne på å smøre matfett på døra, kaste egg, sparke til ting jeg har stående utendørs, kasting av stein på tak og vegg osv for å tøffe seg ovenfor hverandre hvis de ikke blir fornøyde etter besøket hos meg. Og dette vet selvfølgelig ikke foreldrene deres om, og jeg har ingen mulighet til å identifisere dem bak kostymene. Så ungdommene har resultert i at jeg har sluttet å åpne døra på Halloween - for alle, også barn. Hvor i landet bor du? Her er alle høflige og ja vi får både små og store (til og med voksne) på døren. Er de utkledd så får de selvfølgelig knask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå