AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Mann, 37 år. Slutt med eksen for 2 år siden. 2 barn i barneskolealder. Nogenlunde godt samarbeid og kommunikasjon. Lite dramatisk brudd. Fullt klar over at folk er forskjellige, og kanskje forventer jeg mer enn hva andre gjør. Men, er det for mye å forvente at jeg får treffe og bli litt kjent med hennes nye partner, når han har blitt en større del av barnas liv, og de snart skal flytte sammen? Fra mitt perspektiv ville hvertfall jeg tenkt at det er det riktige å gjøre. Ikke fordi jeg skal bli kompis med han, men fordi han nå er bonuspappa til barna mine. Anonymkode: ac8b6...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Tror de fleste foreldre vil og liker å bli kjent med dem som ivaretar barna. Enten om det er personale i barnehage/skole, foreldre til venner, nye partnere osv. Jeg tenker det er naturlig at man blir litt kjent og vet hvem hverandre er. Anonymkode: 75fbd...cc2 8
Fighter83 Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Så hyggelig at du vil ha et godt samarbeide med denne👏 Bare å ta en prat med dem begge om hva du ønsker og hør med dem hva de ønsker. De må jo ha en viss overenskomst seg i mellom antar jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 Har nå kommet til det punktet at det er jeg som må ta initiativ til dette. Mulig jeg reagerer ekstra her, men burde det kanskje ikke være den som har ny partner som burde initiere dette? Det skal sies at hun er en smule selvsentrert og egoistisk. Noe jeg opplevde som en utfordring da vi var sammen Anonymkode: ac8b6...6fb 1
Fighter83 Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har nå kommet til det punktet at det er jeg som må ta initiativ til dette. Mulig jeg reagerer ekstra her, men burde det kanskje ikke være den som har ny partner som burde initiere dette? Det skal sies at hun er en smule selvsentrert og egoistisk. Noe jeg opplevde som en utfordring da vi var sammen Anonymkode: ac8b6...6fb Så bra. For barnets beste dette her💪
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har nå kommet til det punktet at det er jeg som må ta initiativ til dette. Mulig jeg reagerer ekstra her, men burde det kanskje ikke være den som har ny partner som burde initiere dette? Det skal sies at hun er en smule selvsentrert og egoistisk. Noe jeg opplevde som en utfordring da vi var sammen Anonymkode: ac8b6...6fb Det spiller vel ingen rolle hvem som tar initiativet så lenge utfallet er det samme: At man hilser og blir litt kjent med hverandre Anonymkode: 75fbd...cc2 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mann, 37 år. Slutt med eksen for 2 år siden. 2 barn i barneskolealder. Nogenlunde godt samarbeid og kommunikasjon. Lite dramatisk brudd. Fullt klar over at folk er forskjellige, og kanskje forventer jeg mer enn hva andre gjør. Men, er det for mye å forvente at jeg får treffe og bli litt kjent med hennes nye partner, når han har blitt en større del av barnas liv, og de snart skal flytte sammen? Fra mitt perspektiv ville hvertfall jeg tenkt at det er det riktige å gjøre. Ikke fordi jeg skal bli kompis med han, men fordi han nå er bonuspappa til barna mine. Anonymkode: ac8b6...6fb Ja, det tenker jeg. Det er naturlig å invitere ny partner som er blitt kjent med barna på felles bursdager, eventuelle ferier, julefeiring etc (som det fortsatt er naturlig å gjøre sammen, fordi et par og en familie er to helt ulike ting). Og så er det selvsagt naturlig at hen er med i gruppen der dere utveksler info og morsomheter angående felles oppdragelse og hendelser i barnets liv, og inviteres med i den arenaen dere har valgt for å samsnakkes jevnlig om barnets behov og utvikling. Anonymkode: 4a5f0...139
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Skrevet 14. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Har nå kommet til det punktet at det er jeg som må ta initiativ til dette. Mulig jeg reagerer ekstra her, men burde det kanskje ikke være den som har ny partner som burde initiere dette? Det skal sies at hun er en smule selvsentrert og egoistisk. Noe jeg opplevde som en utfordring da vi var sammen Anonymkode: ac8b6...6fb Hvorfor må ny partner initiere dette? Steforeldre er ikke tankelesere. De er ikke perfekte mennesker. Noen vil de skal gå all inn, noen vil de skal back off. Hvordan skal din eks sin nye partner vite hva du ønsker? Anonymkode: a079f...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvorfor må ny partner initiere dette? Steforeldre er ikke tankelesere. De er ikke perfekte mennesker. Noen vil de skal gå all inn, noen vil de skal back off. Hvordan skal din eks sin nye partner vite hva du ønsker? Anonymkode: a079f...9c5 Her leste du nok feil. Skrev "den som har ny partner ". Altså eksen. Anonymkode: ac8b6...6fb
Brunello Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor må ny partner initiere dette? Steforeldre er ikke tankelesere. De er ikke perfekte mennesker. Noen vil de skal gå all inn, noen vil de skal back off. Hvordan skal din eks sin nye partner vite hva du ønsker? Anonymkode: a079f...9c5 Det står den som har ny partner. Og det er jeg enig i. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #11 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mann, 37 år. Slutt med eksen for 2 år siden. 2 barn i barneskolealder. Nogenlunde godt samarbeid og kommunikasjon. Lite dramatisk brudd. Fullt klar over at folk er forskjellige, og kanskje forventer jeg mer enn hva andre gjør. Men, er det for mye å forvente at jeg får treffe og bli litt kjent med hennes nye partner, når han har blitt en større del av barnas liv, og de snart skal flytte sammen? Fra mitt perspektiv ville hvertfall jeg tenkt at det er det riktige å gjøre. Ikke fordi jeg skal bli kompis med han, men fordi han nå er bonuspappa til barna mine. Anonymkode: ac8b6...6fb Tenker dette er naturlig jeg. Jeg ble kjent med min samboer sin eks, fordi de hadde en bikkje på deling. Ofte jeg og han som overleverte bikkja til hverandre når min samboer var på jobb feks. Godt Samarbeid er aldri feil. Anonymkode: 4dab3...8d9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har nå kommet til det punktet at det er jeg som må ta initiativ til dette. Mulig jeg reagerer ekstra her, men burde det kanskje ikke være den som har ny partner som burde initiere dette? Det skal sies at hun er en smule selvsentrert og egoistisk. Noe jeg opplevde som en utfordring da vi var sammen Anonymkode: ac8b6...6fb Jeg har ikke brukt et sekund på å fundere over dette, bare tatt initiativ selv. Anonymkode: b24c5...645
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #13 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tenker dette er naturlig jeg. Jeg ble kjent med min samboer sin eks, fordi de hadde en bikkje på deling. Ofte jeg og han som overleverte bikkja til hverandre når min samboer var på jobb feks. Godt Samarbeid er aldri feil. Anonymkode: 4dab3...8d9 TS her. Ut i fra noen av svarene her, ser jeg at åpningsinnlegget kanskje kunne mistolkes litt. Det er klart jeg tenker det er en fordel av vi blir litt kjent, og ikke hvorvidt dette er riktig eller ikke, Essensen var mer ment som at eksen ikke har gjort en eneste ting for at vi skal treffes, og i praksis legger alt ansvar på meg. Er det jeg synes er litt urimelig. Men, dette er dessverre bare et av flere eksempler på liknende adferd fra hennes side. Er nok derfor jeg nå får litt sterke følelser rundt dette. Jeg innser at man er forskjellig, og har ulik tankegang. Men, jeg tenker hvertfall at når dagen kommer at det er større endringer i mitt privarliv, som igjen påvirker barna, så er det jeg som skal være åpen med henne og inkludere henne i det. Det for meg er det eneste riktige, og en måte å vise respekt ovenfor moren til barna mine. Skulle bare ønske hun kunne gjøre det samme... Jeg skal bare fortsette å prøve å heve meg over situasjonen, selvom det til tider fører til en del frustrasjon. Slik jeg kjenner henne, vil ikke en konfrontasjon føre til noe godt. Vi er ikke uvenner og jeg vil heller ikke at vi skal bli det. Da jeg skrev innlegget var jeg nok nokså frustrert. Går bedre nå 🙂 Anonymkode: ac8b6...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg er en umoden person. Ville aldri hatt noe med eksens nye kjæreste å gjøre. Aldri. Nei takk. Hell no. Nope. Never in a million years. Anonymkode: d9006...cb9 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #15 Skrevet 14. oktober 2023 Pust ut, og vær tålmodig! Det er greit at en kommer overens med barnas steforeldre, men la det bli naturlig. Dere kanskje treffes i en bursdag eller på butikken eller lign? Da kan en strekke ut en hånd og ta det derfra.. Nå er det ikke sikkert den nye typen ønsker å ha noe kontakt med deg, og det er ingenting du kan gjøre med det. Hva med når du kommer med en ny kjæreste? Tar du det som en selvfølge at mor og bonusmor blir venner? Det har du ingen råderett over Anonymkode: a556f...399 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #16 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Pust ut, og vær tålmodig! Det er greit at en kommer overens med barnas steforeldre, men la det bli naturlig. Dere kanskje treffes i en bursdag eller på butikken eller lign? Da kan en strekke ut en hånd og ta det derfra.. Nå er det ikke sikkert den nye typen ønsker å ha noe kontakt med deg, og det er ingenting du kan gjøre med det. Hva med når du kommer med en ny kjæreste? Tar du det som en selvfølge at mor og bonusmor blir venner? Det har du ingen råderett over Anonymkode: a556f...399 Som jeg skrev innledningsvis, er det ikke snakk om å bli venner. Jeg har ingen behov for det. Det er heller ikke sånn at det trengs å være noe særlig kontakt heller. Men barna mine skal altså bo sammen med denne mannen. Synes det ikke er urimelig å bli introdusert i det minste... Når jeg får ny kjæreste, og barna har møtt henne, så kommer jeg til å infomere mor, og ta initiativ til at de kan møtes. I mitt hodet er det bare rett og rimelig. Anonymkode: ac8b6...6fb 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #17 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har nå kommet til det punktet at det er jeg som må ta initiativ til dette. Mulig jeg reagerer ekstra her, men burde det kanskje ikke være den som har ny partner som burde initiere dette? Det skal sies at hun er en smule selvsentrert og egoistisk. Noe jeg opplevde som en utfordring da vi var sammen Anonymkode: ac8b6...6fb Den nye partneren skylder deg ingenting. Ofte ønsker ikke en ny partner å ha noe som helst med en tidligere eks av sin kjæreste å gjøre, av helt forståelige grunner. Anonymkode: 84370...6d2 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #18 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som jeg skrev innledningsvis, er det ikke snakk om å bli venner. Jeg har ingen behov for det. Det er heller ikke sånn at det trengs å være noe særlig kontakt heller. Men barna mine skal altså bo sammen med denne mannen. Synes det ikke er urimelig å bli introdusert i det minste... Når jeg får ny kjæreste, og barna har møtt henne, så kommer jeg til å infomere mor, og ta initiativ til at de kan møtes. I mitt hodet er det bare rett og rimelig. Anonymkode: ac8b6...6fb Du må ikke glemme at barna er mors ansvar når de er hos henne. En bonusfar/mor har ingen plikter eller rettigheter i forhold til barnehage eller skole. De skal bare bære barnas venn så lenge de har mor og far i live. Hva er grunnen til at du føler at du må ha «kontroll» på barnemors kjæreste ? Anonymkode: a556f...399 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #19 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg satte pris på å bli litt kjent med mammaen til barna til eksen. Det har noe å ha et ansikt og møtes. Vi kunne også møtes på felles arenaer med ungene og jeg var alltid velkommen. Jeg var jo en del av livet til ungene. Setter veldig pris på at hun så raust tok i mot meg. Anonymkode: a07a5...ed2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #20 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må ikke glemme at barna er mors ansvar når de er hos henne. En bonusfar/mor har ingen plikter eller rettigheter i forhold til barnehage eller skole. De skal bare bære barnas venn så lenge de har mor og far i live. Hva er grunnen til at du føler at du må ha «kontroll» på barnemors kjæreste ? Anonymkode: a556f...399 Ingen følelse av å måtte ha kontroll på han. Er mulig jeg er oppdratt med andre verdier, men i min verden handler det rett og slett om normal respekt. Jeg kjenner et annet par i samme situasjon der bonusforelder til tider er mye sammen med barnet alene pga ulike arbeidstider. En ordning som fungerer for de. Riktig at bonusforelder ikke har plikter eller rettigheter, men det betyr ikke at denne ikke potensielt vil kunne ha en stor rolle i barns liv. Anonymkode: ac8b6...6fb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå