Majer Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Med det mener jeg ikke at en med mye penger mye lettere drar damer på byen, men siden det bor flere kvinner enn menn i byene og flere menn enn kvinner i bygdene, samt at menn i byene har mer penger enn de i bygdene så blir det sånn at menn med mye penger har større sannsynlighet for å være bosatt et sted med mange single damer. Det motsatte er tilfellet for en mann med lite penger da han bor på bygda. Hvordan jobber dere kvinner og menn for å motvirke golddiggertilstandene vi nå ser i Norge?
Helene1982 Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Majer skrev (1 minutt siden): Med det mener jeg ikke at en med mye penger mye lettere drar damer på byen, men siden det bor flere kvinner enn menn i byene og flere menn enn kvinner i bygdene, samt at menn i byene har mer penger enn de i bygdene så blir det sånn at menn med mye penger har større sannsynlighet for å være bosatt et sted med mange single damer. Det motsatte er tilfellet for en mann med lite penger da han bor på bygda. Hvordan jobber dere kvinner og menn for å motvirke golddiggertilstandene vi nå ser i Norge? Jeg er gammel og har egen lommebok, men jeg mener at det er viktig at kvinner betaler for seg selv, da det er menn som tror at de blir med dem hjem for 300 kr i drinker. Jeg mener at goddiggere er noen som bevisst går etter rike partnere, men jeg mener også at det er en preferanse, jeg ikke trenger å forstå, men må akseptere. Jeg tror en del menn forkuserer på hva de ikke har som penger og ser på andre i stedet for å fokusere på å bedre seg selv. Naturligvis er det ikke like mange single i en bygd som i en by. Og for mange er at de bor i nærheten viktig. Spesielt om aternativet er: bor langt unna og har lite penger, og det er alt du vet.
Hedda-78 Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Så det du egentlig sier er at dette fenomenet er en effekt av at det bor relativt flere damer i byer. Ergo er det jo ikke goldigging i seg selv som er rot- problemet, det er bare en effekt av at kvinner forlater bygdene mens mennene blir igjen. Da er det jo DET man må fokusere på, da. Hvordan gjøre det attraktivt for kvinner å bo på bygda? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå