Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke de følelsene jeg føler jeg burde hatt for min nåværende kjæreste. Vi har vært sammen i 6 måneder nå. Jeg har sagt til han at ting er ikke som de burde være, at jeg burde følt mer, at jeg ikke føler 100% for han. Han sier at bare jeg føler 70% for han, er det godt nok for han, bare han får ha meg. Jeg sier at jeg vil ikke være i et forhold hvor jeg ikke føler at det er 100% riktig. 

Ja jeg ville nok alltid antgelig følt at det ble riktig med tiden, kanskje etter et år eller to. Jeg ville kanskje elsket han slik jeg burde etter hvert. Akkurat nå, og noen sinne, har jeg ikke elsket han slik jeg burde gjort, og jeg syns det er direkte dårlig gjort overfor han å være i et forhold hvor jeg ikke føler det er riktig. Samtidig gråter han og spiller på min dårlige samvittighet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Samvittigheten min gnager, men det er da vitterlig ikke riktig overfor meg selv heller å være i et slik forhold? Jeg vil føle lidenskapen. Ja, forelskelse tar slutt, men jeg tror ærlig talt jeg ikke har vært skikkelig forelska i denne fyren. Ja jeg er skikkelig glad i han, og han er en elskbar fyr, men jeg er ikke forelsket. Jeg kunne dog lært meg å elske han, men det er vanskelig å forklare. Jeg føler ikke DET, hvis dere skjønner. 

Han sier han er alltid nummer to. Han er alltid reserven. Endelig var det noen som gjorde at han følte seg elsket. Endelig fant han noen. Han vil ikke la meg gå, og jeg får så sinnsykt dårlig samvittighet.

Anonymkode: f60b8...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bestemmer ikke han. Du sier bare "jeg gjør det slutt" og ferdig med den saken. Du skjønner jo selv at du ikke kan være sammen med noen fordi du synes synd på ham. Ikke gå inn i diskusjoner om følelser bla bla bla, bare si det er slutt og blokker ham over alt. Han prøver å manipulere deg til å bli, det er et gigantisk rødt flagg. 

Anonymkode: 3c722...602

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig går du. Du skylder ham ikke livet ditt. Du har ikke ført ham bak lyset heller, det ble bare ikke slik at han er mannen i livet ditt. Så ingen grunn til dårlig samvittighet.

Bare pass på at han ikke blir en gal eks som blir stalker. Gjør det slutt, gjerne hos ham slik at du kan forlate boligen og slipper å måtte kaste ham ut i tilfelle han ikke vil gå. Ikke i offentligheten, trenger ikke ydmyke ham. Og så blokkerer du ham, på telefon og sosiale medier.

Anonymkode: 16179...2da

• Liker 2
Skrevet

For en mental gymnastikk/bortforklaring på å du ikke tenner seksuelt på typen din....

Husk neste gang å ikke gå på date med noen du ikke har lyst å knulle!

Anonymkode: 5c380...69c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For en mental gymnastikk/bortforklaring på å du ikke tenner seksuelt på typen din....

For et troll du er.

• Nyttig 1
Skrevet

Som en over her sa: Du skylder ham ikke livet ditt.

Tror det er best å ikke ta det ansikt til ansikt. Men heller bare skriv det til ham, og blokker.

Han vet innerst inne at det kommer til å skje. Du har prøvd å si det allerede.

Anonymkode: 1c874...e3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For et troll du er.

Kall meg det du vil, det forandrer ingenting...

Så du har lyst på han seksuelt men det er noe annet med han som plager deg. Er han mindre utdannet og får mindre lønn enn du? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kall meg det du vil, det forandrer ingenting...

Så du har lyst på han seksuelt men det er noe annet med han som plager deg. Er han mindre utdannet og får mindre lønn enn du? 

Står det noe sted i åpningsinnlegget at TS har kun seksuelle følelser for kjæresten, eller driver du bare å spinner på ditt eget narrativ for å kunne trolle?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (6 minutter siden):

Står det noe sted i åpningsinnlegget at TS har kun seksuelle følelser for kjæresten, eller driver du bare å spinner på ditt eget narrativ for å kunne trolle?

Nei, jeg ga meg det motsatte. se nedenfor det jeg kommenterer på HI

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun sa det ikke var tilfellet - altså at hun har seksuell tiltrekning. Så da må vi ta utgangspunkt dette har noe med sosial status eller personlighet. Hvis hun oppriktig er stalket av denne mannen, må hun bare bli kvitt han. Men dette høres som typisk "jeg kan ikke ta ansvar for mine handlinger" innlegg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, jeg ga meg det motsatte. se nedenfor det jeg kommenterer på HI

Hun sa det ikke var tilfellet - altså at hun har seksuell tiltrekning. Så da må vi ta utgangspunkt dette har noe med sosial status eller personlighet. Hvis hun oppriktig er stalket av denne mannen, må hun bare bli kvitt han. Men dette høres som typisk "jeg kan ikke ta ansvar for mine handlinger" innlegg.

Nå bare dikter du opp ting. Igjen.

Du kan bedre enn å sitte her å trolle.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han vil ikke la meg gå, og jeg får så sinnsykt dårlig samvittighet.

Det er da ikke hans valg. Du bestemmer helt selv om du skal bli i forholdet eller ikke.

Anonymkode: 27493...92e

Skrevet

Jeg tror ikke du klarer å "lære deg" å elske han bare ved å gi han tid, når du allerede etter 6 måneder er der du er nå. Etter 6 måneder så bør forelskelsen være på topp.

Du kaster bort både din og hans tid ved å prøve å se ting an nå. Og jo mer tid du bruker på å forlate jo verre blir det for dere begge. 

Mulig han ønsker å beholde deg, men for både din og hans beste bør du forlate nå. Det er det beste for han også, selv om han ikke skjønner det. 

Du skal selvfølgelig ikke holde igjen fordi du har dårlig samvittighet ovenfor han. Noe sier meg at det er samvittigheten din han spiller på for å nettopp for å hindre deg i å gå, så pass deg for at du ikke er utsatt for et mentalt spill nå som du blir offeret i.

Det er ingenting som heter "han vil ikke la meg gå". Hvis du vil gå så går du. Hele avgjørelsen står hos og handler om deg. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...