AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Emneknaggen er "Singelliv og dating". Er det ikke veldig kjedelig at det bare er sjekketråder her, men ingen om singellivet? Mange av oss som lever alene driver ikke med dating, og synes det er et uinteressant tema. Hvorfor har vi ikke flere tråder om det å leve alene? Fordeler, ulemper, singelturer, nettverk osv.? Selv synes jeg at singellivet er deilig. Jeg har god tid til å drive med ting jeg liker, stille opp for ungene, og har et nært forhold til venner. Typisk nok har jeg etter hvert nesten bare enslige venner. Som om par tror at dette er noe smittsomt, og unngår å invitere oss. Anonymkode: 12347...29f 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Kan jo være fordi det ikke er en problemstilling der i like stor grad. Som regel er problemet at det blir mas fra dem rundt, kanskje høye priser på ting, og manglende sosial omgangskrets. Men trives du alene, lurer du sikkert ikke på like mye og trenger derfor heller ikke snakke like mye om det? Det kan liksågodt bli en tråd om vennskap, ikke singellivet. Anonymkode: 8f01c...574 1
KnekkeBørre Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Det er jo åpenbart litt smittsomt 😉 Ikke for å være komplett negativ til oss single, men det er jo ikke helt uforståelig at mennesker som lever i et forhold unngår oss. Det er jo i utgangspunktet en underliggende årsak til at vi er single. Og mens tiden går, så blir vi jo ikke akkurat mindre sære 😁
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 Er selvvalgt singel og med voksne barn. Men har faktisk like mange par som er nære venner som enslige. Årsaken til at det ikke er tråder om singellivet her er vel fordi det er relativt problemfritt. Anonymkode: c7d71...af7 2
Helene1982 Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Akkurat nå dater jeg, men jeg har vært singel lenge og jeg opplever ikke at de som er i par utelater meg på noen måte, men de kan av og til ha en idé om at mitt liv er så spennende og fritt, og noen tror at det er greit å spørre om mitt sexliv i detaljer. Og etter at de har sagt at jeg er så heldig som har så spennende og sosialt liv, sier de: Du fortjener å finne lykken. Han er heldig han som får deg. Drømmeprinsen venter rundt hjørnet. Dette gir ikke mening for meg, og dette er selvsagt ikke noe alle sier, men for mange. Også er det de som ikke kan gjøre noe uten partneren sin, og de som forventer at de skal telle som én om vi skal spleise på en gave. 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 Tror single har svært få andre problemstillinger enn det å finne seg en kjæreste. Anonymkode: 6887b...fcd
Fighter83 Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Emneknaggen er "Singelliv og dating". Er det ikke veldig kjedelig at det bare er sjekketråder her, men ingen om singellivet? Mange av oss som lever alene driver ikke med dating, og synes det er et uinteressant tema. Hvorfor har vi ikke flere tråder om det å leve alene? Fordeler, ulemper, singelturer, nettverk osv.? Selv synes jeg at singellivet er deilig. Jeg har god tid til å drive med ting jeg liker, stille opp for ungene, og har et nært forhold til venner. Typisk nok har jeg etter hvert nesten bare enslige venner. Som om par tror at dette er noe smittsomt, og unngår å invitere oss. Anonymkode: 12347...29f Lag gjerne noen tråder du 👏
Helene1982 Skrevet 14. oktober 2023 #8 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror single har svært få andre problemstillinger enn det å finne seg en kjæreste. Anonymkode: 6887b...fcd Hva legger du i det?
Tøvftta Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 De fleste single er jo fornøyd med tilværelsen. Svært få orker å fyre i gang diskusjoner om hvor godt og positivt det er å bare ha seg selv å ta hensyn til. 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 Helene1982 skrev (7 minutter siden): Hva legger du i det? Single i dag er stort sett lykkelige. De som ikke er lykkelige er de som ønsker seg en kjæreste og ikke finner en. Anonymkode: 6887b...fcd 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #11 Skrevet 14. oktober 2023 Tøvftta skrev (1 minutt siden): De fleste single er jo fornøyd med tilværelsen. Svært få orker å fyre i gang diskusjoner om hvor godt og positivt det er å bare ha seg selv å ta hensyn til. Exacly. Anonymkode: 6887b...fcd 5
Helene1982 Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Single i dag er stort sett lykkelige. De som ikke er lykkelige er de som ønsker seg en kjæreste og ikke finner en. Anonymkode: 6887b...fcd Det er ingen som tvinger noen til å diskutere noe de ikke er opptatt av. Jeg er opptatt av at ja, de fleste single i likhet med de fleste par er lykkelige, men det betyr ikke at det ikke er utfordringer knyttet til single, som ikke gjør at de ønsker ø løse det ved å finne en kjæreste, men å snakke om eget liv med likesinnede. For eksempel er en tøff økonomi ekstra tøft for single, da de ikke har noen å lene seg på. Og det å lage middag alene, kan være en utfordring, da svært få matvarer finnes i små posjoner. Også har vi boligmarkedet i de store byene, der det nesten er umulig for unge, single å kjøpe alene. Det betyr ikke at man ikke er lykkelig som singel, men det er ikke sånn at noen uansett sivilstatus lever på en rosa sky hele tiden. Og det å leve utenfor A$-bobla, der alle mener noe om hvor lykkelig du er, og noen mener at single ikke har ett eneste tema å snakke om bortsett fra finne kjæreste og snakke om lykke, sier noe om at det å være singel og lykkelig av og til, og alle de andre følelsene av og til ikke alltid blir forstått åpenbart. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #13 Skrevet 14. oktober 2023 Helene1982 skrev (13 minutter siden): Det er ingen som tvinger noen til å diskutere noe de ikke er opptatt av. Jeg er opptatt av at ja, de fleste single i likhet med de fleste par er lykkelige, men det betyr ikke at det ikke er utfordringer knyttet til single, som ikke gjør at de ønsker ø løse det ved å finne en kjæreste, men å snakke om eget liv med likesinnede. For eksempel er en tøff økonomi ekstra tøft for single, da de ikke har noen å lene seg på. Og det å lage middag alene, kan være en utfordring, da svært få matvarer finnes i små posjoner. Også har vi boligmarkedet i de store byene, der det nesten er umulig for unge, single å kjøpe alene. Det betyr ikke at man ikke er lykkelig som singel, men det er ikke sånn at noen uansett sivilstatus lever på en rosa sky hele tiden. Og det å leve utenfor A$-bobla, der alle mener noe om hvor lykkelig du er, og noen mener at single ikke har ett eneste tema å snakke om bortsett fra finne kjæreste og snakke om lykke, sier noe om at det å være singel og lykkelig av og til, og alle de andre følelsene av og til ikke alltid blir forstått åpenbart. Tror disse tingene diskuteres i de andre forumene som omhandler økonomi, samfunn etc og derfor havner det ikke her inne. Anonymkode: 6887b...fcd 1
Helene1982 Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror disse tingene diskuteres i de andre forumene som omhandler økonomi, samfunn etc og derfor havner det ikke her inne. Anonymkode: 6887b...fcd Jeg kan jo selvsagt ikke drive denne debatten alene, og er ingen interessert i temaet, er det sånn. Jeg er interessert, og kan snakke om alt fra enker/enkemenn, hva som er akseptabelt å si til single. Hva som forventes av tilgjengelighet fra single (uten barn) i arbeidslivet uten at de blir kompensert. Når sto det som overskrift etter statsbudsjettet: Dette vil single få neste år? Politikken er uinteressert, økonomien og handelsnæringen er ikke interessert, 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #15 Skrevet 14. oktober 2023 Helene1982 skrev (11 minutter siden): Jeg kan jo selvsagt ikke drive denne debatten alene, og er ingen interessert i temaet, er det sånn. Jeg er interessert, og kan snakke om alt fra enker/enkemenn, hva som er akseptabelt å si til single. Hva som forventes av tilgjengelighet fra single (uten barn) i arbeidslivet uten at de blir kompensert. Når sto det som overskrift etter statsbudsjettet: Dette vil single få neste år? Politikken er uinteressert, økonomien og handelsnæringen er ikke interessert, Start tråden hvor du tar opp problematikken så ser du om det blir engasjement. Noen må starte, det kan like gjerne være deg. Anonymkode: 6887b...fcd
Hmmmmmm Skrevet 14. oktober 2023 #16 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg elsker å være singel, og forstår ikke at alle andre ikke ser hvor fantastisk dette livet er😂 Har et langt forhold bak meg, så jeg ser alt av små til store ting i hverdagen som er så mye bedre alene. Men fremfor alt så er det det å bo og eie sitt eget, alene som er den store verdien her. Man får ikke tilværelsen revet opp rett under seg sånn plutselig en kald november dag. Som gjør at man må ut i boligmarkedet på nytt, med kun litt av møbelmanget man har hatt sammen. Den tryggheten kommer til å gi meg et langt og harmonisk liv. Små uenigheter trekker en ned uansett hva en sier. Og slippe det gir harmoni.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #17 Skrevet 14. oktober 2023 Hva er det dere vil diskutere da? Jeg er frivillig singel og elsker livet, så det er liksom ikke så mye å snakke om egentlig 🤷♀️ Men hvis dere ønsker å belyse noen problemstillinger som spesifikt omhandler singellivet kan jeg godt bidra altså. Anonymkode: 4995e...8ca 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #18 Skrevet 14. oktober 2023 Minner meg om min tidligere kollega som hadde meldt seg som besøkshjem, men det var jo en strek i regningen at det relativt store barnet de skulle ta seg av var et bleiebarn. Men har du sagt a må du jo si b og slik ble det. Anonymkode: ce362...dd5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #19 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Minner meg om min tidligere kollega som hadde meldt seg som besøkshjem, men det var jo en strek i regningen at det relativt store barnet de skulle ta seg av var et bleiebarn. Men har du sagt a må du jo si b og slik ble det. Anonymkode: ce362...dd5 Sorry havn på feil tråd Anonymkode: ce362...dd5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #20 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg er selvvalgt singel og elsker det, men føler ikke det er så mye å starte tråd om. Det blir jo ofte problemer på kjærlighetsfronten som tas opp her, og de som ikke gidder date og trives med å være singel har jo lite problemer på den fronten. Det er jo ikke bare-bare å være singel heller da alltid, rent økonomisk for eksempel. Ingen å dele huslån, regninger og hotellrom med. Av venner så har jeg både vennepar og single venner. Eneste er jo at de som får barn "forsvinner" litt, de får jo en noe annen livsstil og har fullt opp med unger. De blir fremdeles med på det samme en gang i blant, men det blir jo lengre mellom. Anonymkode: 1fb0b...775
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå