Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange rare tanker som dukker opp når man ikke får sove.. 🤣

Jeg er gravid og pga fjerning av bryst + nå silikon kommer jeg ikke til å kunne amme. 
Alle snakker om denne ammetåken.. Gjelder dette kun for de som faktisk ammer, eller er det en slags samlebetegnelse for alle nybakte mødre litt i tåka? 😅

Anonymkode: 35a3a...a3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle snakker om ammetåke og ammelugg, men det er hormoner, så du kan oppleve det selv uten å amme. Jeg mistet masse hår. Og var helt tåkete i lang tid; som om hjernen hadde tatt kvelden :P 

Anonymkode: cff62...1b7

• Liker 1
Skrevet

Tilstanden sammenfaller tidsmessig med amming, men har ikke noe med amming å gjøre. Så ja, du kan bli tåkete😄

Anonymkode: cb086...125

• Liker 2
Skrevet

Vil heller kalle det hormontåke. Jeg ammet ikke av ulike grunner, å jeg var vimsete og dum ganske lenge. Var en variasjon av løpske hormoner og søvnmangel 🥴

Anonymkode: bf630...6e2

• Liker 1
Skrevet

Disse tingene har ikke nødvendigvis kun noe med selve ammingen å gjøre, nei. Hormoner, stress og ikke minst søvnmangel bidrar nok mye. 

Anonymkode: c4661...cee

• Liker 1
Skrevet

Søvnmangel er en viktig faktor. Mannen her lider nemlig av alvorlig ammetåke om dagen 😅

Anonymkode: 4257b...ac4

Skrevet

Første delammet jeg, og bare i ett par mnd. Andre fullammer jeg nå. For min del har det vært litt forskjell. Opplevde absolutt tåke med førstemann også men syns det var mer tydelig sammenheng med søvnmangel. Nå kan jeg glemme ord f.eks selv om jeg har hatt flere gode netter. 

Anonymkode: ca4cb...36a

Skrevet

Jeg ammet bare til ungen var 10 mnd, men sliter ennå med ammetåke og nå blir han 4 år 😂 såå.. tror ikke selve ammingen har så mye å si🙈

Skrevet
boblevann skrev (Akkurat nå):

Jeg ammet bare til ungen var 10 mnd, men sliter ennå med ammetåke og nå blir han 4 år 😂 såå.. tror ikke selve ammingen har så mye å si🙈

På tide å døpe om til foreldretåka :ler:

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På tide å døpe om til foreldretåka :ler:

Ja tror det hadde vært bedre, for når jeg tenker meg om har jeg flere mannlige kollegaer (fedre) også som sier de har ammetåke 😄 Er vel et resultat av utmattelse, søvnmangel og kaotisk ny livssituasjon - heller enn ammingen. 

• Nyttig 1
Skrevet

Mannen min hadde "ammetåke" også, tror det er søvnmangel som ødelegger hjernen like mye som hormonendringer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...