Gå til innhold

Tinder : når er det greit etter samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk fra (eks)mannen for ca 5 mnd siden. Det var et litt turbulent brudd og han har vært veldig sår og sint på meg siden jeg valgte å gå. Vi hadde vært sammen i 13 år og har to barn sammen.

Når er det innafor å laste ned Tinder og begynne å date? Eksmannen er veldig sjalu og kommer nok til å reagere negativt hvis han finner det ut. Men jeg føler meg klar for å møte en ny. Samtidig er jeg redd for hva han skal tenke og hvordan han skal reagere, og hva venner og bekjente tenker hvis de ser meg der.

Anonymkode: dab3c...633

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må huske på at det  finnes ingen fasit svar på slike ting. Du føler deg klar, da tenker jeg at du er klar. Kjør på! Eksmannen din kommer ikke til å bli mindre sjalu med årene. For noen så hadde det vært greit dagen etter samlivsbrudd og for andre så kommer de aldri over det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gikk fra (eks)mannen for ca 5 mnd siden. Det var et litt turbulent brudd og han har vært veldig sår og sint på meg siden jeg valgte å gå. Vi hadde vært sammen i 13 år og har to barn sammen.

Når er det innafor å laste ned Tinder og begynne å date? Eksmannen er veldig sjalu og kommer nok til å reagere negativt hvis han finner det ut. Men jeg føler meg klar for å møte en ny. Samtidig er jeg redd for hva han skal tenke og hvordan han skal reagere, og hva venner og bekjente tenker hvis de ser meg der.

Samme dag dere gikk ifra hverandre. 

Altså, så fort du føler deg klar er det greit. Noen trenger tid, andre hopper rett ut i det. Det finnes ikke fasit 

• Nyttig 2
Skrevet

Hadde ikke dere reagert negativ hvis dere hadde sett ei dame som gikk fra mannen sin bare 5 mnd tidligere med 2 barn på Tinder? Er det greit/ sosialt akseptert liksom?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde ikke dere reagert negativ hvis dere hadde sett ei dame som gikk fra mannen sin bare 5 mnd tidligere med 2 barn på Tinder? Er det greit/ sosialt akseptert liksom?

Nei. Jeg hadde kun reagert negativt hvis du postet bilde av barna dine på profilen. 

Anonymkode: 9aed2...655

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er helt ok å laste ned tinder uka etter samlivsbrudd. Det kommer jo litt an på situasjonen din. Hvor mye har du å bearbeide? Hvor klar er du egentlig? Dette har bare du svaret på. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har kun to avsluttede lange forhold, første gang var det ikke jeg som tok endelig avgjørelse, og jeg gikk altfor tidlig på tinder(1 uke) og var ikke ferdig med forholdet, det trengtes mnd. Sist var det min avgjørelse som gikk over litt tid, og var klar en uke etterpå, men ventet 6 uker

Skrevet

Ofte når et langt forhold tar slutt, er det egentlig slutt lenge før det er offesielt slutt, og sånn sett kan man være klar for et nytt forhold umiddelbart, men jeg liker å gi meg selv, forholdet og han litt tid før jeg dater. Og det gjelder nye menn også, jeg tror ikke nødvendigvis menn som liker meg sårbar og ute en uke etter avsluttet forhold, er bra for meg. De kan ligges med, og man burde flørte og leve litt, men jeg er skeptisk om en mann ikke ser røde flagg, om jeg går fra et langvarig forhold til tinder på en uke. Så kanskje en måned?

• Liker 1
Skrevet

Husk at Tinder har en funksjon som gjør at du kan være skjult for de du har i kontaktlisten på telefonen. Bruk den, så er det hvertfall litt mindre sjanse for at han finner det ut.

Du kan også skjule deg på Tinder når du vil, så du trenger ikke vise der når du ikke er pålogget. Det minsker jo sannsynligheten for match, men da får du sjekket hvordan Tinder er.

Anonymkode: d0c1b...c83

Skrevet

Så lenge du ikke lenger har følelser for mannen din, kan du gå på tinder timen etter bruddet.

Anonymkode: 00bb7...eae

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en prat med eksmannen og fortalt han at du skal begynne å date. Dere har vært sammen i 13 år. Dere har to barn sammen. Han synes dette er vanskelig. Ikke gni salt i såret hans ved å hoppe på Tinder uten at han vet det. Han er muligens der selv bare for å se hvor raskt du hopper inn der hvis han er sjalu og bitter. 

Jeg håper også at du har tenkt gjennom hva det er du vil med denne nye mannen du nå vil lete etter. Alt for mange hopper raskt inn i noe nytt for å fikse følelsene sine og tar alt for lite hensyn til både ekser og unger i prosessen. Kanskje du kunne hatt godt av å være singel en stund og fått ordnet de relasjonene du har før du skaper nye? Selv om du og eksen nå er ferdig som kjærester vil dere alltid være partnere i henhold til ungene. Kanskje ta litt mer hensyn til dem oppi det hele? 

Treffer du en mann på naturlig vis, flott. Men å laste ned Tinder for å finne noen så raskt? Føles ikke riktig i mine øyne. 

Anonymkode: 89635...a73

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg føler meg klar for å date og å gå på Tinder (har aldri vært på Tinder før pga 13 år langt forhold), men spørsmålet mitt er mer når er det greit av respekt for eksmannen og sosialt akseptert av omgivelsene (venner, bekjente, familie osv) ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en prat med eksmannen og fortalt han at du skal begynne å date. Dere har vært sammen i 13 år. Dere har to barn sammen. Han synes dette er vanskelig. Ikke gni salt i såret hans ved å hoppe på Tinder uten at han vet det. Han er muligens der selv bare for å se hvor raskt du hopper inn der hvis han er sjalu og bitter. 

Jeg håper også at du har tenkt gjennom hva det er du vil med denne nye mannen du nå vil lete etter. Alt for mange hopper raskt inn i noe nytt for å fikse følelsene sine og tar alt for lite hensyn til både ekser og unger i prosessen. Kanskje du kunne hatt godt av å være singel en stund og fått ordnet de relasjonene du har før du skaper nye? Selv om du og eksen nå er ferdig som kjærester vil dere alltid være partnere i henhold til ungene. Kanskje ta litt mer hensyn til dem oppi det hele? 

Treffer du en mann på naturlig vis, flott. Men å laste ned Tinder for å finne noen så raskt? Føles ikke riktig i mine øyne. 

Ja, for eksen har sikkert levd i sølibat alle disse månedene 🤣🤣

Anonymkode: ec1de...4d5

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en prat med eksmannen og fortalt han at du skal begynne å date

Er det vanlig??? 

Jeg spør fordi jeg har begynt å date nå, nesten halvannet år etter bruddet. Det var jeg som gikk. Tror exen har tatt det tungt. 

Anonymkode: d5554...b51

Skrevet

Hva er det dere føler dere klar for? Jeg syns den jakta etter en ny oser desperat, Hva med å ta ting som de kommer?! 
Folk tåler ikke dødtid i livet sitt, det er den største røde flagget ever!

Anonymkode: 15b8f...1d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Bare å kjøre på med Tinder👍 

Eksen min ble enormt frustrert og forbannet da han fant ut at jeg var på tinder. Men en eks har ingen eierskap til deg og dette er kun hans problem. Viktig prosess for å få avstand til deg og komme seg videre selv også. 

Bruk funksjonen ang å utelukke eksen din på tinder ved å legge inn blokkering av telefonnr hans. Hadde jeg visst om dette tidlig i prosessen hadde jeg lett brukt den. 

Endret av Fighter83
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det vanlig??? 

Jeg spør fordi jeg har begynt å date nå, nesten halvannet år etter bruddet. Det var jeg som gikk. Tror exen har tatt det tungt. 

Anonymkode: d5554...b51

Tror ikke det er vanlig, men kanskje det burde være det. Er egentlig veldig rart hvor akseptert det er å bare drite i ett menneske man har levd et halv liv med så fort man avslutter forholdet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg føler meg klar for å date og å gå på Tinder (har aldri vært på Tinder før pga 13 år langt forhold), men spørsmålet mitt er mer når er det greit av respekt for eksmannen og sosialt akseptert av omgivelsene (venner, bekjente, familie osv) ?

Igjen, hvorfor? Hva er det du vil med det å date og være på Tinder?  Av respekt til eksmannen ville jeg spurt han om hva han tenker. Hva samfunnet måtte mene bør du ikke ta hensyn til. de vil snakke uansett hva du gjør. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det greit, når du føler deg klar. 

• Nyttig 1
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (6 minutter siden):

Det greit, når du føler deg klar. 

Men er det egentlig det? Eller er det enormt egoistisk? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...