Gå til innhold

Glemt kort/lommebok

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser ikke helt problemet.

Det gode gamle "glemt lommeboka"-trikset var jo noe som gniene folk før kunne bruke som unnskyldning for å slippe unna en regning. Men når man vippser med en gang så er det da ingen forskjell. For min del så hadde jeg bare sparndert den kaffen også, så kan hun ta det neste gang. Sånn gjør jo venner (du må bare passe deg for de gjerrigknarkene som aldri tar den neste kaffen, men de er i fåtall). 

Hvis du vil unngå det med akkurat denne personen, så kan du kanskje tipse om mobilbetaling? Jeg har apple pay og har aldri sett meg tilbake, lommeboka ligger bare hjemme alltid. 

Anonymkode: 33301...da7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Avtalte å ta en kaffe med en bekjent i dag, men da vi sto i disken og hadde fått varer, hadde hun glemt kort/lommebok. Hun ville vippse meg og jeg sa ja. 

Har kjent på ubehag i etterkant. Vil unngå at det skjer igjen. Tips til hva jeg kan si /gjøre hvis det skjer igjen? Hva hadde du gjort her? 

Anonymkode: 03fa3...8d2

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Problemet er at jeg ikke ønsker å legge ut og heller ikke vil lage dårlig stemning når er ute på ting som i utgangspunktet skal være hyggelig. 

Og du tenker det blir kjempegod stemning om du nekter å hjelpe en venn med å få betalt for seg…? At om hun heller bare må gå hjem, så blir det en kjempehyggelig stund…?

Hadde selvfølgelig hatt null problem med at hun vippser og jeg betaler.

En annen gang kan det være meg som har vært surrete.

Hun spør deg jo ikke om å låne penger, kun hjelpe henne med å få betalt for seg. Helt uproblematisk tenker jeg.

Anonymkode: 1fbc5...bc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i HI, så ordnet det seg der og da. Men jeg likte det ikke og vil unngå det til senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som jeg skrev i HI, så ordnet det seg der og da. Men jeg likte det ikke og vil unngå det til senere. 

Jeg forstår ikke hvorfor du vil unngå det. Så lenge hun vippset umiddelbart, så har det jo ingen negative konsekvenser for deg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men hvorfor? :klo: 

Anonymkode: 45c74...ebf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men om hun vippset deg så fikk du vel pengene med en gang? Hva var det du ikke likte? De to min det tok å ordne saken eller det å bli spurt i det hele tatt? 

Anonymkode: 96d61...64a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Slett vips? Jeg fatter ikke problemet på noen måte, dette har jeg gjort med fremmede som har glemt lommebok, men en sikker måte og unngå dette ikkeproblemet på er jo og slette vips 

Anonymkode: c65a9...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men hva er det du ikke likte med det?

Anonymkode: 95276...ffd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ingen her, inkludert undertegnede, som skjønner hvorfor du ikke likte det. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo helt uproblematisk, og burde være det minste venner kan gjøre for hverandre.

Det er ingen måte du kan unngå å havne i samme situasjon - du har ingen kontroll på din venninne.

Blir jo ikke noe mindre kleint og vanskelig situasjon om du sletter vips, så hun ikke har mulighet til å sende deg penger med en gang.

Om du nekter å hjelpe en venn som har glemt kortet med å betale for seg, så er det ingen vei ut av den situasjonen som ikke bare gjør ting verre og kjipere. Inkludert at hun kan begynne å tvile på vennskapet.

Anonymkode: 1fbc5...bc9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Problemet er at jeg ikke ønsker å legge ut og heller ikke vil lage dårlig stemning når er ute på ting som i utgangspunktet skal være hyggelig. 

Jeg kan nesten garantere deg at dersom du sier "nei, du kan ikke vippse meg, vi får dra hjem å ta kaffen en annen dag" vil skape mye mer dårlig stemning. Jeg ville blitt skikkelig overrasket om en venn ikke ville legge ut for meg når jeg sa jeg kunne vippse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, er dette en venn av deg? 

Har du generelt issius når det gjelder penger?

Som du ser, så er det ingen her som klarer å skjønne hva som er problemet, og om du forklarer det, så kan vi kanskje klare å forstå?

Anonymkode: 95276...ffd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...