Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avtalte å ta en kaffe med en bekjent i dag, men da vi sto i disken og hadde fått varer, hadde hun glemt kort/lommebok. Hun ville vippse meg og jeg sa ja. 

Har kjent på ubehag i etterkant. Vil unngå at det skjer igjen. Tips til hva jeg kan si /gjøre hvis det skjer igjen? Hva hadde du gjort her? 

Anonymkode: 03fa3...8d2

Skrevet

Hva er problemet?

Anonymkode: 45c74...ebf

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er problemet?

Problemet er at jeg ikke ønsker å legge ut og heller ikke vil lage dårlig stemning når er ute på ting som i utgangspunktet skal være hyggelig. 

Skrevet

Det er virkelig ingen høflig måte du kan si nei til noe slikt. 

Du kan selvsagt si at du ikke har råd. Men det virker litt sært å være så på felgen og likevel ta seg råd til å gå på kafe i utgangspunktet. Dessuten vil jo vedkommende da kunne vippse deg med det samme og du deretter betale, og å avslå det vil i hvert fall være langt bortenfor folkeskikken. 

Anonymkode: 6222a...754

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er at jeg ikke ønsker å legge ut og heller ikke vil lage dårlig stemning når er ute på ting som i utgangspunktet skal være hyggelig. 

Så vennene dine får ikke lov til glemme noe?

Det er du som lager dårlig stemning. 

Anonymkode: 979dc...846

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men vedkommende vippset deg jo?

• Liker 11
Skrevet

Jeg ser ikke problemet hvis personen vippser deg med en gang. Trenger jo ikke kort/lommebok for det

Anonymkode: 18fee...372

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du måtte legge ut i sånn ca 1min, hva i alle dager er problemet med det?? Og siden hun glemte kortet sitt, og vippset deg, istedenfor å betale kaffen direkte, så var det ikke et hyggelig treff? Noen klarer å lage problemer av den minste ting..

Klarer du å forklare hva som var gale her?

Anonymkode: 95276...ffd

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Forstår ikke dette? Hun vippset jo?? Du legger jo ikke ut for noen da?

Anonymkode: d5520...803

• Liker 7
Skrevet

I gamle dager når noen glemte lommeboken, så måtte de låne penger. Og når de aldri betalte, så var det pinlig å spørre om å få 129,- tilbake...

Anonymkode: 161ff...542

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Avtalte å ta en kaffe med en bekjent i dag, men da vi sto i disken og hadde fått varer, hadde hun glemt kort/lommebok. Hun ville vippse meg og jeg sa ja. 

Har kjent på ubehag i etterkant. Vil unngå at det skjer igjen. Tips til hva jeg kan si /gjøre hvis det skjer igjen? Hva hadde du gjort her? 

Neste gang: Spør henne om hun har husket penger inden dere står ved disken. 

Anonymkode: 5f687...fab

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du er jævlig sær. 

Anonymkode: ae11d...96b

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet

Ha med deg akkurat nok i kontanter til det du skal kjøpe (du har som regel en anelse om hva kaffe og det du eventuelt ønsker å spise pleier å koste). Si at du har begynt på et opplegg for å få kontroll på økonomien siden alt har blitt så dyrt. Slett eller skjul betalingsapper på mobilen. Hvis hun spør svarer du at en del av opplegget er å ikke bruke apper eller kort.

Anonymkode: d1e27...333

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ha med deg akkurat nok i kontanter til det du skal kjøpe (du har som regel en anelse om hva kaffe og det du eventuelt ønsker å spise pleier å koste). Si at du har begynt på et opplegg for å få kontroll på økonomien siden alt har blitt så dyrt. Slett eller skjul betalingsapper på mobilen. Hvis hun spør svarer du at en del av opplegget er å ikke bruke apper eller kort.

Finnes det flere slike?😱🙈

Anonymkode: 95276...ffd

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor var dette et problem?

Hvis du ikke hadde penger til det så ber du om vippsen før du betaler. 

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Det beste er å droppe hele greia, så hyggelig var det nok ikke. 
Vask heller huset ditt, etter det så kan du nyte et stort glass cola. 🎶🧋

Anonymkode: e47e9...d93

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Paranoid much?

Anonymkode: 979dc...846

• Hjerte 1
Skrevet

Haha, ei venninne glemte kortet en gang vi var på shopping sammen, tror hun vippset meg 8 ganger elns i løpet av handleturen - sånt skjer, null stress 😊

Anonymkode: e3f7d...102

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde sagt at det selvfølgelig ikke var noe problem.

Hadde jeg av en eller annen merkelig grunn hatt for lite på kortet til å legge ut først, så hadde jeg bedt om å vippse først. Ellers hadde jeg bare sagt summen i det vi satt oss ved bordet.

• Liker 4
Skrevet

Herregud da..jeg stod o kasse på Obs engang..han foran meg hadde kjøpt ting til over 1000 kroner..og fant ut at hav ikke hadde med komme boka..han spurte pent om jeg kunne betalte og sp kunne han vipse...det var jo ikke noe problem..han vipset..jeg betalte 

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...