Gå til innhold

Hvor lenge synes du det er ok å høre naboens hund bjeffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden til naboen min bjeffer i timevis hver dag. Den er inne i huset, men er i leiligheten vegg i vegg, så jeg hører den veldig godt. Det som er rart er at naboen ikke stopper den. Naboen er nemlig hjemme hver dag. 

Hva hadde du gjort i en slik situasjon? Kan du komme på noen grunner for at hunden bjeffer så mye selv om eier er hjemme? 

Jeg blir helt gal i hodet og veldig irritert. 

Anonymkode: f2729...421

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag har den bjeffet nærmest uavbrutt siden jeg kom fra jobb klokka 17 og til nå…. 

Skrevet

Ringt mattilsynet og spurt om råd. Litt rart med en hun som bjeffer konstant. Da høres det ut som noe er feil.

Anonymkode: b4446...df8

• Liker 4
Skrevet

Noen folk skulle aldri hatt hund....
Siden dere bor vegg i vegg regner jeg med at du bor i blokk eller lignende?
Har du sjekket om det faktisk er tillatt med kjæledyr der?

Kanskje du kan melde naboen til borettslaget el.l.?

Anonymkode: 0fc21...316

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ringt mattilsynet og spurt om råd. Litt rart med en hun som bjeffer konstant. Da høres det ut som noe er feil.

Anonymkode: b4446...df8

Hm, ja? Jeg kan ringe dem på mandag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I dag har den bjeffet nærmest uavbrutt siden jeg kom fra jobb klokka 17 og til nå…. 

Han gir gass🤭

Anonymkode: 0cc4f...0c5

Skrevet

Noen folk skulle aldri hatt hund....
Siden dere bor vegg i vegg regner jeg med at du bor i blokk eller lignende?
Har du sjekket om det faktisk er tillatt med kjæledyr der?

Kanskje du kan melde naboen til borettslaget el.l.?

Anonymkode: 0fc21...316

Faktisk har de flere hunder. Det er lov med kjæledyr og vi har dessverre ikke noe borettslag/sameie, det er helprivat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han gir gass🤭

Skjønte ikke den?

Skrevet

Skjønte ikke den?

Hunden kjører på🤭

Skrevet

Hunden kjører på🤭

Skjønner fortsatt ikke

• Liker 1
Skrevet

Snakk med de...si at hunden deres forstyrrer mye. Vi har hund selv og vil heller ha nabo som kommer og snakker om problemer med oss en å sende andre på oss 

• Liker 5
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Snakk med de...si at hunden deres forstyrrer mye. Vi har hund selv og vil heller ha nabo som kommer og snakker om problemer med oss en å sende andre på oss 

Tro meg, vi har snakket med dem, nesten alle naboene som bor her. Så hva tenker du om det jeg lurer på?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tro meg, vi har snakket med dem, nesten alle naboene som bor her. Så hva tenker du om det jeg lurer på?

Oi og de gjlr forsatt ikke noe med dette? Er det et borettslag du bor i?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner fortsatt ikke

Hunden gjør sammenhengende i timesvis. Altså gir den gass og kjører på.

Omtrent det samme som du beskriver i HI.

Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Oi og de gjlr forsatt ikke noe med dette? Er det et borettslag du bor i?

Nei, privat eid uten sameie. De gjør ikke noe med det nei. 

Skrevet

Hunden gjør sammenhengende i timesvis. Altså gir den gass og kjører på.

Omtrent det samme som du beskriver i HI.

Mulig du skal være morsom, men jeg synes ikke det høres ut som den hunden har det så bra. 

Skrevet

Jeg hadde en nabohund som stod ute og bjeffet i oppimot en halvtime i strekk minst en gang om dagen. Jeg synes det var veldig plagsomt og i overkant. Skjønner at de kan bjeffe for å si ifra eller om noe skjer, men når de bjeffer sammenhengende over tid så synes jeg ikke det er greit å bo tett på andre med hunden. Men det er nok en upopulær mening 🙊 

Noen vil kanskje si at det er greit, for babyer skriker også for eksempel, men barn angår oss alle. Vi har alle vært barn, og det er ved å få barn at verden går videre. Det er barna som er små nå som skal tørke rumpene våre når vi er eldre. Vi trengte tålmodighet fra de rundt oss da vi var babyer, og vi trenger at folk får barn for vår fremtid. Men andres dyr, det angår ikke meg. jeg er redd for hunder og synes de er ganske plagsomme, så jeg vil helst slippe å måtte forholde meg til dem.

Jeg tror jeg hadde gått fra vettet og ikke klart å være hjemme hvis jeg var deg. Høres ikke ut som at denne hunden har det så bra heller? Jeg vet ingenting om hunder, men kan tenke meg at de blir stressa og slitne av å stå sånn hele dagen :( 

• Liker 1
Skrevet

Mulig du skal være morsom, men jeg synes ikke det høres ut som den hunden har det så bra. 

Ok.

Skrevet
BeeKind skrev (1 minutt siden):

Jeg tror jeg hadde gått fra vettet og ikke klart å være hjemme hvis jeg var deg. Høres ikke ut som at denne hunden har det så bra heller? Jeg vet ingenting om hunder, men kan tenke meg at de blir stressa og slitne av å stå sånn hele dagen :( 

Nei, det er veldig plagsomt. Jeg kan forstått hunder kan bli redde hvis de er alene hjemme eller at de bjeffer om de står ute, men denne hunden er inne sammen med eier(ne) og bjeffer likevel i timevis. 

Jeg mistenker at de har den i bur hele tiden, kan det være derfor? De andre hundene er alltid i bur. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er veldig plagsomt. Jeg kan forstått hunder kan bli redde hvis de er alene hjemme eller at de bjeffer om de står ute, men denne hunden er inne sammen med eier(ne) og bjeffer likevel i timevis. 

Jeg mistenker at de har den i bur hele tiden, kan det være derfor? De andre hundene er alltid i bur. 

Ja det er veldig rart… jeg synes hvertfall ikke du skal være redd for å si ifra til en tredjepart (Mattilsynet feks). Du har jo sagt ifra til de det gjelder og jeg synes du har tålt mer enn de fleste andre ville syntes var greit! 
skjønner ikke at eierne orker å ha det sånn selv

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...