Gå til innhold

Firi/krypto valuta, noe erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble i dag "kjent" med Firi, norsk side med krypto valuta.

Jeg har lastet ned appen og laget spareavtale i banken min.

Er det noen som har erfaring med den?

Er den så trygg som tilbakemeldinger skal ha den til å være?

Hvis du har spart eller brukt den, fikk du god avkastning og hadde du kort eller langsiktig spareavtale?

Anonymkode: 1b9f3...e7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For trygg oppbevaring av krypto bør du ikke ha dem på en exchange (som Firi), men ha kontroll på nøklene selv, for eksempel Ledger. Not your keys, not your coins. Kryptobørser har kollapset før, de. Men Firi er muligens sikrere enn endel annet, men det vet man aldri før det er for sent. 
Avkastning kommer helt an på når man investerte. Ingen vet hva som vil skje framover. Husk at krypto er høyrisiko!

Anonymkode: 60154...164

Skrevet

Jeg bruker firi, har ikke så mye der. Syns det fungerer greit og veldig enkelt i og med at de er norske både med tanke på pålogging, skatt osv. er ganske dyrt, de tar seg godt betalt ved salg, dvs salgskursen er betraktelig lavere enn kjøpskursen. Men har ikke prøvd andre metoder for å kjøpe krypto, kan tenkes det er vanlig. 

Anonymkode: cea9d...19b

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg ble i dag "kjent" med Firi, norsk side med krypto valuta.

Jeg har lastet ned appen og laget spareavtale i banken min.

Er det noen som har erfaring med den?

Er den så trygg som tilbakemeldinger skal ha den til å være?

Hvis du har spart eller brukt den, fikk du god avkastning og hadde du kort eller langsiktig spareavtale?

Anonymkode: 1b9f3...e7b

Noe sier meg at du er veldig uforsiktig og lite kritisk hvis du lager spareavtale samme dag som du "oppdager" en app, og etterpå spør etter erfaringer om hvor trygt det er.  Dette er research du må gjøre FØRST.

Forøvrig kan jeg si at jeg har brukt Firi i ett års tid nå, og har ingenting å klage på.

Skrevet

Jeg har brukt Firi i et par år nå og har ikke hatt noen problemer, med unntak av en gang da det var noe teknisk trøbbel. Da var de flinke til å informere via FB siden sin så vidt jeg husker. Jeg bruker sparefunksjonen deres på et par kryptovalutaer og avkastning siden jeg begynte har ikke vært god i det hele tatt. Det har imidlertid ikke noe med Firi som sådan å gjøre, men med at kursen på en god del kryptovalutaer bare har gått nedover de siste par årene. 

Sparer ikke mye og ser på det nærmest som "tippekupongen min". Øker verdien igjen så er det topp, men faller den så er det snakk om så lite at det ikke påvirker økonomien min. 

Før du legger inn større beløp i krypto så bør du følge med en god stund og vurdere hva du kan risikere å tape. Det gjelder uansett hvilken børs du bruker. 

Skrevet

Firi har ekstremt dårlige (spread) kurser fordi de er så små. Mye bedre å finne noen andre som er større og bedre. Det går ofte like fort å sende penger til og fra utlandet som til og fra Norske børser. 

Firi har også konfiskert pengene mine. Jeg får ikke sendt dem verken til bankkonto eller andre kryptobørser. De krever at jeg sender dokumentasjon på opprinnelsen til mine 0.05 bitcoin. Problemet er at jeg har handlet frem og tilbake tusenvis av ganger på mange ulike utenlandske børser, så det er helt umulig å lage en slik oversikt uten å bruke mange år på det. Da lar jeg heller pengene være og kjøper på et annet sted neste gang. 

Anonymkode: cd5cb...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...