AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 Hva kan man egentlig ha på aktivitetsplanen? Hva kan nav tilby av tiltak for å komme ut i jobb? Jeg har aap og ønsker å komme ut i jobb. Jeg har kompleks traumelidelse og derfor utfordringer med svingende humør og energi. Jeg er ikke spesielt interessert i motivasjonskurs eller liknende, men heller å kunne prøve å jobbe et sted hvor arbeidstid er fleksibel og det er tilrettelagt for lidelsen min. Men er det i det hele tatt noe nav har mulighet for å hjelpe med med? Hva har dere andre på deres plan som dere er fornøyd med? Anonymkode: b2387...a20 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #2 Skrevet 13. oktober 2023 Ja, de kan hjelpe deg med det. De har tilrettelagte arbeidsplasser. Du kan og finne arbeid selv og få hjelp med tilrettelegging av dem tror jeg. Snakk med saksbehandleren din🙂 Anonymkode: a9a54...192 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg har medisinsk behandling og utdanning på aktivitetsplanen, som forhåpentligvis er det som kommer til å få meg i jobb. Anonymkode: 15aa0...ec1 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Hva kan man egentlig ha på aktivitetsplanen? Hva kan nav tilby av tiltak for å komme ut i jobb? Anonymkode: b2387...a20 Alt mulig. Arbeidsrettede tiltak som avklaring, oppfølging, arbeidsforberedende trening, arbeidstrening, midlertidig lønnstilskudd, jobbspesialist og så videre. Man kan også ha andre aktiviteter som medisinsk behandling, utdanning, etc. Har du AAP så er "alt" mulig. Anonymkode: a9981...28f 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg hadde behandling og utdanning på min aktivitetsplan. Den er ganske fleksibel, så du kan ha nesten alt der så lenge det er jobbrettet og avtalt med nav Anonymkode: cef22...2be
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 Dere som har utdanning, hvordan kom dere frem til det? Er dere uten utdanning fra før? Min veileder sa at man må prøve alle slags jobber før man kan vurdere utdanning. Og man får kanskje ikke AAP under utdanning hvis man har en utdanning fra før, det er vanskelig å få. Jeg har utdanning, men kan ikke jobbe med det jeg er utdannet til. Er positiv til å ta mer/ny utdanning men er avhengig av det økonomiske. Hilsen en annen på AAP som er under behandling men tenker fremover. Anonymkode: 41564...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg hadde behandling i min aktivitetsplan, også hadde jeg 3 runder hos tiltaksarrangør. Tiltakene var ment å skulle vare i 1/2 år om gangen, men jeg ble skrevet ut fra tiltakene alle 3 gangene da jeg var for dårlig til å prøve meg i arbeid. Psykisk syk og er ufør nå. Tiltaksarrangør skal hjelpe deg å komme ut i arbeid. Jeg var hos Fønix, og de har også endel kurs/ utdanning som man kan ta. Det er Nav veilederen din som bestiller plass til deg hos tiltaksarrangør. Anonymkode: 388a2...3ec
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dere som har utdanning, hvordan kom dere frem til det? Er dere uten utdanning fra før? Min veileder sa at man må prøve alle slags jobber før man kan vurdere utdanning. Og man får kanskje ikke AAP under utdanning hvis man har en utdanning fra før, det er vanskelig å få. Jeg har utdanning, men kan ikke jobbe med det jeg er utdannet til. Er positiv til å ta mer/ny utdanning men er avhengig av det økonomiske. Hilsen en annen på AAP som er under behandling men tenker fremover. Anonymkode: 41564...fa0 Jeg fikk utdanning som tiltak siden jeg har ett år igjen av en mastergrad (femårig), men ble syk før jeg klarte å fullføre siste året. Har ingen utdanning fra før, begynte på studiet rett etter vgs og førstegangstjeneste da. Det ble lagt vekt på at jeg bare har ett år igjen, at det er en utdanning som gir gode muligheter for jobb og at jeg hittil har klart meg bra på studiet. Det viktigste tiltaket er likevel den medisinske behandlingen da, siden det at jeg fortsatt er syk gjør det umulig å studere 100%, så tar nok litt tid før jeg klarer å fullføre de siste 60stp. Anonymkode: 15aa0...ec1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Skrevet 15. oktober 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Dere som har utdanning, hvordan kom dere frem til det? Er dere uten utdanning fra før? Min veileder sa at man må prøve alle slags jobber før man kan vurdere utdanning. Og man får kanskje ikke AAP under utdanning hvis man har en utdanning fra før, det er vanskelig å få. Jeg har utdanning, men kan ikke jobbe med det jeg er utdannet til. Er positiv til å ta mer/ny utdanning men er avhengig av det økonomiske. Hilsen en annen på AAP som er under behandling men tenker fremover. Anonymkode: 41564...fa0 Det er hva som er "hensiktsmessig og nødvendig" som avgjør om man kan få et opplæringstiltak. Om man ikke kan stå i en jobb relatert til utdanningen man har, men kan ta en annen utdanning som gjør at man kan komme ut i jobb, skal veileder vurdere om du kan få tiltaket. Så må det selvfølgelig være en utdanning som ikke varer mer enn maks varighet på opplæringstiltaket. Eventuelt må man egenfinansiere de siste årene. Anonymkode: a9981...28f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå