Gå til innhold

Sønnen jeg hadde minst tro på har lyktes, han er sur nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært mobbeoffer og savnet å være en del av de kule.

Derfor når barna vokste opp så var jeg "mer i lag med" med de to barna som var flinke, var populære.

Jeg elsket mine alle barn, men han som var litt som meg i barndom, han så jeg ikke mye opp til. Det merket han. Han ble ikke favorisert.

Nå som barna nærmer seg 30 , har han jeg ikke hadde forhåpninger til lyktes i livet, med lederjobb, fin leilighet , god økonomi, kjæreste osv. 

Han sier til meg jeg har sett på han som taper.  Hva kan jeg gjøre for å forbedre forholdet?

Anonymkode: f4aa5...0a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting, vil jeg tro. Angrer du eller er han mer interessant for deg nå når han er vellykket?

Anonymkode: b4c65...6ba

• Liker 6
  • Nyttig 15
Skrevet

Du bør legge deg flat og unnskylde hvordan du oppførte deg i mot han, og mene det også. Så får du jo håpe han kan tilgi deg. Før direkte vondt av han, du har gjort dette mot ditt eget barn og ikke et døyt bedre en dem som mobbet deg.

Anonymkode: 00c3f...8da

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vært mobbeoffer og savnet å være en del av de kule.

Derfor når barna vokste opp så var jeg "mer i lag med" med de to barna som var flinke, var populære.

Jeg elsket mine alle barn, men han som var litt som meg i barndom, han så jeg ikke mye opp til. Det merket han. Han ble ikke favorisert.

Nå som barna nærmer seg 30 , har han jeg ikke hadde forhåpninger til lyktes i livet, med lederjobb, fin leilighet , god økonomi, kjæreste osv. 

Han sier til meg jeg har sett på han som taper.  Hva kan jeg gjøre for å forbedre forholdet?

Du har jo virkelig sviktet her ganske massivt om du virkelig har prioritert to av de barna du anså som «de kule» og «ikke sett opp til» og «ikke hatt forhåpninger» til ditt tredje barn. Du burde rett og slett beklage! Og spør om han kan være villig til å sette ord på handlinger og minner han har fra egen barndom som har vært vanskelig.. 

Og ærlig talt - Er du kun interessert i dette barnet nå som han har lykkes og er «bra nok»? Hva om han ikke hadde lykkes? Hadde du brydd deg da om han sa dette? 

• Liker 13
Skrevet

Du kan begynne i terapi slik at du kan jobbe med to ting:

1. den mobbingen du selv opplevde som barn

2. den mobbingen du gjorde av egen sønn da du i hans oppvekst viste ham at du syntes han var mindre verdt enn sine søsken

Og når du har jobbet med psykolog om dette og innsett at din sønn har vært like mye verdt hele sitt liv - og langt mer enn du har innsett - da kan du kanskje be ham om en ekte unnskyldning, be om tilgivelse.

Du mobbet din egen sønn, og du unnskylder det med at du selv ble mobbet som barn. Og du vet liksom ikke hva du kan gjøre med dette? BEgynne å ta ansvar for egen psykiske helse og de skadene du påfører andre er en begynnelse - men du greier det ikke uten terapi.

Anonymkode: bea88...5d3

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Altså om du har med viten og vilje favorisert noen av barna dine så er du jo ikke frisk. Kanskje du bør prøve å gå i behandling? Tipper det vil bli lettere å forbedre forholde til sønnen din om du får hjelp selv først.

Når det er sakt er det jo bra gutten din har greit seg bra nok til å ansvarliggjøre deg! Bra for han ❤️ 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Du tok ditt valg, og nå må du leve med det.

Vil tro det er ganske lite du kan gjøre for å endre på noe som helst.

Hvordan skal han kunne klare å stole på at du faktisk bryr deg om han, og ikke om det han har gjort her i livet. For hvorfor plutselig nå, bryr du deg om han? Fordi han nå er suksessfull?

Anonymkode: c5e69...2b6

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Han har rett. Du gjorde jo det.

Anonymkode: a576e...bab

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette må være troll, ingen vil barna sine så vondt. 

Anonymkode: 2a6e6...7af

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det trur jeg også.

Anonymkode: 8b0b8...2a8

Skrevet

Ja, dette må være troll.
Eventuelt er det skrevet av noen som aldri har vært i nærheten av en skole.

Anonymkode: a765b...8eb

Skrevet

Det finnes absolutt foreldre som favoriserer enkelte av barna. Mer sjelden å se noen faktisk innrømme det. Men hva gjør du for å gjøre det godt igjen, TS? Litt vanskelig ute at det bare handler om at han er vellykket. Hadde du fortsatt ikke brydd deg med ham om han ikke hadde lyktes i livet?

Anonymkode: a3317...66c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er dette definiasjon på å lykkes i livet? 🤔

Skjønner jo godt at forholdet deres ikke er så bra, med en sånn favorisering i oppveksten. Vet ikke hvordan du kan få endre det egentlig.

Anonymkode: 6e58d...9e5

• Liker 2
Skrevet

Wow... Ser ikke helt hvordan du skal endre forholdet mellom dere, du har jo virkelig vært en ræva mamma her.

Hadde kuttet deg ut jeg, helt meningsløst å nå ville ha et forhold til han når han er vellykket i dine øyne. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå fins det dessverre foreldre som vil enda vondere for sine barn, men ja: dette er troll. Mange av dem i kveld

Anonymkode: def92...3d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har du egentlig fått med deg hvor jævlige ting foreldre har blitt straffet for? Det her er ingenting 

Anonymkode: dcfdf...b90

• Liker 1
Skrevet

Ja særlig! Du ble mobbet som barn så da mobbet du din egen unge? Hva skal jeg si? Troll eller dust?

Anonymkode: 00e2d...f5b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja særlig! Du ble mobbet som barn så da mobbet du din egen unge? Hva skal jeg si? Troll eller dust?

Anonymkode: 00e2d...f5b

Det er mange barn som har opplevd at søsken har blitt favorisert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...