Gå til innhold

Stramme opp kroppen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å stramme opp kroppen litt, og dermed begynne med styrketrening. Greia er at jeg spiser stortsett bare middag. Kan jeg klare å stramme opp kroppen selvom jeg ikke spiser store mengder mat for muskelbygging? 

Anonymkode: 04e43...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Appetitten vil nok stige når du begynner å trene.

Anonymkode: d50e6...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Appetitten vil nok stige når du begynner å trene.

Anonymkode: d50e6...80c

Trener fra før, men ikke styrke.

Anonymkode: 04e43...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er normalvektig så får du i deg det du skal, uansett hvor ofte du spiser, så da er det bare å begynne med styrketrening. 

Anonymkode: 29e36...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinneguiden er ikke stedet hvor det florerer av kunnskap om kropp og helse.

Her har man tråder som "Vi som skal ned i vekt før julen 2023". Dette er de samme som skulle ned i vekt påsken 2009.

Det enkle svaret er at kroppen formes ut fra hvordan man lever, så det er bare å kjøre på med styrketrening for din del.

 

Det var nok ingen som fortalte disse hvordan kroppen skulle strammes opp. De ble likevel ikke spesielt slappe:

WhatsApp-Image-2019-09-17-at-22.16.33.jp

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chupacabra skrev (31 minutter siden):

Kvinneguiden er ikke stedet hvor det florerer av kunnskap om kropp og helse.

Her har man tråder som "Vi som skal ned i vekt før julen 2023". Dette er de samme som skulle ned i vekt påsken 2009.

Det enkle svaret er at kroppen formes ut fra hvordan man lever, så det er bare å kjøre på med styrketrening for din del.

 

Det var nok ingen som fortalte disse hvordan kroppen skulle strammes opp. De ble likevel ikke spesielt slappe:

WhatsApp-Image-2019-09-17-at-22.16.33.jp

Du er inne på noe. Når det er snakk om trening så er det enten i vektnedgang-sammenheng at det ikke er vits fordi alt handler om inntak. Så dropp trening. Eller at man er engstelig for å trene fordi man vet ikke om man spiser optimalt. 

Ergo, den naturlige aktiviteten som mennesker har drevet med i titusener av år, som kroppen er skapt for, blir noe veldig avgrenset som man må spise helt riktig for å drive på med. I mellomtiden så visner musklene fordi vi har bil og handlevogner og robotplenklippere og robotstøvsugere, og barnas lek polstres såpass at ingen klatrer i trær lenger. 

Trist. 

Anonymkode: 29e36...c44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ønsker å stramme opp kroppen litt, og dermed begynne med styrketrening. Greia er at jeg spiser stortsett bare middag. Kan jeg klare å stramme opp kroppen selvom jeg ikke spiser store mengder mat for muskelbygging? 

Anonymkode: 04e43...2d1

Musklene har behov for fett og proteiner. Antall måltid er uvesentlig, innhold i måltid er avgjørende.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dersom du er normalvektig så får du i deg det du skal, uansett hvor ofte du spiser, så da er det bare å begynne med styrketrening. 

Anonymkode: 29e36...c44

Nei, man kan være underernært så det holder selv om man er normalvektig.

Er målet å stramme opp kroppen, så bør kostholdet være balansert, med tilstrekkelig inntak av både kalorier og næringsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...