AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Del Skrevet 13. oktober 2023 Hvorfor skal alt moderne være så kjedelig? Før i tiden hadde man i hvert fall farger, nå skal jo alt være nøytralt. Anonymkode: 25d6e...2b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #2 Del Skrevet 13. oktober 2023 Vi har nøytrale farger i brunt og beige på vegger med beige, brunt, tre, svart, stein og gulldetaljer i interiør og henter inn andre farger i bilder, planter og putetrekk. Liker det rolig og harmonisk og mye farger skaper støy. Dessuten synes vi det er mye smartere å ta nøytrale farger i de store tingene, som vegger, sofa etc (farger som passer til mange stiler og årstider), og da rimeligere og smartere å heller bytte ut de små tingene med farge når man går lei. Et veldig godt tips som er både økonomisk og tidsbesparende 🤌🏻 Anonymkode: 823b3...475 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 13. oktober 2023 #3 Del Skrevet 13. oktober 2023 Nøytrale kjedelige farger har aldri tilfredsstillt meg, men jeg må heller ikke ha et hjem som ser ut som en møbelkatalog til en hver tid heller, men jeg har et hjem med mye sterke farger og mye stæsj som jeg trives med. Det finnes mye fint utvalg om en går litt utover IKEA, bohus, Jysk mm og tør å sette sitt preg på der en skal bo og trives. Jeg har f.eks en mosegrønn fløyelssofa, jeg har malt noen møbler selv med sterke farger som kongeblå og magenta, jeg har pynt som er turkis og alle mulige andre farger, rett og slett fordi det er det jeg liker best. Hva møbleringen og IKEA katalogen i 2023 mener om det bryr jeg meg derimot mitt på ryggen om. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #4 Del Skrevet 13. oktober 2023 Skal det? Ingenting med motebildet som sier at det må være nøytralt, tvert i mot. Jeg har godt med farger i hele leiligheten, men det er dog ikke skrikende galskap. For det er bare slitsomt, det må være harmonisk. Men jeg har ikke en eneste ren grå, hvit, eller beige vegg, det er tekstiler og interiør i forskjellige farger. Anonymkode: 1ea9e...768 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #5 Del Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har nøytrale farger i brunt og beige på vegger med beige, brunt, tre, svart, stein og gulldetaljer i interiør og henter inn andre farger i bilder, planter og putetrekk. Liker det rolig og harmonisk og mye farger skaper støy. Dessuten synes vi det er mye smartere å ta nøytrale farger i de store tingene, som vegger, sofa etc (farger som passer til mange stiler og årstider), og da rimeligere og smartere å heller bytte ut de små tingene med farge når man går lei. Et veldig godt tips som er både økonomisk og tidsbesparende 🤌🏻 Anonymkode: 823b3...475 Jeg er ikke TS. Men jeg har et fargerikt hjem, jeg elsker dype blå og grønntoner, med noen drypp av gul/konjakk/brunt. Jeg blir ikke lei, hatt samme veggfargen i åtte år og elsker den enda. Møbler blir byttet ut når de er nedsitti eller andre løsninger trenges for oppbevaring. Jeg har samme gardiner hele året også, de er på fjerde året nå 😁 Jeg synes ikke det er støyete her, jeg har et godt fargesyn og alt harmonerer. Anonymkode: 426f3...1ec 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #6 Del Skrevet 13. oktober 2023 https://www.nrk.no/rogaland/fargerike-barneleker-og-klaer-byttes-ut-med-noytrale-farger-for-a-passe-interioret-1.16582080 Er det mulig? Anonymkode: 8f346...399 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #7 Del Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): https://www.nrk.no/rogaland/fargerike-barneleker-og-klaer-byttes-ut-med-noytrale-farger-for-a-passe-interioret-1.16582080 Er det mulig? Anonymkode: 8f346...399 Uff ja det der er trist! Aller mest fordi såvidt jeg har lært, så oppfattes ikke slike fargeløse pastellfarger av små babyøyne. De trenger kontraster og farger for å se det som henger f.eks på uroen foran seg. Anonymkode: 69cec...4e2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #8 Del Skrevet 13. oktober 2023 Bare nøytrale farger og ton-i-ton er jo ikke moderne nå da? Ser du interiørbladene nå for tiden, så er det mye veldig lyse vegger og sterke farger på alt annet, det være seg møbler, pynteting, bilder osv. Anonymkode: c0c1f...21f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 13. oktober 2023 #9 Del Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): https://www.nrk.no/rogaland/fargerike-barneleker-og-klaer-byttes-ut-med-noytrale-farger-for-a-passe-interioret-1.16582080 Er det mulig? Anonymkode: 8f346...399 Fra artikkelen: Hun (fjernet navnet) er mor til ei datter på fem måneder. I deres hjem går det mest i duse jordfarger. – Jeg tror det handler om at det er pent å se på og at lekene ikke er en byrde når man har besøk. Det kan ligge fremme. Lekene en byrde?? 🤯 😂 Galskapen har ingen ende! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #10 Del Skrevet 13. oktober 2023 Har det slik fordi jeg trenger at det er rolig behagelig stemning i huset. Sterke farger gir ikke slik ro . Unger blir også overstimulert av mye farger og gjenstander. Idag eier de fleste altfor mye i forhold til før. Dette gir overstimulerte voksne og barn. Mine barn har fargerike leker, men de har 8-10 stk, ikke 35. Anonymkode: a9bb7...d16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. oktober 2023 #11 Del Skrevet 13. oktober 2023 På grunn av trender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #12 Del Skrevet 13. oktober 2023 Til og med klær til babyer er hvit/grå/beige/brun 😔 Anonymkode: 4d539...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #13 Del Skrevet 13. oktober 2023 Fordi det er deilig 🤎 Det er fint med ro og harmoni i en overstimulerende og kaotisk verden. Trenger ikke kaos og mange farger hjemme også. Anonymkode: 698e4...42f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 13. oktober 2023 #14 Del Skrevet 13. oktober 2023 Frida skrev (1 time siden): Fra artikkelen: Hun (fjernet navnet) er mor til ei datter på fem måneder. I deres hjem går det mest i duse jordfarger. – Jeg tror det handler om at det er pent å se på og at lekene ikke er en byrde når man har besøk. Det kan ligge fremme. Lekene en byrde?? 🤯 😂 Galskapen har ingen ende! Altså, hvis en ikke tåler farger på leker engang begynner det å ligne på mental sykdom… 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #15 Del Skrevet 13. oktober 2023 Frida skrev (2 timer siden): Fra artikkelen: Hun (fjernet navnet) er mor til ei datter på fem måneder. I deres hjem går det mest i duse jordfarger. – Jeg tror det handler om at det er pent å se på og at lekene ikke er en byrde når man har besøk. Det kan ligge fremme. Lekene en byrde?? 🤯 😂 Galskapen har ingen ende! Jeg kan være enig i at de grelle lekene til barna ikke akkurat er zen når de ligger strødd rundt. Men selv med nøytrale farger er de jo fortsatt rotete når spredt utover. Da er det bedre å ha en beige oppbevaringsløsning, så kan alt det fargeglade bli gjemt bort når man skal ha venninnebesøk. Anonymkode: 43938...e5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #16 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor skal alt moderne være så kjedelig? Før i tiden hadde man i hvert fall farger, nå skal jo alt være nøytralt. Anonymkode: 25d6e...2b9 Jeg har levd igjennom flere stilepoker: 70-tallet med stormønstrede tapeter (helst i klart grønt, brunt, organge), 80-tallets hvite vegger (med duse pastellfarger ispedd fargeeksplosjoner på tekstiler og interiør), 90-tallets sterke farger (mot forumøbler der alt så ut som en hytte), lasurmaling rundt årtusenskiftet, før det ble mer vanlig med dempede farger igjen. Opp igjennom livet har jeg bodd mange plasser, og jeg har bodd i alt fra pastellfarger til knallfarger. Det har vært papirtapeter, strietapeter, brystpaneler, furumøbler, teakmøbler, manillamøbler. Når man har opplevd såpass mange stiler, og levd med masse farger over mange år, lærer man gjerne litt om seg selv, og hva man selv foretrekker Da mannen min og jeg kjøpte bolig var den malt med knall lilla soverom, burgunderrødt kjøkken med mørkeblå vegger, okergul gang, og ferskenfarget (les:rosa) stue, og det hele ble toppet med furumøblene som vi hadde arvet. Disse mange knallfargene måtte vi leve med i noen år, fordi vi ikke hadde råd til å male. De som bodde i huset før oss elsket disse mange og sterke fargene, men for meg ble det helt kaotisk, mørkt, og feil. Jeg lærte at jeg elsker farger, og jeg vil ha farger rundt meg, men jeg har også lært at fargebruken må være balansert. En farge bør ikke dominere. Rommet må føles lunt, men ikke mørkt. (De sterke mørke fargene stjeler mye av lyset i et rom) Jeg bruker gjerne varme farger på veggene, men da er de helst duse slik at rommet ikke blir mørkt. Jeg foretrekker nøytralt fargede møbler, og så blir det hele balansert med lys, tekstiler og blomster som gir varme og liv til rommet. Anonymkode: 12db8...ef7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #17 Del Skrevet 14. oktober 2023 For meg er det «rot» med mange farger. Det skaper kaos i hodet mitt. Har selvsagt noen farger på pynteting etc, men ikke for mye forskjellig. Noen elsker å blande farger i interiøret, men for meg blir det som sagt rotete og jeg klarer ikke slappe av. Og selvsagt er det mange som følger trender. Vi er forskjellige. Anonymkode: c55a7...35b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #18 Del Skrevet 14. oktober 2023 13 hours ago, Bacteria said: Altså, hvis en ikke tåler farger på leker engang begynner det å ligne på mental sykdom… Hvis en ikke tåler farger på leker, ikke få barn. Anonymkode: 2e725...0fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #19 Del Skrevet 14. oktober 2023 Det verste er de som skal ha alt i grått. Grå vegger, grå sofa, grått i grått. Tar all energi ut av en. Anonymkode: 870ef...83c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 14. oktober 2023 #20 Del Skrevet 14. oktober 2023 Hvem har bestemt hva som er "nøytralt"? Jeg skal aldri ha en grå flekk i mitt hus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå