AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 Hei. Er nå på mitt andre år av et studieprogram, og har ett år bak meg med lån fra lånekassen. Skal også låne videre, men så lurte jeg på om det er best å betale tilbake nå, pga at jeg har muligheten til det og dermed få bedre oversikt og kontroll over økonomien, eller at jeg burde vente til jeg er ferdig med å studere? Noen som har noen erfaringer rundt dette? vet veldig lite, da jeg aldri har hatt noe lån før. Anonymkode: 4c1f2...129
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #2 Skrevet 13. oktober 2023 Det påløper ikke renter på studielånet så lenge du studerer, så hvis du f. eks. setter det på en sparekonto til du er ferdig å studere, vil du kunne tjene noen kroner på renta. Dette forutsetter at du klarer å ikke røre pengene i mellomtiden, så klart. Det kan være lurt å sette det på en fastrentekonto, da får du best rente. Om du jobber nok ved siden av til å få utnyttet skattefradraget, vil det være enda mer lønnsomt å sette inn så mye som mulig på BSU. Men da binder du opp pengene til boligkjøp, og kan ikke bruke de til å betale inn på studielånet når du er ferdigstudert. Anonymkode: 84eea...f96
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 På alle espisoder av luksusfellen, sier rådgiverene at det beste lånet å ha er lånekassen. Så det lønner seg å betale ut sndre lån først Anonymkode: fb570...191
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg tar ut maks og sparer alt til bolig, på høyrentekonto Anonymkode: 0f6fe...0c1
Rhodiola Skrevet 13. oktober 2023 #5 Skrevet 13. oktober 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg