AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 Kvinner sier ofte å menn skal være flinkere å dele sine tanker og følelser. Mange menn har dog ikke god erfaring av dette. Da er spørsmålet. Hva slags tanker og følelser ønsker dere kvinner å menn skal dele med dere og hva tror dere oppnår med å få slik informasjon? Anonymkode: b1bfc...2b6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Anonymkode: d08eb...de3 Hva har dette med å kvinner ønsker å høre om hva menn tenker og føler? Anonymkode: b1bfc...2b6 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 Er virkelig ingen som kan svare på hva det er, kvinner forventer menn skal fortelle dem om følelser? Eller handler dette om noe annet? Anonymkode: b1bfc...2b6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #5 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er virkelig ingen som kan svare på hva det er, kvinner forventer menn skal fortelle dem om følelser? Eller handler dette om noe annet? Anonymkode: b1bfc...2b6 Jeg vet ikke hvilke kvinner du snakker om som mener dette? Har du misforstått noe? Menn må begynne og snakke med andre menn om hvordan de har det! Det er menn som er ensomme og tar selvmord, og det er menn som må finne ut hvorfor de ikke klarer å si til kompisen sin at de ikke har det tøft. Jeg er kvinne Anonymkode: 96585...907 4 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #6 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er virkelig ingen som kan svare på hva det er, kvinner forventer menn skal fortelle dem om følelser? Anonymkode: b1bfc...2b6 Det kommer vel an på? Kvinner er jo ulike. Men noe som gjør at man blir kjent på et dypere plan, ikke bare smalltalk om vær og vind. Anonymkode: 25109...4fb 5
Gjest T-AA Skrevet 13. oktober 2023 #7 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg deler ikke mine følelser. Jeg har en kone, ikke en psykolog. Det er jeg som skal holde henne trygg og hun skal følge mitt lederskap.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #8 Skrevet 13. oktober 2023 Vil bare korrigere at menn absolutt viser følelser, men det er gjerne følelser som er "tillatt" for dem, som sinne, mens sorg f.eks., ikke er det. Min mann er flink å vise følelser, og jeg setter veldig pris på det for da vet jeg alltid hvor jeg har ham, det er lett å kommunisere og løse uenigheter. Jeg har vært veldig tydelig på at det å dele følelser, uansett hvilke, er noe som er trygt å gjøre med meg, at jeg ikke ser ned på ham eller noe sånt. Skulle nå bare mangle når jeg er hans nærmeste tenker jeg. Men, skal ikke si at det ikke finnes kvinner som ikke liker at mennene deres deler sårbare følelser med dem. Menn blir gjerne lært opp til å ikke vise sårbare følelser, og det får kvinnene med seg også også, så det kan være det som skaper aversjon mot å se mannen deres være sårbar kanskje? Jeg har i allefall til gode å høre en venninne klage over dette, samtlige venninner har opp gjennom åra klaget på at partneren deres er så emosjonelt forstoppet at det er ikke mulig å snakke om noe som helst, og konfliktnivået har vært høyt. Når det er sagt tror jeg hovedproblemet at menn ikke snakker med andre menn som slike følelser. Jeg tror det er viktig å få validering der også. Anonymkode: a4a91...7e8 9 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #9 Skrevet 13. oktober 2023 T-AA skrev (29 minutter siden): Jeg deler ikke mine følelser. Jeg har en kone, ikke en psykolog. Det er jeg som skal holde henne trygg og hun skal følge mitt lederskap. Hvorfor blir kona di trygg av å ikke ane hva du føler? Anonymkode: 25109...4fb 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #10 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Anonymkode: d08eb...de3 Hva med å finne et meme på korrekt engelsk neste gang? Anonymkode: 5accc...2bc 1
Trolltunge Skrevet 13. oktober 2023 #11 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Anonymkode: d08eb...de3 Dette er vel mer den klassiske feilen mange menn gjør. Kvinnen vil bare dele sine opplevelser, tanker og følelser, og mannen skjønner ikke det, men serverer henne alternative løsninger på det hun finner utfordrende/krevende, i tro på at det er hva hun trenger. Hun ville bare prate. Ikke min mann da. Han vil bare prate. Og prate og prate. 😅 Endret 13. oktober 2023 av Trolltunge 4
Helene1982 Skrevet 13. oktober 2023 #12 Skrevet 13. oktober 2023 T-AA skrev (38 minutter siden): Jeg deler ikke mine følelser. Jeg har en kone, ikke en psykolog. Det er jeg som skal holde henne trygg og hun skal følge mitt lederskap. Jeg vet ikke helt hva som menes med å dele følelser i denne settingen. Jeg tror at veldig mange kvinner og menn kan bli flinkere til å kommunisere. Jeg tror mange føler seg usikre når de omgår mennesker som ikke sier hva de mener, men venter til begeret har rent over, enten det da er gråting, stillhet eller sinne. Jeg gråter heller ikke foran folk om det ikke er en begravelse, og ingen får se meg så sint at jeg mister kontrollen, men både på jobb og privat sier jeg fra om jeg blir såret, sint eller er uenig. Følelser er ikke kun å fortelle om barndommen og traumer, men å hjelpe dem man har rundt seg til å forstå deg bedre. Jeg mener at informasjon gir trygghet. Jeg vet at det ikke gjelder alle, og noen har det helt fint med å leve i uvitenhet, men for meg er årsak og reaksjon noe jeg kan bruke for å finne en løsing. Alle trenger ikke hele tiden vite alt, men stillhet og uvisshet er ofte veldig ubehagelig for mange. 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #13 Skrevet 13. oktober 2023 Kvinner er meget enkle på dette punktet. Kvinner er omsorgspersoner, og hvis de får nyss i at de skal fikse/reparere eller leke psykologen din, så er du uaktuell som noe annet enn venn. Kvinner sier de vil ha menn som er åpne om følelser og tanker, men kvinner vet ikke helt hva de vil. De har ikke så god kontakt med sitt dypere selv til å forstå at de saboterer et ellers fint ekteskap om de får det som de vil. Det er også grunnen til at kvinner trekkes mer mot menn som behandler dem dårlig. Se alle trådene hvor man får hakeslepp når man leser hvilke type menn kvinnene sitter å tviholder på i forholdet sitt. Anonymkode: f4331...63b 5
Skiftenøkkel Skrevet 13. oktober 2023 #14 Skrevet 13. oktober 2023 Tenker det må være opp til en selv, hva en ønsker å dele med andre.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #15 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinner er meget enkle på dette punktet. Kvinner er omsorgspersoner, og hvis de får nyss i at de skal fikse/reparere eller leke psykologen din, så er du uaktuell som noe annet enn venn. Kvinner sier de vil ha menn som er åpne om følelser og tanker, men kvinner vet ikke helt hva de vil. De har ikke så god kontakt med sitt dypere selv til å forstå at de saboterer et ellers fint ekteskap om de får det som de vil. Det er også grunnen til at kvinner trekkes mer mot menn som behandler dem dårlig. Se alle trådene hvor man får hakeslepp når man leser hvilke type menn kvinnene sitter å tviholder på i forholdet sitt. Anonymkode: f4331...63b Hvis menn i det hele tatt gadd å lage et forum der man utvekslet erfaringer om kjærlighet, ville såklart det hatt en overvekt av at menn med dårligst erfaringer ville dele mest/oftest. Funksjonelle forhold med kjærlighet og respekt trenger ikke like mye råd. Folk uansett kjønn er gode på å demonisere ekser framfor å titte på sin egen rolle i bruddet. Anonymkode: 25109...4fb 3 5
Maskinfører Skrevet 13. oktober 2023 #16 Skrevet 13. oktober 2023 Det har jeg gjort og resultatet var at hun forsvant 3 2
KnekkeBørre Skrevet 13. oktober 2023 #17 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Maskinfører skrev (11 minutter siden): Det har jeg gjort og resultatet var at hun forsvant Noe alle menn i samme situasjon har opplevd. Menn skal ikke snakke om følelser med kvinner. Det er hva venninner er til for. Endret 13. oktober 2023 av KnekkeBørre 4
Maskinfører Skrevet 13. oktober 2023 #18 Skrevet 13. oktober 2023 KnekkeBørre skrev (1 minutt siden): Noe alle menn i samme situasjon har opplevd. Menn skal ikke snakke om følelser med kvinner. Det er hva venninner er til. Ja det er rett og slett aldri feil har skremt bort mange også
Andro Skrevet 13. oktober 2023 #19 Skrevet 13. oktober 2023 Den som bærer alt innvendig og ikke setter ord på tanker og følelser er ikke et ærlig menneske. I lengden er det ofte ikke et friskt menneske heller. Snakker man sammen, og fortår hverandre, kan man også tilpasse seg hverandre. Det gir et mye bedre liv. 6
KnekkeBørre Skrevet 13. oktober 2023 #20 Skrevet 13. oktober 2023 Ahh. Samme her. Det er faen ikke lett 🙂 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå