Gå til innhold

Hvordan utgi egen musikk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lager melodier og tekster selv, enkelt akkompagnert av piano eller gitar. Men jeg har ikke evne til å selv spille musikkinstrumenter på en måte som skaper en fin helhet i en sang, og jeg kan ikke arrangere eller produsere dem. 

Hvordan kan jeg gå frem for å få hjelp til dette? Hvordan komme i kontakt med musikere eller produsenter som kan bidra? Jeg ønsker ikke å begynne i band. Jeg vil ganske enkelt at andre kan hjelpe meg med arrangement og produksjon. Jeg kan betale for det om så er nødvendig. Jeg har ikke et mål om å bli «oppdaget» men å få ferdig sangene på en måte som gjør dem mulig å dele / publisere. 

Har noen forslag? 

Anonymkode: fbcdd...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hjemmestudio selv eller lager du bare sanger?
Har du tatt opp noen demoer eller er alt foreløpig "på papir"?
Det går jo an å bestille seg studiotid, men det kan fort koste endel.

Har du noen musikervenner som kanskje har hjemmestudio som kan hjelpe deg?
Ellers går det jo an å høre med noen lokale musikere eller andre musikere som ikke nødvendigvis bor i nærheten.

Det fins forskjellige grupper på facebook der man sikkert kan komme i kontakt med noen som kan bli med på et samarbeid.
F.eks. Musikere i Norge

Anonymkode: 5c8cc...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Jeg kan gjøre opptak selv, men det blir jo ikke en veldig fin sang så lenge jeg ikke er god å spille til.

Så det er jakten på musikere som et vanskelig. Eventuelt en som kan lage elektronisk musikk til min vokal. Takk for tips om Facebook-sider. Da kan jeg ikke vær anonym, så da må jeg psyke meg litt mer opp. Hadde vært best å gjøre dette uten å involvere «alle» i prosessen. Men kanskje det ikke er mulig? 

Anonymkode: fbcdd...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...