AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 Føler nærmest at familien min av og til ønsker å være ekle mot meg og gi meg dårlig samvittighet for ting. Ofte for ting jeg ikke har gjort, som de mener jeg BURDE ha gjort. Og jeg blir lei meg når det er sånn. Føler det henger over meg et konstant mas om at jeg MÅ flytte/skaffe meg hus, fordi leiligheten min er for liten. Og at jeg MÅ bli gravid snart og få barn så de får barnebarn/oldebarn, etc. Eller at jeg MÅ gifte meg snart fordi nå har jeg vært forlovet i noen år. Og grunnen til det er jo rett og slett fordi vi har faktisk ikke råd. Vi har jo ikke råd til å kjøpe hus, ha barn eller gifte oss... Men det virker det ikke som folk skjønner. Og da blir det et sånt ekkelt mas mot samboer også, om at hen må ordne opp med det da... Så de legger press på han, noe jeg ikke syns er greit. Jeg har jo såklart lyst til å få gjort alle disse tingene de maser om, men jeg føler meg så mye verre når jeg har en konstant påminnelse fra de om at jeg ikke har det enda... Anonymkode: 60615...952
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #2 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg må ingenting, svarer du da! Be dem passe sine egne saker og svar at du gjør det du vil, når DU ønsker det. Samboeren din kan også si at dette er private spørsmål og at han ikke ønsker å svare på dette. Går an å svare uten å være ufin. Si det med en smil, dette er faktisk vår business og vi deler det med dere når vi ønsker Smil... Anonymkode: 1d740...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 Slitsomt med sånn familie. Er de ellers greie? Hvis ikke, ville jeg redusert kontakten med de. Hvordan du velger å leve livet ditt, har de ingenting med. Bare svar at det er ditt liv, og at de kan konsentrere seg om å leve sitt eget liv. Hvis de fortsetter, forlat rommet/samtalen. Anonymkode: a8fb2...662
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 Forresten, så er jeg 40 år, er ikke gift, men eier en liten leilighet og har nettopp fått en baby. Så om du er en del yngre enn meg, har du fortsatt god tid 😉 Anonymkode: a8fb2...662
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #5 Skrevet 13. oktober 2023 Begynn og sett grenser for deg selv, ab 1d740...6f3 har mange gode forslag du kan si/gjøre 😊 Om de ikke tåler at du og din samboer setter grenser, er det best å begrense kontakten. De som vil deg vel, respekterer dine grenser. Anonymkode: 3e9c6...0d7 1
lillevill Skrevet 13. oktober 2023 #6 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forresten, så er jeg 40 år, er ikke gift, men eier en liten leilighet og har nettopp fått en baby. Så om du er en del yngre enn meg, har du fortsatt god tid 😉 Anonymkode: a8fb2...662 De er nok bare ivrige på deres vegne. Kanjse du skal si ja ja nok mas om det nå.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #7 Skrevet 13. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: (...) Og da blir det et sånt ekkelt mas mot samboer også, om at hen må ordne opp med det da... Så de legger press på han, noe jeg ikke syns er greit. Anonymkode: 60615...952 Få fingeren ut. Sett dem på plass eller minimer kontakten, i stedet for å sitte der og «ikke synes det er greit». Ellers får din samboer nok en dag, og drar fra både deg og dem. Anonymkode: 76b01...235
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #8 Skrevet 13. oktober 2023 hvilken kultur har du røtter i? Anonymkode: b7006...04c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #9 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hvilken kultur har du røtter i? Anonymkode: b7006...04c Jeg er norsk og begge sider av familien min er også norsk.. Anonymkode: 60615...952
Lea Skrevet 13. oktober 2023 #10 Skrevet 13. oktober 2023 Forresten er jeg snart 40 år, har ingen samboer, ingen barn, ugift og leier en leilighet. Men kjenner igjen maset om ditt og maset om datt fra foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå