AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #21 Skrevet 13. oktober 2023 Om det er så øite tillitt i forholdet at du mistenker utroskap så er det enten utroskap eller så har du problemer med sjalusi og livlig fantasi. Så det vil ikke funke for deg uansett dette forholdet. Anonymkode: c717c...4cf 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #22 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, men hva gjør du da, hvis du får en feeling på at noe er galt, du spør kjæresten, vedkommende sier alt er ok. Stoler du på han/hun uansett? Hva da, når det viser seg etter mange år, at du har blitt bedratt? Hadde du følt deg dum som stolte blindt på en person som da har kastet vekk så mange år av livet ditt, som egentlig var en helt annen person enn det du trodde? Ts Anonymkode: c0670...ace Hva man gjør i det tilfellet vet jeg ikke. Kontra-spørsmålet er om det er grenser for hva du gjør? Leie privat-detektiv? Montere kamera på soverommet og GPS-tracker på bilen? Leie en prostituert til en honey-trap? Anonymkode: 2b076...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #23 Skrevet 13. oktober 2023 Finns ikke en grunn god nok til å snoke på andre sin mobil, mail, i brev, på pc! Anonymkode: 62504...6df
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #24 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ref tråd lengre ned, så laget jeg en egen. Ei jente spør om hun kan sjekke telefonen til kjæresten sin, fordi hun mistenker han er utro. Pga magefølelsen. Jeg har selv oppdaget utroskap på telefonen via magefølelsen, og har vært "frekk nok" til å snoke og avslørt sannheten. Hvordan kan man forsvare at det å snoke er tillitsbrudd, når det viser seg at man har blitt bedratt og vært utsatt for tillitsbrudd i mange måneder av den andre personen? Hvordan skulle man ellers oppdaget det?? For min del hadde det aldri kommet frem i lyset om jeg ikke snoket! Personen hadde jo aldri fortalt meg sannheten selv! For ordens skyld så var jeg totalt uinteressert i samtaler med venner, epost ol., man finner jo fort det man leter etter og det som er utroskap, når man vet hva man ser etter. Hvorfor skal man nekte sin kjæreste innsyn, når man ikke har noe å skjule?! Hadde min kjæreste snoket tilbake på meg, så hadde jeg rett og slett ikke brydd meg det minste, for jeg har jo ingenting å skjule! Jeg hadde ikke blitt sur heller, så lenge han følte han hadde grunn til å snoke, så har jo JEG gjort han usikker så lenge det er en normalt oppegående person uten unormal usikkerhet og sjalusi. Privat mobiltelefon lager en usikkerhet i et forhold mellom to personer, spesielt når man ser at noen kan forholde seg til deg helt normalt ellers i livet - men ha et helt annet liv på telefonen i skjul. Anonymkode: c0670...ace Jeg har ikke noe behov for å snoke på mobilen til samboer, og om han hadde spurt om å gjennom mobilen min så hadde han fått et stort NEI. Jeg har all info om bursdagsgaven hans og julegavene hans på Mail og samtaler, sensitive opplysninger fra andre (helseopplysninger og tilganger til dokumentasjoner som bare jeg og vedkommende det gjelder har fullmakt til) og flere ting som andre folk ikke skal ha tilgang til (bank og bank id blant annet). Anonymkode: f6942...e00 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #25 Skrevet 13. oktober 2023 Fordi jeg kommuniserer med kamerater og har endel ting på tlf som jeg vil holde privat. Jeg gjør ikke noe galt men vet at det ville blitt ørten hundre sp.mål dersom han fikk snoke gjennom hele tlf. Åsså har jeg de syke notatene mine og som jeg helst ser at ingen skal lese😂 er ikke alltid utroskap. Det er litt dumt kanskje at tlf har blitt en forlengelse av hjernen😅 privatliv er ett «must».. Anonymkode: b3179...26f 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #26 Skrevet 13. oktober 2023 Om den andre parten ønsker å være utro i et slik scenario som dette så hadde vedkommende bare skaffet seg en telefon til ("jeg har fått en egen jobbtelefon...") eller vært utro i andre kanaler eller former. Nei vettu hva. Dårlig forslag. Anonymkode: c201b...d49 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #27 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, men hva gjør du da, hvis du får en feeling på at noe er galt, du spør kjæresten, vedkommende sier alt er ok. Stoler du på han/hun uansett? Hva da, når det viser seg etter mange år, at du har blitt bedratt? Hadde du følt deg dum som stolte blindt på en person som da har kastet vekk så mange år av livet ditt, som egentlig var en helt annen person enn det du trodde? Ts Anonymkode: c0670...ace Snu litt på det: dersom du ikke fant noe da du snoket, ville du følt deg dum? Ville du følt at du hadde begått et overtramp? Ville du ha stolt på han? Det er den letteste saken i verden å skjule digitale spor. Anonymkode: f3201...fc8 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #28 Skrevet 13. oktober 2023 Vi har full tilgang til hverandres mobiler, men ikke for å skulle snoke. Vi leser ikke hverandres meldinger etc, men vi kan fint se på bildene til hverandre, ta den andres mobil for å lese avisen, sette på musikk eller sjekke været. Kjører vi bil og den som kjører får en melding kan den andre svare. Har ikke dette som et krav i et forhold, men dynamikken vår er slik og har alltid vært det. Kan vel ha noe med å gjøre at det ikke fantes smarttelefoner da vi ble sammen også. Hadde derimot begynt å lure hvis han plutselig begynte å skjule telefonen sin og endret passord nå siden vi har hatt denne dynamikken hele veien. Anonymkode: b7c3b...10e 4 3
Andro Skrevet 13. oktober 2023 #29 Skrevet 13. oktober 2023 Å åpne andres digitale verktøy er straffbart. Jeg vil anbefale alle å anmelde en partner som åpner telefonen eller pc-en din. Straffelovens § 205.Krenkelse av retten til privat kommunikasjon Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som uberettiget b. bryter en beskyttelse eller på annen uberettiget måte skaffer seg tilgang til informasjon som overføres ved elektroniske eller andre tekniske hjelpemidler, c. åpner brev eller annen lukket skriftlig meddelelse som er adressert til en annen, eller på annen måte skaffer seg uberettiget tilgang til innholdet, eller Ved siden av at det er en straffbar og ulovlig handling så er det uakseptabelt fordi: - Det er en mistillit til partneren. Stoler du ikke på partneren din, så avslutt forholdet. Du trenger ikke "bevis". - Det er kontrollerende adferd overfor partneren. Det er psykisk voldsutøvelse. - Du får tilgang til informasjon som er gitt til den som eier innboksen, og ikke er ment for dine øyne. Jeg sletter alle kontakter som gir andre innsyn i sine meldinger. Betror jeg meg til en venn(inne) så er det aldri greit at samtalen er åpen for andre. - Mange har taushetsbelagt informasjon knyttet til verv eller arbeid på sine digitale medier. Alle mine dingser har sensitive data ombord, som ingen andre enn jeg skal se. - Jeg er et ærlig menneske, uten noe å skjule, men jeg har egne venner, et eget liv, og krav på samtaler i fortrolighet. - Blir man usikker fordi kjæresten har telefon så er det ikke telefonen som er problemet, men din egen trang til å vite alt. - Å ikke kunne snakke fritt med vennene sine fordi man har en sjalu partner er ikke greit. Kjæresten skal f.eks. kunne snakke med venner om hvordan man håndterer det å ha en kontrollsyk partner, uten å frykte at samtalen blir avlyttet. - Når folk slutter å gjøre det de vil fordi noen kontrollerer kommunikasjonen deres er de ofre for vold. - At noen oppfører seg "hemmelig" med telefonen rundt en sjalu kjæreste er naturlig; de lager jo et svare spetakkel av alt. Det tvinger andre til å utvikle en unnvikende adferd. Aksepter aldri at en kjæreste / partner ber om innsyn i dine dingser og medier - av prinsipp. En partner som ikke aksepterer dette vil bli verre med tiden. Vold eskalerer alltid. Setter du ikke klare grenser med en gang vil du også bli mindre respektert, og vedkommende vil gå lenger neste gang. 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #30 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg er en person som ikke kunne ha brydd meg mindre om folk leste meldingene mine, fordi jeg har ingenting å skjule. Har heller ingen bilder, som ingen burde se. Det eneste som jeg «skjuler» er konfidensielle ting som Digipost, bank-id, mobilbank og lagrede passord - men det sier seg jo selv. Hvis jeg skulle ha finnet på og vært utro, ville jeg ikke ha brukt min egen mobil telefon ved å kommunisere. Jeg har hørt om tilfeller der, møter blir avtalt på jobb mail. Da er utroskap nesten umulig å oppdage. Jeg har ikke jobb relaterte ting på privat telefon. Mistenker du at partner er utro, bør du heller ta en prat først. Ikke begynne og snoke basert på en magefølelse. Anonymkode: 67989...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #31 Skrevet 13. oktober 2023 Fordi en kvinne vil systematisk gjennomgå den til enhver tid, og vil bruke hva enn hun kan finne der inne til å starte en krangel dersom hun er i dårlig humør. Man blir plutselig obs på hva man sier og hvordan man ordlegger seg til alle man kommuniserer med. Hva man søker på på nett, og hvilke serier/videoer osv man velger å se på. Det er rett og slett INGEN grunn til å dele hverandres mobil. Man kan gjerne si at man gjør det fordi man ikke har noe å sjalu for hverandre så hvorfor ikke, men i realiteten handler jo det kun bare om at en av partene har et kontrollbehov. Anonymkode: b2b75...9e5 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #32 Skrevet 13. oktober 2023 Vi har full tilgang til hverandres telefon, uten at vi leser gjennom meldinger, mailer etc. Men er vi på tur så tar vi som regel med bare en telefon, kjører vi bil er det den som er passasjer som åpner meldinger uansett hvem sin tlf det er. Dvs meldinger fra barna, besteforeldre, ikke fra venner eller jobb. Ringer min tlf og jeg ikke er ledig, er i et annet rom eller noe så tar han den og motsatt. Føles veldig rart om vi skulle skjermet telefonene våre for hverandre. Anonymkode: 188af...708 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #33 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg har prøvd å spørre i flere slike tråder før, uten å få noe ordentlig svar. Dere som er så usikre at dere må sjekke telefonen, hvordan tør dere ha partneren gående "løs" flere timer hver dag uten dere, på jobb, i forbindelse med hobbyer og andre steder? Hvorfor ser folk ut til å tro at mobilen er der all utroskap foregår, eller at den i hvert fall inneholder bevis? Anonymkode: dda54...69f 5
Gud Skrevet 13. oktober 2023 #34 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ved berettiget mistanke om utroskap synes jeg det er innafor likevel. Anonymkode: 5f5ff...501 Då må me ha eit uavhengig organ som vurderer om mistanken er berettiga. Høyrest ut som ei vanskeleg øving… 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #35 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har prøvd å spørre i flere slike tråder før, uten å få noe ordentlig svar. Dere som er så usikre at dere må sjekke telefonen, hvordan tør dere ha partneren gående "løs" flere timer hver dag uten dere, på jobb, i forbindelse med hobbyer og andre steder? Hvorfor ser folk ut til å tro at mobilen er der all utroskap foregår, eller at den i hvert fall inneholder bevis? Anonymkode: dda54...69f Jeg har full tillit til en partner frem til det motsatte er bevist. Jeg gikk i flere måneder med dårlig magefølelse og små hint om at noe var galt (han snudde seg alltid vekk når han åpnet telefon, åpnet aldri snap foran meg, la alltid telefonen ned etc), oppdaget ved en tilfeldighet at han satt og tok imot og ga masse oppmerksomhet fra andre jenter. Når jeg konfronterte han og ba meg vise meg at jeg kunne ta feil, ble han ekstremt paranoid og livredd og nektet i utgangspunktet å vise meg noe. Når han til slutt ga seg fikk jeg sannheten i trynet. For min del føler jeg meg utnyttet nettopp fordi jeg aldri orket å "mistenke" han eller snoke, derfor kunne han også holde på såpass lenge. Ikke fysisk utro, men emosjelt i form at flørt og bekreftelse fra andre... For meg er det like mye utroskap og sitte og chatte og flørte med andre jenter, som å ligge med dem, men mange utnytter nok førstnevnte i mye større grad da det er enklere og "mer uskyldig" i deres eget hode. Ts Anonymkode: c0670...ace
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #36 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har full tillit til en partner frem til det motsatte er bevist. Jeg gikk i flere måneder med dårlig magefølelse og små hint om at noe var galt (han snudde seg alltid vekk når han åpnet telefon, åpnet aldri snap foran meg, la alltid telefonen ned etc), oppdaget ved en tilfeldighet at han satt og tok imot og ga masse oppmerksomhet fra andre jenter. Når jeg konfronterte han og ba meg vise meg at jeg kunne ta feil, ble han ekstremt paranoid og livredd og nektet i utgangspunktet å vise meg noe. Når han til slutt ga seg fikk jeg sannheten i trynet. For min del føler jeg meg utnyttet nettopp fordi jeg aldri orket å "mistenke" han eller snoke, derfor kunne han også holde på såpass lenge. Ikke fysisk utro, men emosjelt i form at flørt og bekreftelse fra andre... For meg er det like mye utroskap og sitte og chatte og flørte med andre jenter, som å ligge med dem, men mange utnytter nok førstnevnte i mye større grad da det er enklere og "mer uskyldig" i deres eget hode. Ts Anonymkode: c0670...ace Det er utfordringa, du kan ikke vite om en person er naturlig privat/beskytter kontakt med venner/jobb, eller om de driver med noe snusk. Anonymkode: 755bc...20b
Skiftenøkkel Skrevet 13. oktober 2023 #37 Skrevet 13. oktober 2023 Har ingen ting å skjule. Men det finnes jobbrelaterte ting som er konfidensielt. Så min telefon er off limits. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #38 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg og mannen bruker hverandres telefon hele tiden ☺️ vært sammen i 20 år, og alltid hatt det slik. Han har full tilgang til alt tror jeg 🤔😄 Ofte jeg må åpne snap’en for å svare vennne til han, for han ikke gidder selv. Samme med iPad/pc osv. Har liksom bare vært slik siden vi var 16 år 😀 samme med økonomi. Han henter penger fra kotoen min, fordi jeg ikke gidder selv 🫢 Anonymkode: a5ba5...775 1
Trolltunge Skrevet 13. oktober 2023 #39 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har full tilgang til hverandres mobiler, men ikke for å skulle snoke. Vi leser ikke hverandres meldinger etc, men vi kan fint se på bildene til hverandre, ta den andres mobil for å lese avisen, sette på musikk eller sjekke været. Kjører vi bil og den som kjører får en melding kan den andre svare. Har ikke dette som et krav i et forhold, men dynamikken vår er slik og har alltid vært det. Kan vel ha noe med å gjøre at det ikke fantes smarttelefoner da vi ble sammen også. Hadde derimot begynt å lure hvis han plutselig begynte å skjule telefonen sin og endret passord nå siden vi har hatt denne dynamikken hele veien. Anonymkode: b7c3b...10e Samme her. Det er ikke noe spennende ved noe man alltid har tilgjengelig til heller. Vi bruker hverandres mobiler jevnlig, og har hatt samme kode så lenge jeg husker. Vi leser ikke hverandres meldinger. Det er også å ha tillit til hverandre og respekt for hverandres privatliv. Har man det er det egentlig ikke vesentlig om man har koden til partners mobil eller ikke. Det kan like gjerne hevdes å være mangel på tillit å måtte ha kode partner ikke kan. At man ikke stoler mer på partner enn at det føles nødvendig. Det føles ikke nødvendig for meg, for jeg stoler på at han ikke leser private meldinger. I teorien kunne han til og med sjekke alt jeg skriver her på kg, samt publisere ting som meg. Han gjør det ikke. Det stoler jeg på. Han stoler tilsvarende på meg også. Vi vet begge hva som er ok og ikke, og stoler på at den andre respekterer det. Det er som nevnt ikke noe spennende med slikt heller når man kunne sjekket. Om han bruker min mobil er det fordi egen er på lading/glemt/ligger annet sted i huset, og er vi i utlandet, utenfor EU, har vi gjerne bare Internett/ mulighet for å ringe på ene mobilen, fordi det er mest økonomisk. Helt unødvendig å betale dobbelt. Alltid vært slik, så dette er bare vanlig for oss begge. Endret 13. oktober 2023 av Trolltunge 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #40 Skrevet 13. oktober 2023 Trolltunge skrev (10 minutter siden): Vi bruker hverandres mobiler jevnlig, og har hatt samme kode så lenge jeg husker... Det hadde også et par jeg kjenner der mannen var notorisk utro i årevis. Han bare brukte ikke teknologi til det, han var utro med folk han kjente og avtalte møter utenfor telefon/sosiale medier. Anonymkode: 755bc...20b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå