Gå til innhold

Hvorfor er det så ille å ha tilgang til hverandres mobiltelefon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser jo flere her har funnet ut av utroskap, lurer på dere som mener telefonen er helt privat om dere aldri hadde gått inn ig sjekket selv om dere hadde hatt mistanke? Tviler på at partneren hadde lagt alt på bordet liksom. Både jeg og mannen her har ingen problemer med og låne telefon til hverandre, men vi sitter jo ikke og blar oss igjennom alt heller. Har ikke behov for og snoke til enhver tid, men mistenker heller ikke skjuler noe. Men hadde jeg gjort det, kan det være jeg hadde sett om det stemte. Og jeg hadde hatt stor forståelse for om mannen gjorde det samme. Men ikke sånn kontroll der man må vise alt hele tiden fordi partneren er sjalu og alltid mistenksom til alt, det blir litt annet igjen. 

Anonymkode: 131d1...21f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (6 timer siden):

Så hvis noen er sammen med den som den tenker på sitt livs store kjærlighet, som den har felles barn og felles liv med.... Men har en guffen følelse om at forholdet nå er en "bløff" og at utroskap kan være noe som pågår. Da tenker du at man bare skal si "ha det", avslutte ekteskapet og den felles familie basert på den følelsen. 

Da SPØR du han! Og velger om du skal stole på han. Hvis du går gjennom tlf og ikke finner noe bevis på noe, så er det uansett DU som er den som bryter tillit. Siste sort folk! 

Anonymkode: 62504...6df

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da SPØR du han! Og velger om du skal stole på han. Hvis du går gjennom tlf og ikke finner noe bevis på noe, så er det uansett DU som er den som bryter tillit. Siste sort folk! 

Det var ikke svar på spørsmålet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fordi alle har rett til et privatliv.

- Det er slett ikke alle som har «snokende» partner som er utro.

- Venner/venninner kan ha betrodd seg til en, eller sendt private bilder, og forventer at andre ikke skal se meldingene. «Snokere» nærmest infiltrerer deres privatliv også.

- Det er som å lese dagbøker. Slikt gjør man bare ikke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Enig ⬆️⬆️⬆️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn; hvis man får mistanken om utroskap bekreftet, så helliger målet middelet.  Da er det å ha snokt på telefonen en liten synd. Og bra for de som oppdager utroskap på den måten, så slipper de å kaste bort mer tid på sånne. 

Anonymkode: 50c56...4a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingenting å skjule, men ville følt det svært invaderende om min partner hadde/ønsket/krevde/snoket full innsikt i min telefon. Det handler både om at jeg trenger at vi har tillit til hverandre, og jeg trenger å ha noe som er bare mitt.

Snoking er dumpegrunn.

Anonymkode: 5e48e...9ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har ikke jeg heller gjort, men noen gjør det til et prinsipp at den telefonen skal være så fryktelig privat og da skjønner jeg faktisk den som får lyst til å snoke. Det gir motsatt effekt. 

Anonymkode: cb423...058

Javel, det er ditt problem.. For meg og mange andre så er det faktisk et prinsipp å ha et privatliv. At du er usikker og sjalu er noe du må deale med, du kan ikke forvente at folk skal etterleve galskapen din for hvis ikke så truer du med å bli enda mer sjalu og usikker?

Som sagt så har jeg delt kode med gud og hvermannsen pga spotify-lister og tilfeldigheter, men dersom en kjæreste hadde sagt at jeg må vite koden på mobilen din for at vi skal være i et forhold, så hadde jeg av prinsipp sagt soleklart nei - og hadde skiftet kode om jeg tilfeldigvis hadde gitt den til han tidligere. Da er det snoking og mistenksomhet som er utgangspunktet ditt. Da har du ikke tillit til meg, da mistenkeliggjør du meg uten at noe har skjedd - og så skal du attpåtil mistenkeliggjøre meg enda mer om jeg sier nei? Rødt flagg!

Når det er sagt - det finnes jo mange som deg, så dere finner jo hverandre. Alle forhold får vel ha sine regler. Men det du skriver er århundrets dealbreaker for meg og jeg har aldri vært i et forhold hvor det har vært en greie.

Anonymkode: 26d64...d95

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 14.04):

Jeg er en person som ikke kunne ha brydd meg mindre om folk leste meldingene mine, fordi jeg har ingenting å skjule. Har heller ingen bilder, som ingen burde se.

Det eneste som jeg «skjuler» er konfidensielle ting som Digipost, bank-id, mobilbank og lagrede passord - men det sier seg jo selv. 

Hvis jeg skulle ha finnet på og vært utro, ville jeg ikke ha brukt min egen mobil telefon ved å kommunisere. Jeg har hørt om tilfeller der, møter blir avtalt på jobb mail. Da er utroskap nesten umulig å oppdage. Jeg har ikke jobb relaterte ting på privat telefon. 

Mistenker du at partner er utro, bør du heller ta en prat først. Ikke begynne og snoke basert på en magefølelse.

Anonymkode: 67989...5b1

Men selv om du ikke har noe å skjule, kan det vel være du får meldinger fra venninner/venner som ikke vil andre skal lese det de skriver. De bør da gjøres oppmerksomme at de ikke bør skrive noe til deg, som de ikke synes det er ok at andre vet om dem.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For å si det sånn; hvis man får mistanken om utroskap bekreftet, så helliger målet middelet.  Da er det å ha snokt på telefonen en liten synd. Og bra for de som oppdager utroskap på den måten, så slipper de å kaste bort mer tid på sånne. 

Og hva hvis de ikke får mistanken bekreftet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (1 minutt siden):

Og hva hvis de ikke får mistanken bekreftet? 

Ja, da har de jo et forklaringsproblem😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har mine koder. Den ligger i en forseglet konvolutt i safen - til den dagen jeg dør. Det samme gjelder også hans koder.

Hilsen gift i 20 år.

Anonymkode: 3d765...f4e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (3 timer siden):

Det mine venner ikke vil at mannen min skal vite får se holde tett om. Jeg forteller han alt. 

Og dette har du selvfølgelig informert alle vennene dine om., så de er klar over at du ikke er til å stole på?

Jeg har opplevd at venner har sluppet kjærester inn i pågående chatsamtaler, uten at jeg har vært klar over det, og for meg er det ubehagelig og et tillitsbrudd. Ikke fordi jeg nødvendigvis har sagt noe veldig privat eller hemmelig, men når jeg kommuniserer med et annet menneske, må jeg kunne stole på at den samtalen bare er mellom oss. At de deler alt med kjæresten sin, betyr ikke at jeg gjør det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Javel, det er ditt problem.. For meg og mange andre så er det faktisk et prinsipp å ha et privatliv. At du er usikker og sjalu er noe du må deale med, du kan ikke forvente at folk skal etterleve galskapen din for hvis ikke så truer du med å bli enda mer sjalu og usikker?

Som sagt så har jeg delt kode med gud og hvermannsen pga spotify-lister og tilfeldigheter, men dersom en kjæreste hadde sagt at jeg må vite koden på mobilen din for at vi skal være i et forhold, så hadde jeg av prinsipp sagt soleklart nei - og hadde skiftet kode om jeg tilfeldigvis hadde gitt den til han tidligere. Da er det snoking og mistenksomhet som er utgangspunktet ditt. Da har du ikke tillit til meg, da mistenkeliggjør du meg uten at noe har skjedd - og så skal du attpåtil mistenkeliggjøre meg enda mer om jeg sier nei? Rødt flagg!

Når det er sagt - det finnes jo mange som deg, så dere finner jo hverandre. Alle forhold får vel ha sine regler. Men det du skriver er århundrets dealbreaker for meg og jeg har aldri vært i et forhold hvor det har vært en greie.

Oi. Jeg er hverken sykelig sjalu eller krever noe som helst, men for meg er det veldig naturlig at man er åpen etter å ha bodd sammen en stund. Det skjer naturlig. 

Traff jeg en nerve eller hva i alle dager? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser jo flere her har funnet ut av utroskap, lurer på dere som mener telefonen er helt privat om dere aldri hadde gått inn ig sjekket selv om dere hadde hatt mistanke? Tviler på at partneren hadde lagt alt på bordet liksom. Både jeg og mannen her har ingen problemer med og låne telefon til hverandre, men vi sitter jo ikke og blar oss igjennom alt heller. Har ikke behov for og snoke til enhver tid, men mistenker heller ikke skjuler noe. Men hadde jeg gjort det, kan det være jeg hadde sett om det stemte. Og jeg hadde hatt stor forståelse for om mannen gjorde det samme. Men ikke sånn kontroll der man må vise alt hele tiden fordi partneren er sjalu og alltid mistenksom til alt, det blir litt annet igjen. 

Anonymkode: 131d1...21f

Nettopp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu problemstillingen på hodet, hvorfor trenger man tilgang til en annens telefon? Alle har jo sin egen, ofte flere i disse dager. Så den med å skulle "sjekke været på mannens telefon" blir litt lite troverdig. For meg er det vanskelig å forestille meg hvordan spørsmålet kommer opp i første omgang. Hva spør man om, og hvorfor, for å forklare hvorfor man trenger partnerens telefon?

Anonymkode: dda54...69f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For å snu problemstillingen på hodet, hvorfor trenger man tilgang til en annens telefon? Alle har jo sin egen, ofte flere i disse dager. Så den med å skulle "sjekke været på mannens telefon" blir litt lite troverdig. For meg er det vanskelig å forestille meg hvordan spørsmålet kommer opp i første omgang. Hva spør man om, og hvorfor, for å forklare hvorfor man trenger partnerens telefon?

Anonymkode: dda54...69f

Jeg har bare en telefon, noen ganger bruker sønnen min den eller strømtom eller noe. Stort sett er det han som sier kan du sette på nedtelling på tlf min om han lager mat , eller viser meg noe eller sier jeg skal svare på finn.no melding om det er jeg som skal hente baren og lignende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Oi. Jeg er hverken sykelig sjalu eller krever noe som helst, men for meg er det veldig naturlig at man er åpen etter å ha bodd sammen en stund. Det skjer naturlig. 

Traff jeg en nerve eller hva i alle dager? 

Jeg forstår ikke hvorfor det rett og slett er sjokkerende for deg at folk vil ha et privatliv. 

Som sagt, vi er jo forskjellige da, og det er det jo noe fint med. For meg er det naturlig å være åpen og ærlig uten at ting må sjekkes. Definisjonen på tillit og åpenhet er at man slipper det - i min bok. At man stoler på. Men for deg så må du ha en kontrollmulighet i tilfelle mistanker. Og det får være greit, jeg ser jeg traff en nerve hos deg men at jeg aldri vil være sammen med en som deg betyr ikke at ingen andre vil det. Folk er forskjellige, som sagt. Finn din match :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvorfor det rett og slett er sjokkerende for deg at folk vil ha et privatliv. 

Som sagt, vi er jo forskjellige da, og det er det jo noe fint med. For meg er det naturlig å være åpen og ærlig uten at ting må sjekkes. Definisjonen på tillit og åpenhet er at man slipper det - i min bok. At man stoler på. Men for deg så må du ha en kontrollmulighet i tilfelle mistanker. Og det får være greit, jeg ser jeg traff en nerve hos deg men at jeg aldri vil være sammen med en som deg betyr ikke at ingen andre vil det. Folk er forskjellige, som sagt. Finn din match :)

Har jeg virket sjokkert da? Jeg er enig i at om en kjæreste hadde krevd å se på telefonen min hadde det vært rødt flagg som man skriver på kg. Jeg har aldri skrevet halvparten av hva du skriver her og i forrige innlegg? Jeg har min match gjennom 8 år og mobil/some har aldri vært noe styr i vårt forhold. 

Jeg mener bare at hvis man oppfører seg som at noe er veldig privat og hemmeligholde ting så vil det kunne føre til motsatt av det man ønsker. Åpenhet skaper tillit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

Og dette har du selvfølgelig informert alle vennene dine om., så de er klar over at du ikke er til å stole på?

Jeg har opplevd at venner har sluppet kjærester inn i pågående chatsamtaler, uten at jeg har vært klar over det, og for meg er det ubehagelig og et tillitsbrudd. Ikke fordi jeg nødvendigvis har sagt noe veldig privat eller hemmelig, men når jeg kommuniserer med et annet menneske, må jeg kunne stole på at den samtalen bare er mellom oss. At de deler alt med kjæresten sin, betyr ikke at jeg gjør det.

Javisst. De vet at jeg lekker som ei sil. Har ei venninne vært utro går det rett til mannen min. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...