Gå til innhold

Finnes det noen barneskoler i Norge som ikke har Pride undervisning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det på deres skole? Feirer alle  offentlige skoler Pride nå og snakker om hen/ikke-bineær/transer? Eller er det kun den uka feiringen foregår? Går de barna til de foreldrene som ikke liker Pride på privatskole? 

Anonymkode: 79dc4...d22

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pride undervisning? Kan ikke huske at mine barn har hatt noe undervisning i Pride. De får det med seg og vet hva det handler om, for de er oppegående barn. Men at det har vært et særskilt tema i skolen? Det tror jeg ikke

Anonymkode: d1e49...dee

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Det må vel i så fall være kristne skoler hvor du vil være i godt selskap med andre intolerante og sneversynte mennesker.

Anonymkode: 9ebcd...f3c

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen av ungene her har hatt pride-undervisning i skolen.

Anonymkode: c69b6...8f4

• Liker 4
Skrevet

Altså, det eneste "pride" barna får høre, er at du er verdifull og ikke syk eller dårlig menneske fordi du er en gutt som liker å gå i kjoler, eller ei jente som liker andre jenter og ikke gutter. Det er det hele! Også viser det seg at dette hjelper på å kutte ned på selvmordstanker hos tenåringer. Er det så farlig da?

Anonymkode: 0325e...6e3

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Love is Love

Anonymkode: 4d3c4...864

• Liker 1
Skrevet

Pride-undervisning? Hva legger du i det? 
For å slippe under all undervisning om kjønnsidentitet o.l. må man nok ha barnet sitt på en kristen privatskole tenker jeg, men prideundervisning er ikke noe eget. 

Anonymkode: 2ecd3...9ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, det eneste "pride" barna får høre, er at du er verdifull og ikke syk eller dårlig menneske fordi du er en gutt som liker å gå i kjoler, eller ei jente som liker andre jenter og ikke gutter. Det er det hele! Også viser det seg at dette hjelper på å kutte ned på selvmordstanker hos tenåringer. Er det så farlig da?

Anonymkode: 0325e...6e3

Det er farlig å lære min sønn at det er ok å gå i kjole ja. Han skal ikke lære det i skolen. Dette er diskusjoner og dilemmaer hjemmet bør få lov til å ta med egne barn.

Det er farlig å heie frem trans. Bare se på alle de som angrer operasjonene sine og har det enda verre i etterkant! 

Aksept dersom barnet faktisk har reell kjønnsinkongruens er en ting, men å heie frem at barn skal utforske det blir så langt ut på viddene du kan komme.

Anonymkode: cf2cc...e31

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er farlig å lære min sønn at det er ok å gå i kjole ja. Han skal ikke lære det i skolen. Dette er diskusjoner og dilemmaer hjemmet bør få lov til å ta med egne barn.

Det er farlig å heie frem trans. Bare se på alle de som angrer operasjonene sine og har det enda verre i etterkant! 

Aksept dersom barnet faktisk har reell kjønnsinkongruens er en ting, men å heie frem at barn skal utforske det blir så langt ut på viddene du kan komme.

Hvordan er det farlig? 

Vis gjerne til statistikk om hvor mange som angrer på operasjonene, da dette ofte blir hauset opp. 

Jeg tenker at man ikke skal la mindreårige få delta i kjønnsbekreftende behandling som kan skape fysiske endringer, men ellers tror jeg ikke det er skadelig å snakke med barn om dette, og er spent på hvorfor du tror det?

Anonymkode: 2ecd3...9ae

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke du er i moden nok til å ha barn.

Anonymkode: abdab...862

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig mange gutter synes det er høy å ta på kjole, for de fleste er ett bare lek. Skal de få høre at de gjør noe galt, da? Skal barnehagen passe på at barna ikke velger feil i kassa med utkledningstøy?

• Liker 2
Skrevet

Så lenge en ikke inviterer foreningen FRI er det vel greit. At helsesøster og naturfaglærere forteller om homofili og slikt er vel bare bra.

Anonymkode: a5fed...f43

• Liker 1
Skrevet

https://static01.nyt.com/images/2020/03/10/obituaries/09vonsyndow2-print/09vonsyndow2-articleLarge-v2.jpg?quality=75&auto=webp&disable=upscale

Anonymkode: abdab...862

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det de snakker om på skolen er jo nettopp aksept.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan er det på deres skole? Feirer alle  offentlige skoler Pride nå og snakker om hen/ikke-bineær/transer? Eller er det kun den uka feiringen foregår? Går de barna til de foreldrene som ikke liker Pride på privatskole? 

Er du en av de som mener det er propaganda og hjernevask å si til barn at homofili finnes?

Anonymkode: fc13a...edc

• Liker 4
Skrevet

Ingen pridefeiring eller læring på skolen til barna mine. Privatskole 

Anonymkode: 8fcbd...5b0

Skrevet

Pride betyr stolt og jeg håper skoler har fokus på at elevene skal være stolt av den de er uavhengig av hvem de er, hele året og ikke bare i juni måned. Er fascinert over at så mange foreldre tror pride utelukkende handler om å skifte kjønn. Denne henger i klasserommet mitt: 

IMG_5720.jpeg

Anonymkode: 2b502...463

• Liker 4
  • Hjerte 5
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig! Derfor har jeg tatt min datter ut av alle sløydtimene. Hun er jente, det er UNATURLIG at hun skal ta i en sag eller høvel! Og så slutter hun selvfølgelig med matte etter 4. klasse, for så komplisert matte har ikke den stakkars kvinnehjernen hennes forutsetning for å skjønne uansett. 

:ironi:

Anonymkode: de6f6...0e2

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vår skole feiret ikke Pride, nei.

Ikke noe spesiell Pride undervisning heller. Jeg tror det var litt snakk om at noen gutter liker gutter og noen jenter liker jenter, men ikke noe stort og komplisert. Ah, det var også tegning av regnbuer, men det er noe barna tegner ofte uansett, så ikke noe nytt og spesielt. Så vidt jeg vet har Fri ikke indoktrinert vår skole ennå, men jeg følger godt med. 

Anonymkode: e15c9...ef9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...