Gå til innhold

Føler du Norge er verdens beste land å bo i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler du Norge er verdens beste land å bo i? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvor ville du ha bodd ellers?

Anonymkode: eecba...c64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg savner et varmere samfunn. 

Anonymkode: f10b4...6e5

• Liker 8
  • Hjerte 4
Skrevet

Nei. Det er ekstremt kjedelig her. Kjedelig kultur, ræva mat, for lite folk. Nordmenn er også veldig kalde og dømmende.

Det eneste positive med Norge er at det er trygt. Lite kriminalitet, og lett å tjene mye penger. Perfekt for A4-familieliv.

Anonymkode: cbfeb...1ab

• Liker 10
Skrevet

Har ikke bodd i alle land i verden, men har bodd i noen ulike land og ja, jeg er VELDIG fornøyd med Norge :) Vi har et godt system, vi har rettigheter og ytringsfrihet, vi har helsehjelp, skolegang til alle barn, vi har et sosialt velferdsystem, vi har demokrati, rent vann, tilgang på mat og tak over hodet, vi har et regulert arbeidsamfunn, vi har infrastruktur, mulighet til høyere utdanning osv. 

Sammenlignet med andre land jeg har bodd i (England, USA, Tyskland, Iran og Danmark) er jeg veldig fornøyd med Norge og tenker å bli her :)

Anonymkode: dd11f...59f

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Desidert hvis man ser bort fra klimaet og mat

Materielt og økonomisk er det ingen som slår oss i hvert fall

• Liker 7
Skrevet

Har bodd i utlandet og reist til ulike verdensdeler, har derfor et greit perspektiv - og JA Norge er et fantastisk land å bo i. 

• Liker 7
Skrevet

Vi lever i et godt land men det er veldig traust, ensformig og kjedelig land 

Anonymkode: 05a08...00f

• Liker 8
Skrevet

Ja, har det fint i Norge jeg.

• Hjerte 1
Skrevet

Sett bort i fra klima så har jeg følt at Norge er verdens beste land og bo i. Med endringene som skjer med helse Norge i kollaps, økt fattigdom og økt kriminalitet som følge av dette er jeg ikke så sikker lenger, men vet ikke helt hvor jeg heller ville bodd. 

Anonymkode: a9e42...bee

• Liker 3
Skrevet

Mye bra med Norge, men vet ikke om det er verdens beste land å bo i. Jeg bor i Sør-Korea og er veldig fornøyd med livet her:

- Mange muligheter, veldig business-vennlig

- Bra skoletilbud og barna får gratis varm og sunn lunsj på skolen. Ingen ipad/tab i skolen. 
- Nesten ikke lekser.

-  Svært mange forskjellige fritidstilbud for barn og unge, koster lite og det er null mas om dugnad
- Fantastisk helsevesen, kanskje verdens beste! Ikke snakk om å vente ukesvis i helsekø. Veldig bra fødsels og barselomsorg.
- Nydelig natur, sykkelveier gjennom hele landet, 

- Varme og koselige folk, lett å bli kjent med andre

- lite kriminalitet, kan helt trygt gå alene ute midt på natten om jeg vil det

- bra klima, fire årstider, men mildere enn Norge

- Bra og variert matkultur

- kundeservice, online shopping er veldig bra her, bestiller nesten alt på nett og får det levert neste dag
- 5g internet overalt

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke bodd i alle land i verden, men har bodd i noen ulike land og ja, jeg er VELDIG fornøyd med Norge :) Vi har et godt system, vi har rettigheter og ytringsfrihet, vi har helsehjelp, skolegang til alle barn, vi har et sosialt velferdsystem, vi har demokrati, rent vann, tilgang på mat og tak over hodet, vi har et regulert arbeidsamfunn, vi har infrastruktur, mulighet til høyere utdanning osv. 

Sammenlignet med andre land jeg har bodd i (England, USA, Tyskland, Iran og Danmark) er jeg veldig fornøyd med Norge og tenker å bli her :)

Anonymkode: dd11f...59f

Er ikke Danmark og Norge ganske like? Hvordan synes du Danmark var? Hva likte du og hva likte du ikke?

Anonymkode: eecba...c64

Skrevet (endret)

Ulempene med norge.

- Å få hjelp av helsevesenet tar veldig lang tid for mange, andre blir avvist gang på gang.

- Dem fleste som har begått overgrep blir frikjent

- Mange ser ned på uføretrygdede

- Kalde mennesker

- Veldig fordomsfulle 

Endret av . Anonym.
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er utrolig glad for at jeg er født i Norge.

Anonymkode: 5d076...f8c

• Liker 4
Skrevet

For min del så er Norge et bra land, men det er ikke alle som har det like bra selv om de bor i Norge.

Anonymkode: 34f2a...f4a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, jeg føler det. Trygt og godt, høy levestandard, og en nydelig natur. Jeg håper bare ikke Norge velger selvutslettende politikere som ødelegger dette fine samfunnet. Jeg vil ikke ha det som i Sverige.

Anonymkode: 2f47f...5ca

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, ikke verdens beste. Har bodd i 5 land. 

- Kaldt vær og kalde mennesker

- Nordmenn er veldig rigide mennesker.

- Veldig fordomsfulle 

- Mentalt svake og lett manipulerende mennesker her.

- Dårlig utvalg av mat.

- Dårlig helseven (men hey, det er gratis) 

- Barna dine er statens eiendel.

Anonymkode: 7bde0...c61

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, langt i fra!! Elendig klima, og alt for mye overformynderi fra politikere som liksom vet bedre enn oss. Trygt og fredelig før oljerikdommen og masseinnvandring. Sikkert ikke verre enn de fleste andre land tross alt. Men langt unna å være verdens beste land å bo i.

Anonymkode: 3c16c...ee6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Gregory
Skrevet (endret)

Det har jeg ingen formening om, siden jeg har aldri bodd i noe annet land.

Jeg har vært på ferie i andre land, men det å være på ferie i et land og bo i et land, er to veldig forskjellige ting. 

Jeg tror heller ikke det er noe land som er verdens beste, alle land (eller de fleste land) har gode og dårlige sier. 

Men om folk sier at Norge er et dårlig land å leve i, de tar jeg ikke alvorlig. Norge har sine feil, men det er ikke et dårlig land å leve i.

Endret av Gregory
Skrevet

Vi har det trygt og godt i Norge,  i motsetning til mange andre land. Men verdens beste,  nja. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er utrolig glad for at jeg er født i Norge.

Anonymkode: 5d076...f8c

Å, absolutt! Å ha norsk pass er helt sinnsykt verdifult i verden. Jeg kommer alltid til å være norsk statsborger, selv når jeg bor i utlandet.

Anonymkode: cbfeb...1ab

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...