AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg føler meg ikke selvsikker nok seksuelt. Har vært sammen med samboer i 5år. Men jeg har problemer med å slippe meg løs. Jeg skulle ønske jeg turte å ta på noe sexy undertøy eller kostyme og bare "ta for meg". Men det er bare ikke "meg". Jeg klarer det ikke. Noe handler nok om at jeg ikke føler meg så sexy. Jeg har vært litt opp og ned i vekt og har nå noen kilo for mye. Jeg vet han ikke bryr seg. Men han ønsker at jeg tar mer initiativ. Vi har sex ca 4 ganger i uken. Så det er ikke slik at det er tørke. Men det er mye "rutine". Samtidig syns jeg det er ok, det hadde vært slitsomt hvis det alltid skulle vært noe "ekstra". I helgene pleier vi å bruke bedre tid og gjerne leketøy. Jeg kjenner det er slitsomt å hele tiden føle at jeg ikke strekker til seksuelt. Jeg klarer ikke by på meg selv,liker ikke å dirtytalke (syns det er kleint). Av og til prøver samboer å dirtytalke, men det blir bare rart for jeg får helt jernteppe. Samtidig har jeg tenkt litt på om det egentlig er min seksualitet som er problemet, eller om det faktisk er ok å være slik jeg er? Må man by så mye på seg selv? Dirtytalke? For min del tror jeg det hadde fungert bedre om alt dette ble lagt til side. Ingen press og bare nyte. Burde det ikke holde å kjenne etter at partner liker det som skjer, stønner? Være mer i "øyeblikket"? Det er veldig slitsomt å ha følt så lenge at jeg ikke strekker til. Han har aldri sagt jeg er dårlig I sengen, men jeg merker nok at han er litt lei av at det er han som som er "på". Men han er ofte "på". Jeg får ikke sjans til å ta initiativ selv. Og han klarer ikke vente til jeg tar initiativ. Har forsøkt å ta det opp før, sagt at han kan trekke seg litt tilbake og VENTE til jeg tar initiativ. Problemet er at han ikke venter, han prøver seg gjerne to timer etter på kvelden. Jeg har ikke noe imot å ha sex da, men det blir jo ikke som å bygge opp kåtheten over tid, og ofte skjer det kort tid før jeg bør legge meg (jeg starter 06, så må legge meg innenfor rimelig tid). Råd anyone? Anonymkode: 2273b...a33
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #2 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg føler meg ikke selvsikker nok seksuelt. Har vært sammen med samboer i 5år. Men jeg har problemer med å slippe meg løs. Jeg skulle ønske jeg turte å ta på noe sexy undertøy eller kostyme og bare "ta for meg". Men det er bare ikke "meg". Jeg klarer det ikke. Noe handler nok om at jeg ikke føler meg så sexy. Jeg har vært litt opp og ned i vekt og har nå noen kilo for mye. Jeg vet han ikke bryr seg. Men han ønsker at jeg tar mer initiativ. Vi har sex ca 4 ganger i uken. Så det er ikke slik at det er tørke. Men det er mye "rutine". Samtidig syns jeg det er ok, det hadde vært slitsomt hvis det alltid skulle vært noe "ekstra". I helgene pleier vi å bruke bedre tid og gjerne leketøy. Jeg kjenner det er slitsomt å hele tiden føle at jeg ikke strekker til seksuelt. Jeg klarer ikke by på meg selv,liker ikke å dirtytalke (syns det er kleint). Av og til prøver samboer å dirtytalke, men det blir bare rart for jeg får helt jernteppe. Samtidig har jeg tenkt litt på om det egentlig er min seksualitet som er problemet, eller om det faktisk er ok å være slik jeg er? Må man by så mye på seg selv? Dirtytalke? For min del tror jeg det hadde fungert bedre om alt dette ble lagt til side. Ingen press og bare nyte. Burde det ikke holde å kjenne etter at partner liker det som skjer, stønner? Være mer i "øyeblikket"? Det er veldig slitsomt å ha følt så lenge at jeg ikke strekker til. Han har aldri sagt jeg er dårlig I sengen, men jeg merker nok at han er litt lei av at det er han som som er "på". Men han er ofte "på". Jeg får ikke sjans til å ta initiativ selv. Og han klarer ikke vente til jeg tar initiativ. Har forsøkt å ta det opp før, sagt at han kan trekke seg litt tilbake og VENTE til jeg tar initiativ. Problemet er at han ikke venter, han prøver seg gjerne to timer etter på kvelden. Jeg har ikke noe imot å ha sex da, men det blir jo ikke som å bygge opp kåtheten over tid, og ofte skjer det kort tid før jeg bør legge meg (jeg starter 06, så må legge meg innenfor rimelig tid). Råd anyone? Anonymkode: 2273b...a33 Folk er ulike. Du har ikke behov for å utforske mer eller prate dirty så har du vel ikke det da. Jeg liker det motsatt,og er åpen og frisinnet. Betyr ikke at jeg alltid er kåt,tvert i mot livet skjer og det går utover kåtheten,men er i meg selv en nokså frigjort seksuell person mtp kommunikasjon om fantasier osv. Alt handler jo om kommunikasjon..... Jeg vet ikke din alder,men jo eldre man blir jo ofte tryggere på egen kropp og seksualitet. Anonymkode: b3162...04a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Folk er ulike. Du har ikke behov for å utforske mer eller prate dirty så har du vel ikke det da. Jeg liker det motsatt,og er åpen og frisinnet. Betyr ikke at jeg alltid er kåt,tvert i mot livet skjer og det går utover kåtheten,men er i meg selv en nokså frigjort seksuell person mtp kommunikasjon om fantasier osv. Alt handler jo om kommunikasjon..... Jeg vet ikke din alder,men jo eldre man blir jo ofte tryggere på egen kropp og seksualitet. Anonymkode: b3162...04a Jeg er 30. Han også. Begge har hatt tidligere forhold og flere sexpartnere. Jeg bare føler at jeg hele tiden må endre meg. At jeg burde. Hvorfor kan jeg ikke bare være mer frisinnet? Men jeg er bare ikke slik som person. Føler det er noe feil med meg. Anonymkode: 2273b...a33
Enmanelskeråhate Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er 30. Han også. Begge har hatt tidligere forhold og flere sexpartnere. Jeg bare føler at jeg hele tiden må endre meg. At jeg burde. Hvorfor kan jeg ikke bare være mer frisinnet? Men jeg er bare ikke slik som person. Føler det er noe feil med meg. Anonymkode: 2273b...a33 Høres da helt normalt ut
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #5 Skrevet 13. oktober 2023 Selvsagt skal man få være seg selv og la ting få være vanilje om man liker det. Men som du sier så er du ikke egentlig fornøyd. For du sier at du ikke får la kåtdkapen bygge seg opp. Denne biten unner jeg ingen å leve uten, og jeg var selv der i mange år. Etter hvert fant jeg er balanse. En måte for at lysten kan bygge seg opp uten nettopp det "vulgære" som du sier, dirty talk, kostymer osv. Det skal likevel påpekes at når kåtskapen bygger seg opp så kan plutselig dirty tanken komme men da er den spontan ikke tilgjort. Mitt råd er at du må føle seg sexy. "for deg selv". Altså det er jo aldri for deg selv, men for at du skal kunne kjenne kåtskapen bygge seg opp i deg. En fin og enkel regel er da at han ikke skal ta på deg elller gjøre fremstøt. Denne biten kan være litt vanskelig å få til, for mange menn (selv den beste) blir idioter her. Kle deg sexy slik du liker, på en måte som passer din kropp. Det kan være så enkelt som å gå uten undertøy i en løs kjole som ikke gjør at du blir kropps bevisst. Det som er enda bedre er å gå ut slik. Han trenger ikke å vite det en gang (desverre kommer vinter nå, men en kort tur til butikken i bil og med strømpebukse med åpent skritt går det greit likevel). Eller kjøp noen tykke fine lange sokker og ta på en stor hvit tskjorte uten noe mer på. Gjør gjerne dette mens du gjør husarbeid osv, ikke bare om kvelden for kos. Bruk tid på p barbere legger og andre ting. Ta med deg et glass rødvin på badet med god musikk og ha en tid for deg selv. Hvis du vil ta det videre kan du begynne å gå rundt naken når du er alene for å venne deg til å være naken. Sett av tid til å være naken i senga, med en god bok og kaffe. Ham trenger heller ikke å vite noe om dette. Det holder at tiden er bare for deg. Mest sannsynlig vil disse tingene over alene være nok til at du finner en god ro i egen kropp(etter hvert) og st du blir kåt. Det er kanskje nok, og så lenge du får han til å holde seg unna så du får tid til å bare føle seg fin så er det sikkert en god løsning i seg selv. Etter hvert vil du kanskje ønske å la ham få se litt mer, du bøyer deg frem eller lar t-skjorten gli opp når du sitter i sofaen . Fortsatt må han klare å holde fingrene unna. Det blir nok ditt største problem høres det ut som men da må man snakke sammen. Skal din lyst få tid til å bygge seg opp et det sentralt at du føler deg fin, og at du får tid til å kjenne på den følelsen sammen med hans lyst på deg. Når du har fått det en stund så kan kåtskapen bygge seg opp og plutselig kan andre ting bli fristende bare du er kåt nok. Men dette krever trygghet på deg selv, trivsel i egen kropp, og at du får tid til å kjenne deg fin og sexy. Hva som da skjer er ikke godt å vite. Jeg har veldig mange flere tanker, om hvordan bygge videre på det jeg beskriver, på en frigjort, naturlig og ikke vulgær måte, men jeg tror dette kan være en god start for deg. Anonymkode: 8e20c...b26 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #6 Skrevet 13. oktober 2023 Dropp «dirty talk». Det er bare komisk og ikke sexy. Anonymkode: 1bf77...e96
Fioljenta Skrevet 13. oktober 2023 #7 Skrevet 13. oktober 2023 Dirty talk fungerer ikke for meg heller 🤪 Heldigvis er det mye annet gøy å gjøre! Jeg synes det er så fint de du skrev om å fokusere på å nyte uten press. Det er i mine øyne det viktigste! Sex er ikke noe vi skal prestere, men nyte. 💜 Har du lyst til å slå deg mer løs? Eller er det bare et krav du føler på? Hvis du har lyst til å slå deg mer løs, har jeg noen forslag: - Ta små skritt, begynn gjerne med litt mer hoftebevegelser, noe stønn, foreslå en stilling. Noe enkelt. - Han er tydelig den som tar initiativ og sliter med å vente. I starten var det sånn for oss også. Jeg fikk sjelden rom til å utforske ham og slippe til. En dag bandt jeg ham faktisk fast slik at jeg kunne utforske ham i fred og prøve ut. 🤣 Det var egentlig veldig fint. - Hva er du nysgjerrig på? Du skriver at det er mye rutine. Det er ikke så mye som skal til for å få litt variasjon. Kanskje du kan finne noe du har lyst til å eksperimentere med og foreslå det for ham? Hva med å prøve noen nye sugeteknikker (eller noe annet dere liker)? Det kan kanskje være lettere for ham å slippe deg til, hvis det at du får rom er avgjørende for eksperimentet. 🤔 - Husk at sex ikke trenger å være om kvelden/morgenen i dobbeltsenga. Hva med å prøve sofaen midt på ettermiddagen? - Du skriver at det «er bare ikke deg». Og det er greit, men vet du hvorfor? Jeg hadde en ide om at det var «horete» å slå seg løs i sengen, men, altså, jeg har sex med mannen min og da er alt greit så lenge vi trives! Det var ikke «meg», men frykten for å være «horete» som holdt meg tilbake. Nå er jeg kvitt den frykten og har oppdaget at det er mer å slå meg løs. 😉 - Tenk fint om deg selv! Du er absolutt god nok som du er! Du trenger ikke endre deg. Du er fri til å være den du er og nyte sex slik du liker det. 💜
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #8 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt skal man få være seg selv og la ting få være vanilje om man liker det. Men som du sier så er du ikke egentlig fornøyd. For du sier at du ikke får la kåtdkapen bygge seg opp. Denne biten unner jeg ingen å leve uten, og jeg var selv der i mange år. Etter hvert fant jeg er balanse. En måte for at lysten kan bygge seg opp uten nettopp det "vulgære" som du sier, dirty talk, kostymer osv. Det skal likevel påpekes at når kåtskapen bygger seg opp så kan plutselig dirty tanken komme men da er den spontan ikke tilgjort. Mitt råd er at du må føle seg sexy. "for deg selv". Altså det er jo aldri for deg selv, men for at du skal kunne kjenne kåtskapen bygge seg opp i deg. En fin og enkel regel er da at han ikke skal ta på deg elller gjøre fremstøt. Denne biten kan være litt vanskelig å få til, for mange menn (selv den beste) blir idioter her. Kle deg sexy slik du liker, på en måte som passer din kropp. Det kan være så enkelt som å gå uten undertøy i en løs kjole som ikke gjør at du blir kropps bevisst. Det som er enda bedre er å gå ut slik. Han trenger ikke å vite det en gang (desverre kommer vinter nå, men en kort tur til butikken i bil og med strømpebukse med åpent skritt går det greit likevel). Eller kjøp noen tykke fine lange sokker og ta på en stor hvit tskjorte uten noe mer på. Gjør gjerne dette mens du gjør husarbeid osv, ikke bare om kvelden for kos. Bruk tid på p barbere legger og andre ting. Ta med deg et glass rødvin på badet med god musikk og ha en tid for deg selv. Hvis du vil ta det videre kan du begynne å gå rundt naken når du er alene for å venne deg til å være naken. Sett av tid til å være naken i senga, med en god bok og kaffe. Ham trenger heller ikke å vite noe om dette. Det holder at tiden er bare for deg. Mest sannsynlig vil disse tingene over alene være nok til at du finner en god ro i egen kropp(etter hvert) og st du blir kåt. Det er kanskje nok, og så lenge du får han til å holde seg unna så du får tid til å bare føle seg fin så er det sikkert en god løsning i seg selv. Etter hvert vil du kanskje ønske å la ham få se litt mer, du bøyer deg frem eller lar t-skjorten gli opp når du sitter i sofaen . Fortsatt må han klare å holde fingrene unna. Det blir nok ditt største problem høres det ut som men da må man snakke sammen. Skal din lyst få tid til å bygge seg opp et det sentralt at du føler deg fin, og at du får tid til å kjenne på den følelsen sammen med hans lyst på deg. Når du har fått det en stund så kan kåtskapen bygge seg opp og plutselig kan andre ting bli fristende bare du er kåt nok. Men dette krever trygghet på deg selv, trivsel i egen kropp, og at du får tid til å kjenne deg fin og sexy. Hva som da skjer er ikke godt å vite. Jeg har veldig mange flere tanker, om hvordan bygge videre på det jeg beskriver, på en frigjort, naturlig og ikke vulgær måte, men jeg tror dette kan være en god start for deg. Anonymkode: 8e20c...b26 Tusen takk for utfyllende svar! Det er nok dette som.er problemet. Jeg har ikke tid til å få lyst, fordi han alltid er meg i forkjøpet. Han blir kåt på null komma niks. For meg handler det nok mer om oppbyggingen, og kanskje det å faktisk kunne savne sex / ikke ha tilgang på sex til en hver tid. Det blir liksom ikke noe spennende. Jeg har nok blitt vant til å "slippe" å ta initiativ opp gjennom fordi han gjør det. I starten tror jeg ikke det plaget han. Men nå gjør det, for han er sikkert redd jeg ikke vil like mye siden han alltid må starte. Er bare redd han vil misforstå hvis jeg tar opp at jeg egentlig mangler lyst og må få lysten tilbake. Jeg har jo ellers lyst på han, jeg liker han jo, men det blir litt i overkant når han helst vil ha sex hele tiden. Anonymkode: 2273b...a33
Gjest Mr. Ron Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 Synes det fint at du ikke er noen «annen» enn deg selv. Likevel tror jeg også endring kan skje, at slik at du også føler at du er en viktig del av sexsamlivet. For vår del var utgangspunktet ganske likt, og hun følte nok det samme som deg. Alle har ulike sider som kan være spennende å oppdage, og vi menn er ofte ensporet der. Vi snakket litt om dette, og ble enige om å bytte uker der vi hadde initiativet til sex/ innslag. Hun fikk bla benyttet sitt skuespillertalent/ tenningsmønster og begge ble mer kreative. Det som er fint med å bytte på uker, er at du selv bestemmer tempo og innslag. Dere behøver ikke alltid å bytte på ansvar, men vi gjør noen ganger i året for å ikke gå inn i vanemodus, og for at begge skal få slippe til med sine «drømmer» og ha litt spenning utover det vanlige. Kanskje du også oppdager ting med deg selv du ikke viste? Husk øvelse gjør mester!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå