AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 Mor er vanskelig på flere måter. Blant annet lyver hun mye og tar på seg ansvar hun ikke egentlig klarer å håndtere. For eksempel har hun et vennepar som tenker å bli kvitt katten sin, fordi mannen ikke vil ha den lengre. Nå har mor tatt på seg det ansvaret, men i stedet for å passe på den, har hun låst den nede i kjelleren, over flere netter, og er egentlig ikke med den, siden hun er redd den katten, og hennes egen katt skal krangle. Jeg konfronterte henne med at dette er totalt uetisk og at det paret må kontakte noen som kan omplassere den, men da sier hun «ja det er det vi jobber med nå». Løgn, tror ikke på det et sekund JEG BLIR GAL Anonymkode: 1af39...39c 3
lillevill Skrevet 13. oktober 2023 #2 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Hvor gammel er du? Kan du gå til naboen og si at katten er i kjelleren deres? Du kan også si ifra til fod,dyrebeskyttelsen, dyrenes hus. Søk på "adoptere katt" på google og så får du mange treff. Endret 13. oktober 2023 av lillevill 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 5 minutter siden, lillevill said: Hvor gammel er du? Kan du gå til naboen og si at katten er i kjelleren deres? Du kan også si ifra til fod,dyrebeskyttelsen, dyrenes hus. Søk på "adoptere katt" på google og så får du mange treff. Jeg er 21, bor ikke der med henne lenger, så kan ikke gjøre stort. har sendt bekymringsmelding til Mattilsynet Anonymkode: 1af39...39c 1
LibertyNoCap Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mor er vanskelig på flere måter. Blant annet lyver hun mye og tar på seg ansvar hun ikke egentlig klarer å håndtere. For eksempel har hun et vennepar som tenker å bli kvitt katten sin, fordi mannen ikke vil ha den lengre. Nå har mor tatt på seg det ansvaret, men i stedet for å passe på den, har hun låst den nede i kjelleren, over flere netter, og er egentlig ikke med den, siden hun er redd den katten, og hennes egen katt skal krangle. Jeg konfronterte henne med at dette er totalt uetisk og at det paret må kontakte noen som kan omplassere den, men da sier hun «ja det er det vi jobber med nå». Løgn, tror ikke på det et sekund JEG BLIR GAL Anonymkode: 1af39...39c Om det er en problemkatt, så kan det være lurt å holde de adskilt i starten, til den nye katten blir tryggere på omgivelsene, og de kan bli vandt med hverandres lukt. Kan flytte toalletten inn for å la de lukte hverandre. F.eks. Det trenger ikke å være ett problem at den oppholder seg i kjelleren midlertidig (døren trenger ikke å være låst?), sålenge den får mat, drikke, toalett, en fin plass å ligge, noen leker, og ikke minst tilsyn/kos. Du kan jo bidra med ditt, om de andre ikker evner. 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #5 Skrevet 13. oktober 2023 Just now, LibertyNoCap said: Om det er en problemkatt, så kan det være lurt å holde de adskilt i starten, til den nye katten blir tryggere på omgivelsene, og de kan bli vandt med hverandres lukt. Kan flytte toalletten inn for å la de lukte hverandre. F.eks. Det trenger ikke å være ett problem at den oppholder seg i kjelleren midlertidig (døren trenger ikke å være låst?), sålenge den får mat, drikke, toalett, en fin plass å ligge, noen leker, og ikke minst tilsyn/kos. Du kan jo bidra med ditt, om de andre ikker evner. Jeg bor ikke der, så kan ikke gjøre mye. Den får mat og drikke, og har toalett, men får ikke noe kos, og er altså låst alene i en mørk kjeller.. synes ikke det er greit Anonymkode: 1af39...39c 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #6 Skrevet 13. oktober 2023 Det er dyreplageri å stenge inn en katt i en kald og kjeller uten sosial kontakt ! Ta katten ut og kontakt dyre beskyttelsen og si ifra om forholdene. Anonymkode: 2ea13...e0b 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #7 Skrevet 13. oktober 2023 Hadde vært bedre for katten å være ute. Bare den får mat og har et skjul å sove og varme seg i. Tenk hvordan det hadde vært for deg å være inne låst i en kjeller... Anonymkode: 2ea13...e0b 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #8 Skrevet 13. oktober 2023 Stakkars katt. Det der er ikke bare uetisk, det er slemt. Å stenge den inne i en mørk kjeller uten kontakt med noen. Fyfaen. Snakk med de som egentlig eier katten for å fortelle dem hvordan moren din behandler den, å så snakker du med mattilsynet. Sånt er ikke greit Anonymkode: e0f7b...c67 4
LibertyNoCap Skrevet 13. oktober 2023 #9 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er dyreplageri å stenge inn en katt i en kald og kjeller Anonymkode: 2ea13...e0b Er kjelleren kald? AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hadde vært bedre for katten å være ute. Bare den får mat og har et skjul å sove og varme seg i. Tenk hvordan det hadde vært for deg å være inne låst i en kjeller... Anonymkode: 2ea13...e0b Er det bedre for en katt som ikke er kjent, og har blitt fjernet fra hjemmet sitt å være ute alene? Katter kan ha det veldig fint med å bare være inne. Jeg forsvarer ikke situasjonen, da det i følge TS ikke er forsvarlig oppfølging av katten. Men man må ta hensyn til utgangspunktet. Dyrebeskyttelsen ville også "låst" katten inne, men gitt katten pleie og omsorg
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 Kan ikke du ta til deg katten midlertidig da ts? Anonymkode: 27a6d...c68
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #11 Skrevet 14. oktober 2023 Kan ikke du ta henne til du finner nytt hjem da? Er bare å vise til Emmeline-saken ved evt klage. Anonymkode: b8224...94e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 Hvor bor du ts? Kanskje noen her kan ta katten? Anonymkode: acbdd...073 2
Gjest Refreng Skrevet 14. oktober 2023 #13 Skrevet 14. oktober 2023 On 10/13/2023 at 10:16 AM, LibertyNoCap said: Er kjelleren kald? Er det bedre for en katt som ikke er kjent, og har blitt fjernet fra hjemmet sitt å være ute alene? Katter kan ha det veldig fint med å bare være inne. Jeg forsvarer ikke situasjonen, da det i følge TS ikke er forsvarlig oppfølging av katten. Men man må ta hensyn til utgangspunktet. Dyrebeskyttelsen ville også "låst" katten inne, men gitt katten pleie og omsorg Nei, katter har det ikke fint alene hjemme. Katter er sosiale dyr som knytter seg til sine eiere, og de blir stresset og redd av å være alene over flere dager uten sosial kontakt. Det er dyreplageri og kan gi angstproblem hos katt som igjen kan føre til andre adferdsproblemer som urinering innendørs. Når slike problemer først oppstår, så er det ikke alltid mulig å kurere de
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 Stakkars katt. Please hjelp den, ts. Anonymkode: 65757...cac 2
MyMichelle Skrevet 14. oktober 2023 #15 Skrevet 14. oktober 2023 Når det ikke nytter å si fra til din mor, må du gjøre noe annet 😿 Kontakt eierne til katten. Om du bor et sted du har lov å ha dyr, kan du ta katten midlertidig til den får et nytt og godt hjem. Gjerne gjennom Dyrebeskyttelsen. Kjenner du noen andre som kan ha den, så spør de. Din mor vil vel bli sint for at du «stjeler» katten, men du må tenke på kattens beste! Er det en «problemkatt» vil den bli verre av å bli innestengt slik som nå.
LibertyNoCap Skrevet 15. oktober 2023 #16 Skrevet 15. oktober 2023 Refreng skrev (På 14.10.2023 den 18.17): Nei, katter har det ikke fint alene hjemme. Katter er sosiale dyr som knytter seg til sine eiere, og de blir stresset og redd av å være alene over flere dager uten sosial kontakt. Det er dyreplageri og kan gi angstproblem hos katt som igjen kan føre til andre adferdsproblemer som urinering innendørs. Når slike problemer først oppstår, så er det ikke alltid mulig å kurere de Skriver jeg noe som motsier dette?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #17 Skrevet 16. oktober 2023 Katten er nå hos hos en familie som jeg håper og tror kan gi masse kjærlighet ❤️❤️ -TS Anonymkode: 1af39...39c 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #18 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Katten er nå hos hos en familie som jeg håper og tror kan gi masse kjærlighet ❤️❤️ -TS Anonymkode: 1af39...39c Så bra! ❤️ Anonymkode: e0f7b...c67
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #19 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Katten er nå hos hos en familie som jeg håper og tror kan gi masse kjærlighet ❤️❤️ -TS Anonymkode: 1af39...39c Håper virkelig det er sannheten Anonymkode: 65757...cac
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #20 Skrevet 17. oktober 2023 On 10/16/2023 at 6:59 PM, AnonymBruker said: Håper virkelig det er sannheten Anonymkode: 65757...cac Rart å si, selvfølgelig er det det Anonymkode: 1af39...39c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå