Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #1 Del Skrevet 25. januar 2006 Jada, jeg er dritnysgjerrig og alt sånn, men jeg lurer bare på - dere som jobber i butikk, hvilken butikk jobber dere i? Og trives dere? Er det en kul arbeidsplass - og hvilken butikk hadde du jobba i hvis du fikk velge fritt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. januar 2006 #2 Del Skrevet 25. januar 2006 Da jeg jobba i butikk var det alltid platebutikker. Det er min definisjon av 'kul butikk'! På grunn av at jeg er lidenskapelig opptatt av musikk. Så det var alltid OK å jobbe der, og kollegaane var også musikk-interesserte, spilte også i band etc. Hadde ikke maktet å stå i klesbutikk, er ikke spesielt opptatt av klær, IKKE flink til å se hva som ser pent ut på folk, eller komme med anbefalinger der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #3 Del Skrevet 25. januar 2006 Imperia, Esprit, Aker Brygge-butikkene og In Wear Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #4 Del Skrevet 25. januar 2006 Da jeg jobba i butikk var det alltid platebutikker. Det er min definisjon av 'kul butikk'! På grunn av at jeg er lidenskapelig opptatt av musikk. Så det var alltid OK å jobbe der, og kollegaane var også musikk-interesserte, spilte også i band etc. Hadde ikke maktet å stå i klesbutikk, er ikke spesielt opptatt av klær, IKKE flink til å se hva som ser pent ut på folk, eller komme med anbefalinger der. ← Ja, noe av det viktigste er jo om man er interessert i det som selges i butikken: er man interessert i data kan jo databutikk være noe, liker man foto jobber man i fotobutikk og de klesinteresserte jobber i klesbutikk. For meg hadde også klesbutikk vært veldig uinteressant, da jeg ikke er flink til å finne klær til meg selv engang. Men viktig er jo også arbeidsmiljøet og kollegene i butikken da. Og så er det hyggelig med en grei sjef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #5 Del Skrevet 25. januar 2006 Jobber i matbutikk.Dritkjedelig. Har jobbet i klesbutikk. Mye bedre. Skal prøve å få meg noe annet snart. Sitter kun i kassa. Trenger litt mer variert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My Skrevet 26. januar 2006 #6 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg jobber i dyrebutikk ved siden av skolen! Kjempegøy! Det må nevnes at jeg er veldig glad i dyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #7 Del Skrevet 26. januar 2006 Kuklere med klesbutikker, der kan man bestile pizza, spise is og godteri samt lese masse ukeblader og motemagasiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. januar 2006 #8 Del Skrevet 26. januar 2006 Kuklere med klesbutikker, der kan man bestile pizza, spise is og godteri samt lese masse ukeblader og motemagasiner ← Hvilket intrykk tror du at du sender til kundene da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #9 Del Skrevet 26. januar 2006 dere som jobber i butikk, hvilken butikk jobber dere i? Jeg har jobba i to butikker: gullsmed og klesbutikk. Og trives dere? Trives og trives. Det var kjedelig arbeid, lange dager og jeg liker ikke å jobbe med kunder, så det var ikke drømmejobbene, nei. Er det en kul arbeidsplass - Nix. Gullsmedbutikken ble frekeventert av blåhårede, pene damer og klesbutikken av voksne til middelaldrende kvinnekrek. hvilken butikk hadde du jobba i hvis du fikk velge fritt? Da hadde jeg jobbet i Sier det som er AS, en butikk der kundene fikk servert min ærlige mening. "Jovisst ser magen din stor ut i den buksa!", "Nei, du eier ikke smak", "Ja, 700 kroner er for dyrt for den buksa og kvaliteten er slettes ikke bra." *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 27. januar 2006 #10 Del Skrevet 27. januar 2006 Jobber i coop marked, sitter for det meste i kassa, og det er omtrent så kjedelig som man får det, men det blir da penger av det også. Så det går helt greit så lenge det bare er litt jobbing i helger/ferier ved siden av studiene, men ikke noe jeg ville gjort på heltid (hvis jeg da ikke var helt nødt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. januar 2006 #11 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg har jobba på klesbutikk, og jeg trivdes ikke. Fullt kjør hele dagen, plukke klær på lageret, henge ut i butikken, rydde etter kunder, stå i kassa, rydde enda mer. Var konstant på føttene i 7,5 timer om dagen, fikk kjempevondt i kneene, og fikk aldri tid til å snakke med de jeg jobbet med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #12 Del Skrevet 28. januar 2006 Kuklere med klesbutikker, der kan man bestile pizza, spise is og godteri samt lese masse ukeblader og motemagasiner ← Hadde du vært min ansatt hadde du fått sparken Pass deg så du ikke selger klær med matsøl da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. januar 2006 #13 Del Skrevet 28. januar 2006 Jobber i blomsterbutikk. Trives VELDIG godt, men det er stor forskjell mellom butikkene. Ingen av de andre jeg har jobbet i har jeg hatt det så bra som der jeg jobber nå. Jobbet i matbutikk tidligere, og det er en ting jeg har lært av det: Jeg skal ALDRI jobbe i matbutikk mer! Hvis jeg skulle velge, ville jeg ha jobbet i samme butikken, bare flytta den nærmere huset mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. januar 2006 #14 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg jobber i matbutikk. Drittkjedelig! Men det blir penger av det, og jeg jobber kun på sida av studiene. Den dagen jeg får jobb som det jeg utdanner meg til, går jeg på dagen. Jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #15 Del Skrevet 28. januar 2006 Var konstant på føttene i 7,5 timer om dagen(..) ← Dette gjelder vel alle butikkjobber? Jeg har jobbet i skobutikk, smykkebutikk, IKEA og klesbutikk. Hadde ikke orket å jobbe i butikk fulltid, men trivdes faktisk best på IKEA. Alltid masse å gjøre, så tiden gikk fort, og kjempebra miljø! I skobutikken luktet det konstant tåfis, smykkebutikken var overfladisk og klesbutikken var ensformig. (Jeg er ikke akkurat skapt til butikkarbeid! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stina Skrevet 28. januar 2006 #16 Del Skrevet 28. januar 2006 Hvilket intrykk tror du at du sender til kundene da? ← Det må da være koselig for kundene å se at de ansatte tross alt er mennesker de også. Så lenge de slipper det de har i hendene når noen trenger hjelp så er vel det greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2006 #17 Del Skrevet 28. januar 2006 Det må da være koselig for kundene å se at de ansatte tross alt er mennesker de også. Så lenge de slipper det de har i hendene når noen trenger hjelp så er vel det greit ← Jeg synes ikke det. En ansatt kan vise at de er mennesker på fritiden, ikke når jeg skal kjøpe noe. Jeg går fra butikker med en gang dersom hun bak kassen snakker i telefonen, har besøk av venninner osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #18 Del Skrevet 29. januar 2006 Det må da være koselig for kundene å se at de ansatte tross alt er mennesker de også. Så lenge de slipper det de har i hendene når noen trenger hjelp så er vel det greit ← I en fantasiverden, kanskje? Og å spise i en klesbutikk er vel ikke det lureste! "Hei, du skal få hjelp, jeg må bare vaske vekk pizzaost fra fingrene mine!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #19 Del Skrevet 29. januar 2006 I butikkene i Oslo har jeg faktisk sett ansatte som spiser både is, pizza, sjokolade, potetchips, drikker brus og det som er.. De regner vel med at kundene klarer seg selv da! Kjipt med personale som spør om de kan tilby hjelp og skal stå over deg hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. januar 2006 #20 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg har jobbet i matbutikk, på IKEA og i bokhandel. Jeg trives veldig godt med å jobbe med handel, så jeg synes det er helt topp. Har stort sett jobbet med temaer som har interessert meg da. (Mat og bøker).Man får snakke med masse mennesker, man gjør noe praktisk, man lærer seg folkeskikk (av se på alle de som ikke kan oppføre seg) og man får en utrolig (profesjonell) tålmodighet Når det gjelder spising i butikk. Nå når jeg jobber er jeg alene på jobb. I mellom 5 og 7 timer. Jeg har ingen pause. Dvs at jeg må spise men jeg står der, og drikke litt av og til. Det er ikke for å plage kunder, men rett og slett fordi jeg må spise litt i løpet av arbeidsdagen. Og jeg har ingen steder å gjemme meg. Man prøver å spise noe som er minst mulig klissete selvsagt, og prøver å spise i perioder når det er stille eller ingen kunder i butikken. Men ansatte som står og har en sosial sammenkomst bak kassa med pizza og brus, det er for ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå