Gipetto Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 Okei, jeg har møtt en fyr. Selv er jeg 28, han fyller 38 i år. Fortsatt veldig tidlig å si om det skjer noe mellom oss, men enn så lenge føles det fint. Raus med komplimenter og nærhet, har verdier og et tankesett som jeg setter veldig pris på. Jeg har to barn (to og fire år), mens han har en sønn på elleve år. Jeg har et ønske om å reise mer når barna blir litt eldre, et ønske om å gifte meg med tiden. Hvor stor er aldersforskjellen mellom deg og din partner? Finnes det noen fordeler/ulemper med ti års aldersforskjell?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #2 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg har en helt jevnaldrende mann, og det er jeg glad for nå som jeg er 50. Det å være 50 + fører med seg noen endringer, og det er fint å oppleve det samtidig. Begrensninger og muligheter i livene våre er synkrone, og det er fint. Jeg ser også venninner med partnere med større aldersforskjell irriterer seg mer over å være bundet til disse eldre mennene som ikke kan eller orker eller gidder så mye lenger. Anonymkode: 2aefa...2c0 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg tenker at det kommer helt an på personlighet. En mann på 40-50 kan fint se både yngre ut og bevare litt av "ungdommen" i seg. Det merkes vel større når mannen går av med pensjon og dama "må" jobbe ytterligere 10 år. Anonymkode: fe6f9...c45
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 Min mann er ni år eldre enn meg. Aldersforskjellen er ikke noe jeg har merket noe til, nei. Anonymkode: a911d...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #5 Skrevet 13. oktober 2023 Samme hos oss. 37 og 26. Tenker aldri over at vi ikke har samme alder. Anonymkode: 366d7...067 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #6 Skrevet 13. oktober 2023 Venninna mi er 10 år yngre enn samboeren sin. For 20 år siden Var han moden, og hun ung og søt. Nå er han tydelig eldre, sliter med kroppslige plager og er derfor mye hjemme. Hun er i full jobb, små barn og må ta alt husarbeidet. Ikke syns hun han er attraktiv lenger heller. Selv er jeg singel, men dater en litt yngre mann, og hun sier jeg er heldig! Anonymkode: 8be98...388 1 3
Sykkelkopp Skrevet 13. oktober 2023 #7 Skrevet 13. oktober 2023 Gipetto skrev (2 timer siden): Okei, jeg har møtt en fyr. Selv er jeg 28, han fyller 38 i år. Fortsatt veldig tidlig å si om det skjer noe mellom oss, men enn så lenge føles det fint. Raus med komplimenter og nærhet, har verdier og et tankesett som jeg setter veldig pris på. Jeg har to barn (to og fire år), mens han har en sønn på elleve år. Jeg har et ønske om å reise mer når barna blir litt eldre, et ønske om å gifte meg med tiden. Hvor stor er aldersforskjellen mellom deg og din partner? Finnes det noen fordeler/ulemper med ti års aldersforskjell? Spørsmålet er vel om han tar vare på seg selv? Er han feit og trener lite? I så fall vil alderen snart ta ham. Trener han aktivt og er slank med muskler? Hvis han fortsetter vil han være i bedre form i en alder av 60 enn gjennomsnittsmannen er når de er 40. Altfor mange feite late slappe menn ute og går.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #8 Skrevet 13. oktober 2023 Sykkelkopp skrev (Akkurat nå): Spørsmålet er vel om han tar vare på seg selv? Er han feit og trener lite? I så fall vil alderen snart ta ham. Trener han aktivt og er slank med muskler? Hvis han fortsetter vil han være i bedre form i en alder av 60 enn gjennomsnittsmannen er når de er 40. Altfor mange feite late slappe menn ute og går. Alderen biter på menn på akkurat samme måte som på kvinner. Mannen min og jeg er ganske sunne og aktive og veltrente femtiåringer, og vi møter omtrent de samme begrensningene i livet, som vondt kne eller hofte eller rygg hvis vi f.eks går en tur på 10 km eller mer. Jeg hadde aldri tatt sjansen på en eldre kar, risikoen er alt for stor. Anonymkode: 2aefa...2c0 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #9 Skrevet 13. oktober 2023 Samboeren min er 9 år eldre enn meg. Han mann og jeg dame. Vi er i 30- og 40-åra med småbarn. Han har bedre helse enn meg. Tenker ikke over aldersforskjellen. Anonymkode: 11af0...dcd
Sykkelkopp Skrevet 13. oktober 2023 #10 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alderen biter på menn på akkurat samme måte som på kvinner. Mannen min og jeg er ganske sunne og aktive og veltrente femtiåringer, og vi møter omtrent de samme begrensningene i livet, som vondt kne eller hofte eller rygg hvis vi f.eks går en tur på 10 km eller mer. Jeg hadde aldri tatt sjansen på en eldre kar, risikoen er alt for stor. Anonymkode: 2aefa...2c0 Tur er virkelig ikke hva jeg sikter til her når jeg snakker om veltrent. Her må det jogges/løpes og trenes styrke. Styrketrening er spesielt viktig for å bevare kroppen inn i alderdommen. Gjelder begge kjønn. Se disse 90 åringene løpe raskere og løfte mer enn gjennomsnittlig 40 åring: https://www.abcnyheter.no/livet/2015/03/12/219867/charles-er-verdens-raskeste-95-aring?redirect=true 130kg markløft er ikke mye, men de fleste 40 åringer klarer ikke det en gang. Tenk å være svakere enn en på 90. Da er du ikke mye klar for alderdommen. Endret 13. oktober 2023 av Sykkelkopp
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #11 Skrevet 13. oktober 2023 Sykkelkopp skrev (43 minutter siden): Tur er virkelig ikke hva jeg sikter til her når jeg snakker om veltrent. Her må det jogges/løpes og trenes styrke. Styrketrening er spesielt viktig for å bevare kroppen inn i alderdommen. Gjelder begge kjønn. Se disse 90 åringene løpe raskere og løfte mer enn gjennomsnittlig 40 åring: https://www.abcnyheter.no/livet/2015/03/12/219867/charles-er-verdens-raskeste-95-aring?redirect=true 130kg markløft er ikke mye, men de fleste 40 åringer klarer ikke det en gang. Tenk å være svakere enn en på 90. Da er du ikke mye klar for alderdommen. Nå er de færreste 90-åringer muskelbunter på video, og de fleste middelaldrende menn i Norge er både mer overvektige OG kan regne med noen år kortere gjenværende levealder enn middelaldrende kvinner, så jeg vil fremdeles mene det er ....dumt å velge en eldre mann. Alder er IKKE bare et tall. Anonymkode: 2aefa...2c0 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #12 Skrevet 13. oktober 2023 Ett års forskjell her, og jeg må si det er veldig fint. Vi har alle de samme barndomsreferansene. Eksen var 7 år eldre og det merkes. Selv om jeg er over 30 nå vil jeg si 2-3 år er maks for meg. Anonymkode: 1cc37...fcd 2
Sykkelkopp Skrevet 13. oktober 2023 #13 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nå er de færreste 90-åringer muskelbunter på video, og de fleste middelaldrende menn i Norge er både mer overvektige OG kan regne med noen år kortere gjenværende levealder enn middelaldrende kvinner, så jeg vil fremdeles mene det er ....dumt å velge en eldre mann. Alder er IKKE bare et tall. Anonymkode: 2aefa...2c0 Ja jeg sier jo de fleste er overvektige. Derfor jeg sier om og om igjen at om man velger en eldre mann er det viktig at denne mannen IKKE er det, men heller trener aktivt. Siden en mann som trener aktivt kan være sprekere i en alder av 60 enn en gjennomsnittlig mann i alder av 40. Igjen, de fleste menn er slappe late og feite. Du vil ikke at de skal være eldre enn deg, da blir det problem.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #14 Skrevet 13. oktober 2023 Sykkelkopp skrev (9 minutter siden): Ja jeg sier jo de fleste er overvektige. Derfor jeg sier om og om igjen at om man velger en eldre mann er det viktig at denne mannen IKKE er det, men heller trener aktivt. Siden en mann som trener aktivt kan være sprekere i en alder av 60 enn en gjennomsnittlig mann i alder av 40. Igjen, de fleste menn er slappe late og feite. Du vil ikke at de skal være eldre enn deg, da blir det problem. De bør ikke være eldre enn meg (han er heller ikke det) fordi det er en umåtelig sterk og ubestridelig sammenheng mellom alder, funksjonsnivå og levetid. Damer lever allerede lenger enn menn, og en eldre mann er derfor et handikap. Anonymkode: 2aefa...2c0 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #15 Skrevet 13. oktober 2023 En 70-åring da jeg selv var 60 var for gammelt. Går sikkert fint når man er yngre, men utfordringene kommer etter hvert. Anonymkode: 68a59...7e3 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #16 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg er 8 år eldre enn min samboer og jeg merker lite til det. Vi ser også jevngamle ut Anonymkode: 271f9...c5b
Sykkelkopp Skrevet 13. oktober 2023 #17 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De bør ikke være eldre enn meg (han er heller ikke det) fordi det er en umåtelig sterk og ubestridelig sammenheng mellom alder, funksjonsnivå og levetid. Damer lever allerede lenger enn menn, og en eldre mann er derfor et handikap. Anonymkode: 2aefa...2c0 Funksjonsnivåfordel av å være i form er mer enn noen få år. En mann på din EGEN alder er like fullt et handikap om han er overvektig og eller utrent.
totti_1 Skrevet 13. oktober 2023 #18 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Gipetto skrev (7 timer siden): Okei, jeg har møtt en fyr. Selv er jeg 28, han fyller 38 i år. Fortsatt veldig tidlig å si om det skjer noe mellom oss, men enn så lenge føles det fint. Raus med komplimenter og nærhet, har verdier og et tankesett som jeg setter veldig pris på. Jeg har to barn (to og fire år), mens han har en sønn på elleve år. Jeg har et ønske om å reise mer når barna blir litt eldre, et ønske om å gifte meg med tiden. Hvor stor er aldersforskjellen mellom deg og din partner? Finnes det noen fordeler/ulemper med ti års aldersforskjell? Jeg har aldri skjønt poenget med ekteskap når man har et "levd liv" fra før av. Sjansen for at det nye forholdet går ad dundas er bare altfor høy. Bedre å bevise at man holder sammen med handling enn å tjuvstarte med et løfte. Men gratulerer med forholdet. Du er heldig. Endret 13. oktober 2023 av totti_1
Sillymilly Skrevet 13. oktober 2023 #19 Skrevet 13. oktober 2023 Er 7 år mellom mannen og meg, og merker sjeldent noe til det.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #20 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): ....dumt å velge en eldre mann. Alder er IKKE bare et tall. Lett å si for de som ikke er forelsket i en som er eldre. Anonymkode: b7408...e21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå