Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk du positiv test, Altså hvor mange dager etter EL? 

Anonymkode: f5244...d83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 dager etter innsett av blastocyst.  Så 10 dpo

• Liker 1
Skrevet

Så antydning 3 dager etter innsett av blastocyst, 8dpo, ivf. Veldig tydelig positiv 9dpo.

Anonymkode: 72734...fcc

• Liker 1
Skrevet

Tidligst 9 DPO, men det var tydelig da begge gangene. 

Anonymkode: 6c53c...91d

• Liker 1
Skrevet

Veeeeeeldig svak strek (kunne nesten ikke si at det var noe der) 9 dpo. Tydelig strek 11 dpo. 

Anonymkode: b2ed4...b6e

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk veeldig svak strek på metode tidligtester 9 dpo (sikker på dagen pga positiv eggløsningstest + dette har stemt hele veien med UL-målinger, termindatoen ble aldri endret mer enn én dag (i siste trimester nå), billig test-ofte-rfsu-strimmel var negativ første 1-2 dagene (testa mye første uka fordi strekene var så svake) før den også slo svaakt ut

Anonymkode: 3426f...e0a

• Liker 1
Skrevet

Det vil variere etter hvor lang tid egget bruker på å bevege seg ned og feste seg i livmoren, som tar alt fra 6-10 dager (og så et par dager til før hcg-nivået er høyt nok til å slå ut). Så noen er på den tidlige enden og kan få positiv test allerede 8-9 dpo, og de fleste vil teste positivt 12-13 dpo 🤷‍♀️ Jeg fikk positiv test 12dpo med første og 11dpo med andre, tror jeg. 

Anonymkode: 30441...794

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette er veldig individuelt fra person til person. Noen har kanskje ikke positiv test før ett par dager etter ikm mens andre kan få tidlig test allerede 9 dpo.

Personlig har jeg testet MYE og innsett at fremover må jeg prøve å holde meg til å teste på testdato gitt at klinikken.

Har opplevd så mange kjemiske graviditeter og det er så ekstremt sårt

Anonymkode: 80956...ee8

• Liker 1
Skrevet

Jeg testet aldri før dagen etter IKM. Det sparer både tid og frustrasjon. Da slipper man å myse etter strek/skyggestrek som jeg ser at mange driver på med, og man slipper å bruke masse penger unødvendig. Det er også greit, som andre skriver, å unngå å få positiv som ikke fester seg.

Anonymkode: 9492d...8c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg testet aldri før dagen etter IKM. Det sparer både tid og frustrasjon. Da slipper man å myse etter strek/skyggestrek som jeg ser at mange driver på med, og man slipper å bruke masse penger unødvendig. Det er også greit, som andre skriver, å unngå å få positiv som ikke fester seg.

Anonymkode: 9492d...8c3

Takk for at du svarte akkurat på det jeg spurte om 😂👍🏼

Anonymkode: f5244...d83

• Nyttig 1
Skrevet

Ultrasvak strek 10 DPO på kvelden (meget utvannet urin, hadde vært i utdrikingslag og druknet vann hele/brus hele kvelden, ingen alkohol pga IvF og innsett av blastocyst). Helt tydelig strek 11 DPO 🥰

Anonymkode: 36a20...7fc

Skrevet

Det tidligste forskning har vist at man kan få positiv test er 8 dpo, selv om noen hevder at de har fått positiv test på 6 og 7 dpo, men som regel er det nok da snakk om at man har hatt eggløsning tidligere enn antatt. Det er veldig få som får positiv test 8 dpo, og 10-11 dpo er det vel nærmere 50/50. 

Anonymkode: 2be75...e0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det tidligste forskning har vist at man kan få positiv test er 8 dpo, selv om noen hevder at de har fått positiv test på 6 og 7 dpo, men som regel er det nok da snakk om at man har hatt eggløsning tidligere enn antatt. Det er veldig få som får positiv test 8 dpo, og 10-11 dpo er det vel nærmere 50/50. 

Anonymkode: 2be75...e0e

TS spør om når DU fikk positiv test. Så når fikk du det? :)

• Nyttig 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk svaaakt postitivt 8 dpo men da etter tidsfrist. Dagen etterpå var den svaaakt positivt innen tidsfristen! Veldig tidlig - hadde absolutt ikke forventet det:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...