Gå til innhold

Behandle heltregulv på verandaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er terasseolje det beste å bruke? Heltregulvet vi legger her er ubehandlet fra før i malmfuru/kjerneved fra sagbruk. Det var heltregulv med linoleumsbelegg oppå orginalt. Men finner ingen vinylgulv som passer i stilen som var, vi har biter igjen av dette. Dette er restaurering på stor veranda fra 1880. 2 etg verandaen er mer utsatt for vær og vind pga en større åpning. 1ste er innglasset og skjermet. 

Anonymkode: 07a93...256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man behandler stort sett ikke malmfuru. Så det beste er nok å la det være ubehandlet. 

Men heltregulv med linoleumsbelegg har jeg aldri hørt om før. Og vinyl? Litt forvirret

Skrevet
newman01 skrev (25 minutter siden):

Man behandler stort sett ikke malmfuru. Så det beste er nok å la det være ubehandlet. 

Men heltregulv med linoleumsbelegg har jeg aldri hørt om før. Og vinyl? Litt forvirret

Det var linoleum Orginalt oppå tregulvet. Dvs det var lagt tjukke plankegulv med perlestaff profil mot himlingen i etasjen under og så linoleum oppå. De hadde linoleum absolutt over alt,  vi har noen av linoleumsgulvene igjen enda; disse er trykket med linoljemaling oppå brun linoleum, produsert i 1880 årene. Noen er produsert litt senere; 1895 og er gjennomfarget. Men jeg finner ikke lignende med mindre jeg vil få noen til å trykke opp og det er svindyrt. 

Skrevet
newman01 skrev (33 minutter siden):

IMG_5087.jpeg

Anonymkode: 07a93...256

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...