AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 Kan jeg liksom spørre han om det, er det innafor? Har hatt litt dårlig magefølelse i det siste og vil sjekke om han er utro eller ikke, hvis han sier nei til at jeg sjekker telefonen hans, hadde det vært litt merkelig? Vi har vært sammen i 6 måneder, og begge er 18 år Anonymkode: dde05...80e
Doktor Dyregod Skrevet 13. oktober 2023 #2 Skrevet 13. oktober 2023 Hvis du spør om det, er nok forholdet over. Hvis du ikke stoler på ham, hvorfor er du sammen med ham da? 12 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 Doktor Dyregod skrev (2 minutter siden): Hvis du spør om det, er nok forholdet over. Hvis du ikke stoler på ham, hvorfor er du sammen med ham da? Fikk dårlig magefølelse i det siste som sagt Anonymkode: dde05...80e
Tulling Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 Snakk med han og se hvordan han reagerer. Enig med dyregod, du er usikker. Som regel varer det ikke i lengden hvis du ikke kommer til bunns og oppklarer hva som skjer.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #5 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg hadde sagt nei om mannen min hadde spurt som jeg har vært sammen med i 15 år, og jeg har ingenting å skjule. Det hadde vært et tillitsbrudd for meg. Anonymkode: e3047...f74 8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #6 Skrevet 13. oktober 2023 Om du har en dårlig magefølelse så får du heller snakke med han om det. Anonymkode: 74446...ec3 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #7 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fikk dårlig magefølelse i det siste som sagt Anonymkode: dde05...80e Selv om han skulle vist deg telefonen og du ikke fant noe der, betyr det ikke at han ikke er utro. Hvis han ikke vil vise deg telefonen betyr det heller ikke at han har vært utro. Du må nesten bestemme deg for om «magefølelse» er noe du skal gå etter, og bestemme deg ut fra det. Anonymkode: 82089...d25 7
Gjest WhisperingWind Skrevet 13. oktober 2023 #8 Skrevet 13. oktober 2023 Nei, det er ikke greit. Det er tillitsbrudd. Spør han heller rett ut hva han føler for deg. Og om du har dårlig magefølelse må du snakke med han om hva som ga deg den følelsen. Kom den bare ut av det blå eller var det en episode som utløste det?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #9 Skrevet 13. oktober 2023 Veldig risky spørsmål. Vær forberedt på alle utfall. Jeg ville heller ha droppet å involvere telefonen, og heller spurt han rett ut hva som kan være grunnen til at du har dårlig magefølelse. Dette må løses gjennom dialog, ikke snoking og etterforskning. Anonymkode: 540f8...711 3 1
Tantemor Skrevet 13. oktober 2023 #10 Skrevet 13. oktober 2023 Nei det er ikke greit. Dersom du føler på deg at han er utro så må du jo heller snakke med ham om det. Begynn med å fiske etter hvordan han synes dere har det sammen, og peil deg sakte inn på hva du selv går og tenker/lurer på. Si også at du ikke aksepterer utroskap, minn ham på hva du mener er utroskap osv, snakk litt rundt temaet liksom for å sondre terrenget og se reaksjonen hans. Etter en slik samtale håper jeg du føler ting bedre 🤗 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #11 Skrevet 13. oktober 2023 Du har tapt i begge tilfeller om det var meg som var den mistenkte. Spør om å sjekke tlf eller sjekker den uten å spørre så stoler du ikke på meg. Da har du tapt meg. Anonymkode: ae86d...21a 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #12 Skrevet 13. oktober 2023 Ikke greit. Mobilen er like privat som en dagbok. Der har man meldinger fra venner, som ikke er ment for andre, private mailer, kanskje noe jobbrelatert osv. Hvis man gir andre tilgang til mobilen sin, så burde man varsle venner, kollegaer osv om at andre kan komme til å se hva de skriver. Ville du likt at noen leste dagboken din? Anonymkode: 0a24f...c01 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #13 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg liksom spørre han om det, er det innafor? Har hatt litt dårlig magefølelse i det siste og vil sjekke om han er utro eller ikke, hvis han sier nei til at jeg sjekker telefonen hans, hadde det vært litt merkelig? Vi har vært sammen i 6 måneder, og begge er 18 år Anonymkode: dde05...80e Bare gjør det når han sover. Alle som svarer her er TYDELIGVIS godt over 35. De aner ikke hvordan det er å være 18 i denne super digitale instagram verden i dag så du ska faen ikke uttale seg heller. Sjekk den. Anonymkode: 0deaf...34c 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #14 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke greit. Mobilen er like privat som en dagbok. Der har man meldinger fra venner, som ikke er ment for andre, private mailer, kanskje noe jobbrelatert osv. Hvis man gir andre tilgang til mobilen sin, så burde man varsle venner, kollegaer osv om at andre kan komme til å se hva de skriver. Ville du likt at noen leste dagboken din? Anonymkode: 0a24f...c01 Omg boomer nei. Anonymkode: 0deaf...34c 1
Mamajune11 Skrevet 13. oktober 2023 #15 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke greit. Mobilen er like privat som en dagbok. Der har man meldinger fra venner, som ikke er ment for andre, private mailer, kanskje noe jobbrelatert osv. Hvis man gir andre tilgang til mobilen sin, så burde man varsle venner, kollegaer osv om at andre kan komme til å se hva de skriver. Ville du likt at noen leste dagboken din? Anonymkode: 0a24f...c01 Nja, bortsett fra alle appene dine har full tilgang da messenger har lov å bruke kameraet og mikrofonen når de vil, det står i terms of use. Snapchat har tillgang til alle bildene dine på kamerarull selv om du sier nei, for det står i terms of use. Du får ikke bruke appen uten å gi dem tillatelse til det. Så, nei, det er ikke en privat dagbok.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #16 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare gjør det når han sover. Alle som svarer her er TYDELIGVIS godt over 35. De aner ikke hvordan det er å være 18 i denne super digitale instagram verden i dag så du ska faen ikke uttale seg heller. Sjekk den. Anonymkode: 0deaf...34c Ja, utroskap er et helt nytt fenomen som ikke eksisterte før smarttelefoner. 🙄 Innlegget ditt er enda et sånt innlegg av typen «buhuu, alt er så vanskelig for oss som er unge i dag». Hvis noen er utro, er de ikke utro fordi det er så mye enklere i den digitale verden, de er utro fordi de har valgt det selv. Hva skulle ts gjort dersom hun var 18 år i 1993 og hadde dårlig magefølelse? Man skal ikke ty til kontrollerende atferd bare fordi man selv er usikker, det var hverken greit i 1993 og er heller ikke greit nå. Anonymkode: 82089...d25 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #17 Skrevet 13. oktober 2023 Du har tydeligvis noen problemer du bør ta tak i. Jobb heller med det istedet for å fokusere på mobilen til typen din. Anonymkode: c0f81...296 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #18 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare gjør det når han sover. Alle som svarer her er TYDELIGVIS godt over 35. De aner ikke hvordan det er å være 18 i denne super digitale instagram verden i dag så du ska faen ikke uttale seg heller. Sjekk den. Anonymkode: 0deaf...34c Vi over 35 er også på Instagram og vi vet godt at det går an å sende flørtemeldinger der siden mange av oss har mottatt dem der. Det er nemlig ikke bare de på 18 som får ekstra oppmerksomhet. Uansett må man prate sammen om hvordan man skal sette grenser i forholdet. Da jeg var barn/ungdom, var folk utro over telefonautomater og chatten på tekst-tv. Det å kunne kontakte fremmede og andre enn partner er ingen ny mulighet. Folk har alltids måtte forholde seg. Skal man kontrollere hverandre blir det aldri tillit i forholdet. Anonymkode: 3f029...8cd
Isambard Skrevet 13. oktober 2023 #19 Skrevet 13. oktober 2023 Nei, det kan du ikke. Selv om han ikke har noe å skjule så bør han si nei. Jeg har for eksempel meldinger på min telefon fra venner som sliter på hjemmefronten. De meldingene er ment for bare meg. Jeg har ikke rett til å dele det med andre. Ingen andre har rett til å se dem. Eposten min er ganske kjedelig, men full av fortrolige opplysninger. Hovedregelen i min jobb er alt alt er fortrolig. Jeg kan ikke la andre bare sjekke min epost. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #20 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare gjør det når han sover. Alle som svarer her er TYDELIGVIS godt over 35. De aner ikke hvordan det er å være 18 i denne super digitale instagram verden i dag så du ska faen ikke uttale seg heller. Sjekk den. Anonymkode: 0deaf...34c Det har ingenting å si? Prinsippet er det samme? I gamle dager skjedde det mer IRL. Det var ikke ok å spionere på kjæresten da heller, ringe opp siste ringte nummer på fasttelefonen mv. Greia er at de som vil være utro, får til det. Det gjaldt da, det gjelder nå. En kan ikke si eller gjøre noe fra eller til. Det du kan og bør styre er om den personen skal være i livet ditt. Snakk med han, forklart at du er sjalu og mistenksom. Husk at det nesten er umulig å bevise at man ikke har gjort noe, så du kan ikke kreve helt umulige ting av han fordi du er usikker. Anonymkode: f3cb8...a7c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå