AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg slet med depresjon i mange år tidligere. Var så langt nede at det var selvskading, ønske om å dø etc. Jeg har vært helt fin i over 10 år uten noen tilbakefall med depresjon. Selvskading er snart 20 år siden sist. I det siste har jeg begynt å gå opp i vekt etter å endelig klart å gå ned en god del. Snakket med mannen min om det igår og han sa at det virker jo som at jeg kjedespiser. Det skal jeg ikke nekte for at jeg gjør. Han sa jeg burde få meg en hobby så jeg slutter å bare sitte å sofaen å glo, men da kom vi frem til at det er ingenting jeg interesser meg for. Har forsøkt mye rart opp gjennom, men Det er ingenting jeg kunne tenkt meg å gjøre. Jeg har tenkt på dette siden igår og jeg føler meg egentlig helt tom innvendig. Helt tom og føler virkelig for noen ting annet enn det jeg gjør hver dag - jobb, hjem til familien og være mamma og kone, sove og på'n igjen, altså den vanlige rutinen de fleste har. Anonymkode: 3738a...57f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #2 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg slet med depresjon i mange år tidligere. Var så langt nede at det var selvskading, ønske om å dø etc. Jeg har vært helt fin i over 10 år uten noen tilbakefall med depresjon. Selvskading er snart 20 år siden sist. I det siste har jeg begynt å gå opp i vekt etter å endelig klart å gå ned en god del. Snakket med mannen min om det igår og han sa at det virker jo som at jeg kjedespiser. Det skal jeg ikke nekte for at jeg gjør. Han sa jeg burde få meg en hobby så jeg slutter å bare sitte å sofaen å glo, men da kom vi frem til at det er ingenting jeg interesser meg for. Har forsøkt mye rart opp gjennom, men Det er ingenting jeg kunne tenkt meg å gjøre. Jeg har tenkt på dette siden igår og jeg føler meg egentlig helt tom innvendig. Helt tom og føler virkelig for noen ting annet enn det jeg gjør hver dag - jobb, hjem til familien og være mamma og kone, sove og på'n igjen, altså den vanlige rutinen de fleste har. Anonymkode: 3738a...57f Du må ikke ha en hobby eller spesielle interesser for å gjøre noe. Tur i skogen? Tur på treningssenteret? Anonymkode: cf211...56a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må ikke ha en hobby eller spesielle interesser for å gjøre noe. Tur i skogen? Tur på treningssenteret? Anonymkode: cf211...56a Problemet ligger der også. Jeg orker ikke, gidder ikke, jeg vet ikke hva. Føler meg bare helt giddalaus og mutt Anonymkode: 3738a...57f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 Depresjon kan virle ulikt hos alle. Jeg merker best at jeg er på vei inn mot en ny depresjon når jeg mister all lyst til tiltak, altså at det er en stor endring i tiltakslysten min. Og at jeg mister følelsene/interessene for det som vanligvis betyr noe for meg. F.eks, jeg brenner vanligvis for jobben min. Nå kjenner jeg at jeg har null motivasjon for å jobbe, i tillegg til at jeg heller ikke har lyst/ork til å møte daten min eller venner. Jeg orker ikke lage/spise middag, selv om matlaging er det jeg ofte betegner som balsam for sjela mi. Anonymkode: 597c0...275
Apis Skrevet 13. oktober 2023 #5 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Problemet ligger der også. Jeg orker ikke, gidder ikke, jeg vet ikke hva. Føler meg bare helt giddalaus og mutt Anonymkode: 3738a...57f Da tar du på deg skoa, noe å sitte på, en kvikk lunch sjokolade eller lignende, går ned til nærmeste benk, stubbe, setter deg ned, spiser sjokoladen og så går hjem igjen.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #6 Skrevet 13. oktober 2023 38 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet ligger der også. Jeg orker ikke, gidder ikke, jeg vet ikke hva. Føler meg bare helt giddalaus og mutt Anonymkode: 3738a...57f Sjekk om du har vitaminmangler Anonymkode: 35c0d...055
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #7 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Problemet ligger der også. Jeg orker ikke, gidder ikke, jeg vet ikke hva. Føler meg bare helt giddalaus og mutt Anonymkode: 3738a...57f Da må du bare dytte deg selv opp og gjøre det og se hva det gjør med deg. Å ikke gidde er ikke det samme som å ikke ha energi eller ork. Anonymkode: cf211...56a
Grüner Skrevet 13. oktober 2023 #8 Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg slet med depresjon i mange år tidligere. Var så langt nede at det var selvskading, ønske om å dø etc. Jeg har vært helt fin i over 10 år uten noen tilbakefall med depresjon. Selvskading er snart 20 år siden sist. I det siste har jeg begynt å gå opp i vekt etter å endelig klart å gå ned en god del. Snakket med mannen min om det igår og han sa at det virker jo som at jeg kjedespiser. Det skal jeg ikke nekte for at jeg gjør. Han sa jeg burde få meg en hobby så jeg slutter å bare sitte å sofaen å glo, men da kom vi frem til at det er ingenting jeg interesser meg for. Har forsøkt mye rart opp gjennom, men Det er ingenting jeg kunne tenkt meg å gjøre. Jeg har tenkt på dette siden igår og jeg føler meg egentlig helt tom innvendig. Helt tom og føler virkelig for noen ting annet enn det jeg gjør hver dag - jobb, hjem til familien og være mamma og kone, sove og på'n igjen, altså den vanlige rutinen de fleste har. Anonymkode: 3738a...57f Du høres ikke deprimert ut, men det høres ut som du kjeder deg/er lei.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #9 Skrevet 13. oktober 2023 Deprimert for meg = klarer ikke. Om du klarer å komme deg på trening, en tur i skogen eller i svømmehallen så er det aktiviteter som vil gi energi. Sett av tid til sosiale ting, f.eks siste torsdag hver mnd er satt av til middag eller aktiviteter ute med venninner. Lag en klubb, mammabanden, milfene, chicksa f.eks. Det er mange andre mødre som også føler seg stuck i hverdagen. Anonymkode: ca1d8...8b8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #10 Skrevet 13. oktober 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Sjekk om du har vitaminmangler Anonymkode: 35c0d...055 Enig, særlig d vitamin, b-12, og folat. Anonymkode: 525de...1ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå