I Grosny Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/mQ288g/dette-vil-ramme-oss-hardt Leger og sykepleiere brukeren stor del av tiden på papirarbeid, er det dette som skal endres siden vi skal få flere administrative stillinger i stedet? Har leger og sykepleiere så mye papirarbeid at en stor andel, f.eks. 40% kan overføres til kontorister? Og kan de i såfall gjøre jobben effektivt nok med riktig faglig kvalitet? Hvor mye papirarbeid kan droppes? Endret 13. oktober 2023 av I Grosny 2
enkefru Skrevet 13. oktober 2023 #2 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg synes dette høres ut som en utopi... og dette skjer samtidig med legeaksjonen "legermåleve" som er utløst av arbeidspress og umenneskelige arbeidsforhold og betingelser, dette er så ko-ko det kan få blitt 😕 2
I Grosny Skrevet 13. oktober 2023 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Fjugur skrev (1 time siden): Jeg synes dette høres ut som en utopi... og dette skjer samtidig med legeaksjonen "legermåleve" som er utløst av arbeidspress og umenneskelige arbeidsforhold og betingelser, dette er så ko-ko det kan få blitt 😕 Det kommer an på, men jeg tror budsjettet er feil. Å dytte papirarbeidet over på kontorister er en god plan, men neppe gjennomførbart så fort. Jeg antar at de bør ha noen slags prøveprosjekter først for å se om de får det til og for å takle alt det uforutsette som garantert kommer til å skje. Men jeg frykter at du har rett, her lukter det en blanding av utopi og uansvarlig rasering av helsevesenet. Angående feil budsjett. Jeg tror at hvis man skal inn i en slik omstilling, altså å dytte papirarbeidet over på andre og også redusere behovet for papirarbeid/datamaskinknotting så bør man kjøre på med større budsjett og mer ressurser i omstillingsperioden. Legearbeid er styrt fra mange kanter, og en vesentlig kant er pasienters behov for hjelp. De kan ikke kaste bort tiden på dataknotting. Det er et skrikende behov for omstilling. Det tvinger seg fram. Endret 13. oktober 2023 av I Grosny 1
WilliamB Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Det handler om eldrebølgen. Syke og eldre bruker mesteparten av helseressursene i Norge. Når denne gruppen øker i størrelse blir det enda større etterspørsel etter helsetjenester. Norge kan ikke leve av å behandle eldre mennesker, og derfor MÅ helsevesenet effektiviseres. Det er ingen vei utenom. Endret 13. oktober 2023 av WilliamB
Majer Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 Høyre, venstre, frp og ap legger jo ned sykehus. Vi har ikke senger til pasientene uansett. Legger man ned stillinger får kanskje ikke nedleggelsene av sykehus skylden for dårlig helsevesen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå