Gå til innhold

Hvordan snakke til en gammel forelskelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en crush på ei jente for 8-ish år siden. Jeg var i et forhold på den tiden. Så det var bare å blåse i det, jeg var jo ordentlig glad i jenta jeg var sammen med. Men det forholdet ble slutt.
I kveld møtte jeg tilfeldigvis jenta jeg hadde en crush på. Jeg har ikke sett henne på flere år, men hun er enda penere og morsommere enn jeg husker. Men jeg turte ikke å si at jeg alltid har likt henne. Hvordan sier man noe sånt? "Du er utrolig pen, du er kjempemorsom å være med og jeg har alltid likt deg". Kommer jeg til å høres creepy ut hvis jeg sier det? Jeg er redd for at hun aldri har tenkt på meg som noe annet enn en venn.

Anonymkode: 50bfa...645

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be henne ut, på en kaffe, gå en tur, et eller annet.

Blir hun med er hun gjerne interessert. Prøv å bli kjent med henne, og se hvordan det går, hvordan dere prater sammen.

Jeg ville ikke sett på det som negativt om du minnet på da dere så hverandre den gangen for ca 8 år siden, at du den gang likte henne veldig godt allerede da - men at du var i et forhold til ei du var ordentlig glad i den gang. At forholdet mellom deg og dama tok slutt etterhvert av andre grunner. Men at da du så igjen denne, så kjente du at det var godt å møte henne igjen, at du liker henne.

Med dette formidler du også at du er trofast i et forhold, at du ikke tar lett på følelser og forhold. Så jeg tenker det ville vært motsatt av "creepy" å si til henne at du alltid har likt henne, at du liker hennes humor, etter å ha fortalt bakgrunnen.

Lykke til :)

Anonymkode: 9fed0...a71

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde en crush på ei jente for 8-ish år siden. Jeg var i et forhold på den tiden. Så det var bare å blåse i det, jeg var jo ordentlig glad i jenta jeg var sammen med. Men det forholdet ble slutt.
I kveld møtte jeg tilfeldigvis jenta jeg hadde en crush på. Jeg har ikke sett henne på flere år, men hun er enda penere og morsommere enn jeg husker. Men jeg turte ikke å si at jeg alltid har likt henne. Hvordan sier man noe sånt? "Du er utrolig pen, du er kjempemorsom å være med og jeg har alltid likt deg". Kommer jeg til å høres creepy ut hvis jeg sier det? Jeg er redd for at hun aldri har tenkt på meg som noe annet enn en venn.

Du må nok bruke litt mer tid. Add henne på face og ta en øl

Skrevet
10 minutter siden, totti_1 said:

Du må nok bruke litt mer tid. Add henne på face og ta en øl

Har vært venn med henne på face i disse årene. Vi har felles venner. Jeg har tatt meg mer enn én øl mens jeg har tenkt på det i kveld/natt.

Skrevet

Det er IKKE creepy. Det er et kompliment at du fremdeles liker henne..be henne på tur, middag, hva som helst.

Anonymkode: 69818...3e1

Skrevet

Jeg hadde absolutt syntes det hadde vært koselig å høre.

Jeg tenker at du kan fortelle henne det og så invitere henne ut. Da vet hun at du muligens er interessert i noe mer og kan svare ja eller nei utfra om hun er interessert eller ikke.   

Anonymkode: 5f15d...702

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...