Gå til innhold

Hadde dere ventet med sex om dere fant den rette jenta ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blir 19 snart og jeg er 18, jeg har 2 body count, hun har 0.

Veldig vakker jente, hun virker litt usikker på seg selv da og introvert.

Først når jeg tok dette opp sa hun at vi måte bygge tillit sammen først, og at hun ikke bare lar hvem  som helst ha sex med henne,

spesielt siden dette er hennes første gang, og 5 måneder etter spør jeg om vi skal prøve og da sier hun plutselig at hun har bestemt seg for å vente til hun blir gift. Hva tenker dere om dette? 

Og hadde du som mann ventet med sex om du fant drømme dammen eller ikke?

Anonymkode: df1e8...544

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Først når jeg tok dette opp sa hun at vi måte bygge tillit sammen først, og at hun ikke bare lar hvem  som helst ha sex med henne,

spesielt siden dette er hennes første gang, og 5 måneder etter spør jeg om vi skal prøve og da sier hun plutselig at hun har bestemt seg for å vente til hun blir gift. Hva tenker dere om dette? 

Og du tenker at dette er slik et ekteskap med masse action på soverommet starter..?

Nå må du løfte blikket litt.

Anonymkode: 884be...c1f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde ventet, tror ikke du skal gå ut i fra at hun er kjedelig som noen skriver over. Tror snarere tvert i mot, hun høres fornuftig ut.

Anonymkode: 7d798...df8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan skal du vite om noen er den rette før man engang har pult? 

Anonymkode: 002d4...2d3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Plutselig etter 5 mnd så skal hun spare seg til ekteskapet? Skeptisk. Har dere en seriøs relasjon? Eller bruker hun deg?

Anonymkode: bed9f...0d6

• Nyttig 1
Skrevet

Null problem med å vente. Synes det bare er positivt at kvinnen holder igjen sex så lenge som mulig. Men da er det snakk om noen måneder. Skal man gifte seg er man gjerne sammen i noen år først. Det er for lenge. Hva om man ikke passer sammen seksuelt?

Anonymkode: 18938...194

• Liker 1
Skrevet

Kvinne jeg da, men soleklart nei - vil han/hun vente til de er gift med å ha sex, så er det IKKE den rette.

Det er sånne som deg som sitter her på forumet og klager på dårlig/ikke-eksisterende sexliv med partner om 10 år. Du vet hva du går til her.

Anonymkode: 42a13...b0a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Som flere andre har påpekt her:

Lykke til med sexlivet i det ekteskapet… 😆

• Nyttig 2
Skrevet

Med mindre hun er religiøs høres dette rart ut. I mange religiøse miljøer er det vanlig/forventet å "spare seg" til ekteskapet. Men da ville hun sannsynligvis sagt det fra begynnelsen.

Så nei. Her ville jeg nok backet ut hvis jeg var deg. Du har lyst på sex, det må du nok finne andre steder. Dere er begge veldig unge. Sannsynligheten for at dette er dama du skal gifte deg med er mikroskopisk liten. 

PS. Sikker på at hun virkelig er jomfru? Jeg misliker uttrykket body count, men det er faktum at jenter gjerne trekker fra antall sexpartnere, mens gutter skryter på seg litt.

Anonymkode: 8e34d...68b

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun sier at hun ønsker å vente til hun blir gift, så respekterer du det.

Om det ikke passer for deg, sier du klart fra om at det ikke er sånn du ønsker det, ønsker henne lykke til videre og så finner du noen som har likt tankesett som deg.

Anonymkode: a8d9d...533

• Liker 2
Skrevet

Om hun ønsker å vente synes jeg du skal respektere det. 

Jeg og minn mann ventet med sex til vi giftet oss og har hatt et bra sexliv selv om vi ikke testet hverandre før.. om man har god kjemi og er glade i hverandre tror jeg du kommer langt. Vil si det hverken er dårlig eller kjedelig.. etter 15 års ekteskap har vi sex de fleste dager, synes ikke det er noe dårlig sexliv.. 

Jeg selv tror at ved å vente viser du en stor respekt ovenfor partneren og en selvdisiplin som vil komme godt med senere i forholdet :) 

Anonymkode: 19238...bf6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om hun ønsker å vente synes jeg du skal respektere det. 

Jeg og minn mann ventet med sex til vi giftet oss og har hatt et bra sexliv selv om vi ikke testet hverandre før.. om man har god kjemi og er glade i hverandre tror jeg du kommer langt. Vil si det hverken er dårlig eller kjedelig.. etter 15 års ekteskap har vi sex de fleste dager, synes ikke det er noe dårlig sexliv.. 

Jeg selv tror at ved å vente viser du en stor respekt ovenfor partneren og en selvdisiplin som vil komme godt med senere i forholdet :) 

Anonymkode: 19238...bf6

Men hvorfor skal man utvise selvdisiplin mht. noe begge ønsker, og som verken er skadelig, umoralsk eller dårlig på andre måter? Det gir ingen mening. Dere hadde flaks. 

Anonymkode: 77620...b54

• Nyttig 2
Skrevet
ClausSaus skrev (2 timer siden):

Som flere andre har påpekt her:

Lykke til med sexlivet i det ekteskapet… 😆

Signerer den. Damer som ikke har behov for sex før ekteskapet, har lav sexlyst, og forvandles gjerne ikke til ville dyr etter at gifteringen er på.

Anonymkode: 77620...b54

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hadde aldri ventet til etter ekteskap. Hva er det hun skjuler? Hun liker ikke sex? Hun har en merkelig sykdom? Hun finner deg ikke seksuelt attraktiv, vil bare ha en trygg partner?

Skulle til å svare at jeg ville holdt ut noen ekstra dates uten sex med den rette, men 5mnd er allerede langt forbi akseptabelt og hun kan ikke lenger defineres som drømmedamen. Hun er i beste fall en venninne.

Skrevet

Kvinne her, jeg hadde aldri giftet meg med noen uten sex og samboerskap først.

Anonymkode: d9155...3db

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Virker som hun er aseksuell, veldig rart det der. 

Anonymkode: e001e...5aa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Onkel Lauritz
Skrevet

"Ekteskap" er å dra den vel langt. Det er en stor forpliktelse som er unødvendig komplisert å komme seg ut av igjen. Husk at omtrent 50% av ekteskap ender med skillsmisse, og av de 50% som ikke gjør det er det kanskje bare halvparten som er noenlunde "lykkelige" (holder sammen for barna etc.). Så alt i alt har du kanskje 25% sjanse for å ende opp i et ekteskap du faktisk trives i. 

Du er bare 18 år, og har ikke lært deg å tenke "kynisk" nok ennå. Det at du bruker begreper som "drømmedama" vitner om at du ennå innehar mye over-romantisert, magisk tenkning rundt dette med kvinner og menn, sex og kjærlighet og forhold og sånn. Det er et dårlig utgangspunkt for å ta gode, gjennomtenkte partnervalg, og gjør deg til prime kandidat for kvinnelig manipulasjon, med tilbakeholdelse av sex som brekkstang for å få deg til å danse etter deres pipe.

Jeg husker godt hvordan det var å være 18 (og noen-og-20 også), og er sjeleglad den dag i dag for at jeg ikke endte opp med noen av kjærestene mine fra den tiden. Ikke fordi de var fæle personer, men fordi det var mye jeg ikke hadde lært ennå - som f.eks. å si nei, sette grenser, internalisere at det finnes masse fisk i havet, og at man alltids kan gå videre til neste fisk. 

Vil sterkt anbefale at du ikke faller for trikset hennes, og lar deg manipulere inn i noe som vil være komplisert å komme seg utav igjen. Og ja, det er et triks. Du bare ser det ikke ennå, og kanskje gjør ikke hun selv det heller. Hold heller mulighetene dine åpne i ihvertfall 10 år til minst. For du ville ikke vært den første mannen som forpliktet seg for tidlig "fordi sex", og så fant at sex forble en vedvarende brekkstang igjennom hele forholdet. 

Skrevet

Synes du har ventet lenge nok med 5mnd, hadde aldri giftet meg med en uten å hatt sex først, nei

• Liker 1
Skrevet
Onkel Lauritz skrev (4 timer siden):

"Ekteskap" er å dra den vel langt. Det er en stor forpliktelse som er unødvendig komplisert å komme seg ut av igjen. Husk at omtrent 50% av ekteskap ender med skillsmisse, og av de 50% som ikke gjør det er det kanskje bare halvparten som er noenlunde "lykkelige" (holder sammen for barna etc.). Så alt i alt har du kanskje 25% sjanse for å ende opp i et ekteskap du faktisk trives i. 

Du er bare 18 år, og har ikke lært deg å tenke "kynisk" nok ennå. Det at du bruker begreper som "drømmedama" vitner om at du ennå innehar mye over-romantisert, magisk tenkning rundt dette med kvinner og menn, sex og kjærlighet og forhold og sånn. Det er et dårlig utgangspunkt for å ta gode, gjennomtenkte partnervalg, og gjør deg til prime kandidat for kvinnelig manipulasjon, med tilbakeholdelse av sex som brekkstang for å få deg til å danse etter deres pipe.

Jeg husker godt hvordan det var å være 18 (og noen-og-20 også), og er sjeleglad den dag i dag for at jeg ikke endte opp med noen av kjærestene mine fra den tiden. Ikke fordi de var fæle personer, men fordi det var mye jeg ikke hadde lært ennå - som f.eks. å si nei, sette grenser, internalisere at det finnes masse fisk i havet, og at man alltids kan gå videre til neste fisk. 

Vil sterkt anbefale at du ikke faller for trikset hennes, og lar deg manipulere inn i noe som vil være komplisert å komme seg utav igjen. Og ja, det er et triks. Du bare ser det ikke ennå, og kanskje gjør ikke hun selv det heller. Hold heller mulighetene dine åpne i ihvertfall 10 år til minst. For du ville ikke vært den første mannen som forpliktet seg for tidlig "fordi sex", og så fant at sex forble en vedvarende brekkstang igjennom hele forholdet. 

Tror ikke hun driver med manipulasjon eller triks som du snakker om, du kjenner ikke denne jenta og jeg liker ikke måten du bare dømmer henne på utifra noen korte setninger, hun er faktisk en utrolig bra jente og fikk meg gjennom mye drit, aldri vært falsk og vært der for meg, veldig hyggelig, pen, og smart på sin måte. Jeg skjønner at spesielt i denne generasjonen er det skummelt å vite hvem som er den rette eller ikke og man vil ikke bare ha sex med hvem som helst, sex er ikke bare en leketøy som man kan bare prøve med alle, det er en veldig personlig ting for noen folk. Her spurte jeg om tips så skal ikke angripe deg heller, men ikke kom her å si hun er en manipulerende person når du ikke engang kjenner henne, det blir for teit.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 8.49):

Hvordan skal du vite om noen er den rette før man engang har pult? 

Anonymkode: 002d4...2d3

Man skal basere et forhold på personlighet, ikke sex

Anonymkode: 8b6a6...5b9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...