AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #1 Skrevet 12. oktober 2023 Har sagt hun burde gå videre om han har vært utro, men hun hører ikke etter, karen driver å sier han har endret seg og hun vil se om dette faktisk er sant og spør meg om jeg kan teste han for henne, burde jeg si ja eller nei? Anonymkode: 9d006...441
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #2 Skrevet 12. oktober 2023 Ville sagt nei. Anonymkode: a2c65...72a 7 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #3 Skrevet 12. oktober 2023 Jeg hadde sagt ja. Anonymkode: 62309...1b0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #4 Skrevet 12. oktober 2023 Teste hvordan da? Hadde ikke lagt meg etter en utro eks for en venninnes skyld. Anonymkode: 1afcc...201 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #5 Skrevet 12. oktober 2023 Nei, nei, nei, selvfølgelig tester du ikke. Din "venninne" må ta ansvar for sine egne valg og hvem hun vil være og hvem hun vil være sammen med. Det samme må du gjøre, Ts! Hva tror du skjer om du skulle teste og han biter på? Da risikerer du å få en forbanna mann på nakken, og du risikerer ironisk nok at vennskapet ødelegges også, fordi din "venninne" garantert ikke vil takle at hennes eks tenner på deg. Hva tror du skjer om du skulle teste ham og han ikke biter på? Hvis din "venninne" blir sammen med ham, da vil hun mest trolig unngå deg, for ellers vil han trolig lukte lunta og forstå at dere testet ham - og han dumper henne. Eller, de blir sammen, men så skjærer det seg igjen av en eller annen grunn - hvem tror du din "venninne" vil gi skylden for deg... du skulle jo tross alt gjøre en ordentlig innsats for å teste ham...? Ingen gode og modne venninner ber en annen venninne gjøre noe slikt i et slikt tilfelle. Hun må rett og slett bli voksen nok til å stå for egne valg. Enten stoler hun på ham, eller hun gjør det ikke. Enten må hun velge å stole på ham, eller de må jobbe sammen for å bygge opp igjen tilliten i forholdet. Dette forholdet blir aldri bra når hun må ha andre for å teste ham! Ikke bland deg inn i dette, din venninne må bli voksen og ta modne og ansvarlige valg i eget liv. En venninne som i en slik sak hadde bedt meg om å teste hennes eks slik, det hadde vært en venninne jeg hadde kuttet drastisk ned på kontakten med, og mest trolig faset ut. Slike drar andre uskyldige inn i selvskapte drama. Ikke verdt det. Anonymkode: 3a1d2...176 4 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #6 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Teste hvordan da? Hadde ikke lagt meg etter en utro eks for en venninnes skyld. Anonymkode: 1afcc...201 Likesom legge kan på snap og begynne å flørte Anonymkode: 9d006...441
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #7 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ville sagt nei. Anonymkode: a2c65...72a Hvorfor nei? Anonymkode: 9d006...441
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #8 Skrevet 12. oktober 2023 Hold deg unna. Dette blir ikke bra. Anonymkode: d745f...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #9 Skrevet 12. oktober 2023 Har man litt respekt for seg selv flørter man ikke med en man ikke er interessert i. Anonymkode: 1afcc...201 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #10 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, nei, nei, selvfølgelig tester du ikke. Din "venninne" må ta ansvar for sine egne valg og hvem hun vil være og hvem hun vil være sammen med. Det samme må du gjøre, Ts! Hva tror du skjer om du skulle teste og han biter på? Da risikerer du å få en forbanna mann på nakken, og du risikerer ironisk nok at vennskapet ødelegges også, fordi din "venninne" garantert ikke vil takle at hennes eks tenner på deg. Hva tror du skjer om du skulle teste ham og han ikke biter på? Hvis din "venninne" blir sammen med ham, da vil hun mest trolig unngå deg, for ellers vil han trolig lukte lunta og forstå at dere testet ham - og han dumper henne. Eller, de blir sammen, men så skjærer det seg igjen av en eller annen grunn - hvem tror du din "venninne" vil gi skylden for deg... du skulle jo tross alt gjøre en ordentlig innsats for å teste ham...? Ingen gode og modne venninner ber en annen venninne gjøre noe slikt i et slikt tilfelle. Hun må rett og slett bli voksen nok til å stå for egne valg. Enten stoler hun på ham, eller hun gjør det ikke. Enten må hun velge å stole på ham, eller de må jobbe sammen for å bygge opp igjen tilliten i forholdet. Dette forholdet blir aldri bra når hun må ha andre for å teste ham! Ikke bland deg inn i dette, din venninne må bli voksen og ta modne og ansvarlige valg i eget liv. En venninne som i en slik sak hadde bedt meg om å teste hennes eks slik, det hadde vært en venninne jeg hadde kuttet drastisk ned på kontakten med, og mest trolig faset ut. Slike drar andre uskyldige inn i selvskapte drama. Ikke verdt det. Anonymkode: 3a1d2...176 Når du sier det på den måten så gikk det veldig opp for meg, tenkte det ikke på den måten, du har veldig gode poeng her, hun er 17 år så kan hende hun ikke mente noe sånt med det eller ikke helt moden, men jeg er helt enig. Men hva grunn skal jeg gi henne når jeg sier nei? Anonymkode: 9d006...441 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #11 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor nei? Anonymkode: 9d006...441 Ikke meg du siterte, men det ts risikerer her er masse drama. Blant annet kan hun risikere at venninna ikke takler følelsene rundt at eksen eventuelt har lyst på ts, og ende opp med å bli sjalu og sur på ts. Anonymkode: d5f7d...c66 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #12 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har man litt respekt for seg selv flørter man ikke med en man ikke er interessert i. Anonymkode: 1afcc...201 Snakker du om henne eller meg nå? Anonymkode: 9d006...441
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2023 #13 Skrevet 12. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når du sier det på den måten så gikk det veldig opp for meg, tenkte det ikke på den måten, du har veldig gode poeng her, hun er 17 år så kan hende hun ikke mente noe sånt med det eller ikke helt moden, men jeg er helt enig. Men hva grunn skal jeg gi henne når jeg sier nei? Anonymkode: 9d006...441 Jeg ville bare sagt det som det er, at det er dårlig gjort, og at det uansett ikke vil endre på noe. Enten må de to kommunisere godt nok sammen til å bygge opp igjen tillit i forholdet - eller så har ikke dette forholdet noen fremtid. Om hun ikke stoler på ham uten å måtte få andre til å teste, da vil hun uansett ikke ha det godt i dette forholdet, for om én tester ham og han består, så betyr det egentlig ingenting - for det kan være at han bare ikke er interessert i den som tester, han kan fremdeles være utro med andre. Hun vil nok ikke greie å stole på ham selv om både en og fire hadde testet ham - for tillit kommer ikke utenfra, tillit er noe som må skapes sammen de to, og det må gjøres med kommunikasjon og handling. Høres ut som om hun kunne trengt å snakke med en voksen person, ev. en fagperson. Nå vet vi ingenting om hvorfor dette har skjedd eller hvordan, eller kanskje viktigere - hvorfor han mener han har endret seg, hva han har gjort for å endre seg, og hvor lenge han har brukt på dette. Dere er svært unge, det er sjelden noen endrer seg til et nytt varig mønster brått og plutselig. Om han var utro i fylla, f.eks. - har han bestemt seg for å være avholdsperson heretter? Men din venninne er umoden, så vær ærlig med henne - få henne til å tenke litt selv. Få henne til å stå for egne valg. Hvordan vil hun at et forhold skal være? Hva er viktig for henne? Om hun skulle ta ham tilbake, hvordan har de snakket om at tilliten skal bygges opp igjen? Og spør henne om hun, om hun skal være helt ærlig, vil være i stand til å stole på ham igjen, og om hun vil kunne legge hans utroskap bak seg? Jeg tror ikke at hun som er såpass ung og umoden har tryggheten i seg selv til å få det godt i dette forholdet, men det er hun selv som må finne ut hva hun greier og hvordan det ev. skal gjøres. Så still henne gode spørsmål, få henne til å tenke selv. Anonymkode: 3a1d2...176 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 Nei Nei Nei Anonymkode: 086e7...d2c 2
enkefru Skrevet 14. oktober 2023 #15 Skrevet 14. oktober 2023 Absolutt ingen god ide, det vil ikke komme noe godt ut av det.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #16 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 0.35): Når du sier det på den måten så gikk det veldig opp for meg, tenkte det ikke på den måten, du har veldig gode poeng her, hun er 17 år så kan hende hun ikke mente noe sånt med det eller ikke helt moden, men jeg er helt enig. Men hva grunn skal jeg gi henne når jeg sier nei? Anonymkode: 9d006...441 Du trenger ingen grunn. Bare si nei. Anonymkode: 33584...9eb
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #17 Skrevet 14. oktober 2023 NEI. Et sjukt spill ville jeg aldri deltatt i Anonymkode: 81aef...1d0
Helene1982 Skrevet 14. oktober 2023 #18 Skrevet 14. oktober 2023 Åpenbart nei. Han er en ex som har vært utro mot henne, men fortsatt en ex. Om han flørter med deg beviser det ingenting bortsett fra at alle blir såret.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #19 Skrevet 14. oktober 2023 Hvorfor skulle du det? Han er exen hennes, ikke mannen hennes, og selv om han hadde vært mannen hennes fremdeles så burde du likevel ikke blandet deg på den måten. Trøste og støtte venninne, ja, men engasjere deg i sånne spill? Nei, bare nei. Anonymkode: 0e1ef...866
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #20 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 0.36): Snakker du om henne eller meg nå? Anonymkode: 9d006...441 Hva med å skrive hvem du er? Anonymkode: da307...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå